"آلفابت" به حفاظت از دریاها و تغذیه پایدار انسان کمک می کند

شرکت مادر "گوگل" یعنی "آلفابت" از یک سیستم دوربینی هوش مصنوعی رونمایی می کند که به منظور کمک به تغذیه پایدار بشریت و نظارت بر سلامت ماهی‌ها طراحی شده است.

"آلفابت" به حفاظت از دریاها و تغذیه پایدار انسان کمک می کند

به گزارش ایسنا و به نقل از دیلی‌میل، "آلفابت"( Alphabet) در نظر دارد از هوش مصنوعی برای نظارت بر دریاهای سراسر جهان استفاده کند.

این پرژه "تایدال"( Tidal) نام دارد و بخشی از برنامه " X" آلفابت است. طی این پروژه، آلفابت در حال تولید یک سیستم با دید رایانه‌ای است که با استفاده از هوش مصنوعی، هزاران ماهی را زیرنظر می‌گیرد.

آلفابت گفته که هدف از این پروژه کمک به درک صحیح تاثیر صید بیش از ماهی و دیگر فعالیت‌های انسانی بر دریاهای سراسر جهان است.

با استفاده از این اطلاعات، آلفابت امیدوار است با استفاده از این سیستم، مردم تنها آنچه که زیر سطح اقیانوس‌ها اتفاق می‌افتد را درک نکنند، بلکه به رفع مشکلاتی که زیستگاه‌های دریایی را گرفتار می‌کنند هم کمک کنند.

"نیل دیو"( Neil Davé) مدیر کل پروژه تایدال اظهار کرد: یکی از بزرگترین موانع محافظت از اقیانوس‌ها این است که مردم درک درست و دقیقی از آنچه که زیر آب اقیانوس‌ها اتفاق می‌افتد، ندارند.

وی در پستی در یک وبلاگ نوشت: ما اعلام می‌کنیم که امروز، تیم تایدال در بخش " X" آلفابت از اقیانوس‌ها محافظت می‌کنند و از توانایی‌های دریاها در حمایت از زندگی انسان‌ها و تغذیه پایدار پشتیبانی می‌کنند.

سیستم دوربین‌های تایدال به طور ویژه از دید رایانه‌ای استفاده می‌کند تا به پرورش‌دهندگان ماهی هم کمک کند که معیارهای محیطی برای دما و سطح اکسیژن که بر جمعیت ماهی‌ها تاثیر می‌گذارد را ارزیابی کنند.

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان