جاسوسی گوگل با اپلیکیشن ردیاب

گروه‌های مدافع حقوق بشر و تکنولوژیست‌ها هشدار داده‌اند که جمع‌آوری اطلاعات کاربران و حفره‌های امنیتی بسیاری از اپلیکیشن‌ها، صد‌ها میلیون نفر را در معرض خطر آزار، کلاهبرداری و دزدی هویت قرار می‌دهد.

جاسوسی گوگل با
 
اپلیکیشن ردیابی ویروس که از سوی گوگل عرضه شده، اجازه می‌دهد مکان کاربران شناسایی شود. هنگامی که گوگل و اپل در آوریل طرح‌هایی را برای نرم‌افزار رایگان به منظور کمک به هشدار به افراد درخصوص احتمال قرارگیری در معرض ویروس کرونا اعلام کردند، این اپلیکیشن را به عنوان برنامه‌ای که حریم خصوصی را حفظ می‌کند، تبلیغ و اعلام کردند که مکان کاربران را ردگیری نخواهد کرد.
 
آلمان، سوئیس و سایر دولت‌ها که از این تضمین‌ها تشویق شده بودند، از کد این شرکت‌ها برای ساخت اپلیکیشن‌های ملی هشدار ویروس استفاده کردند که بیش از 20 میلیون بار دانلود شده‌اند. اما پیش از این که اپلیکیشن مذکور در سیستم‌عامل اندروید گوگل کار کند، کاربران باید نخست تنظیمات مکان گوشی را فعال کنند که GPS را فعال کرده و به گوگل اجازه می‌دهد مکان کاربران را شناسایی کند.

به نظر می‌رسد برخی از مقامات دولتی از این موضوع که گوگل می‌تواند مکان کاربران اندروید را شناسایی کند، متعجب شده‌اند. سخنگوی وزارت بهداشت دانمارک اعلام کرد سازمانش به دنبال آغاز گفتگو با گوگل درباره نحوه استفاده آن‌ها از اطلاعات مکان کاربر است.
 
سوئیس هم اعلام کرد هفته‌ها است گوگل را برای تغییر تنظیمات مربوط به مکان کاربر تحت فشار قرار داده است. بر اساس گزارش نیویورک تایمز، الزامات مکان گوگل به مجموعه نگرانی‌های امنیتی و حریم خصوصی مربوط به اپلیکیشن‌های ردگیری ویروس که بسیاری از آن‌ها پیش از عرضه نرم‌افزار جدید اپل-گوگل توسط دولت‌ها طراحی شده بودند، افزوده شده است.
 
مقامات دولتی و اپیدمیولوژیست‌ها می‌گویند این اپلیکیشن‌ها می‌توانند کمک موثری در تلاش‌های بهداشتی برای مهار شیوع پاندمی ویروس کرونا فراهم کنند، اما گروه‌های مدافع حقوق بشر و تکنولوژیست‌ها هشدار داده‌اند که جمع‌آوری اطلاعات کاربران و حفره‌های امنیتی بسیاری از اپلیکیشن‌ها، صد‌ها میلیون نفر را در معرض خطر آزار، کلاهبرداری و دزدی هویت قرار می‌دهد.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان