سلامت و زیبایی چشم ها (۱)

چین و چروک و خطوط پیرامون چشم، نخستین تغییراتی هستند که در چهره پدید می‌آیند.

سلامت و زیبایی چشم ها (1)

 فروغ تحصیلی

چشم عضو حساس و ظریفی است که خیلی زود آسیب می‌بیند. متأسفانه بسیاری از خانم‌ها قدر این نعمت باارزش را نمی‌دانند و با مصرف لوازم آرایش غیربهداشتی سلامتش را فدای زیبائی زودگذر می‌کنند.

 در مورد نور دست و دلباز باشید!

چشم خسته و پر اشک می‌تواند نمودار  استفاده بیش از حد  از این عضو پر ارزش باشد. برای مطالعه، نقاشی، کارهای دستی و خیاطی نور کافی ضروری است. یک چراغ مطالعه که در جای مناسبی قرار گیرد و از روی شانه بتابد و محل کار را روشن کند، از فشار زیاد بر چشم می‌کاهد.

 نقاط ظریف و حساس

چین و چروک و خطوط پیرامون چشم، نخستین تغییراتی هستند که در چهره پدید می‌آیند. این خط‌ها تنها در اثر بالا رفتن سن شکل نمی‌گیرند و اگر بخواهیم عوامل و انگیزه‌هایشان را برشمریم به حدود بیست مورد می‌رسیم که مهمتر از همه خشکی پوست است. پوست اطراف چشم بسیار لطیف و حساس است و به خشک شدن تمایل شدیدی دارد.

در نتیجه، چین و چروک پیش از هر نقطة دیگری، در اینجا نمایان می‌شود. برای کاهش خشکی، باید از کرم‌ مرطوب‌کننده یا کرم دور چشم استفاده کرد و به هنگام آرایش نیز باید ابتدا با قشری نازک از این نوع کرم‌ها زیر چشم را پوشاند. به هنگام کرم‌زدن زیر چشم باید سرانگشت را طوری حرکت دهید که حس کنید پوست زیر چشم حرکت نمی‌کند.

 زیبائی‌ها را جلوه بیشتری ببخشید!

اگر به عینک نیاز دارید، در مورد شکل آن بی‌تفاوت نباشید. یک عنیک مناسب می‌تواند زیبائی‌های چهره را بیشتر نشان دهد و از زشتی دیگر قسمت‌ها نیز بکاهد. برای مثال اگر چشم‌های شما زیباترین بخش صورت است، شیشه عینک را بزرگ انتخاب کنید تا روی چشم‌ها تأکید بیشتری شود. اگر بینی خوش‌‌تراشی دارید، پیش از انتخاب عینک، مطمئن شوید بخشی از بینی را نمی‌پوشاند و از زیبائی آن نمی‌کاهد.

 پف آلودگی پلک‌ها را نادیده نگیرید!

اگر پف آلودگی پلک‌ها ناگهانی و بدون علت (مثلاً پر خوابی، بی‌خوابی، گریه و ...) باشد باید پیش از هر کاری به  پزشک مراجعه کرد و در صورت سلامت کلیه و دیگر اندام‌ها به مواردی چون سرما و یا مصرف کرم‌های شب یا مرطوب‌کننده‌های قوی اندیشید. پوست‌های ظریف و حساس ممکن است نتوانند کرم‌های سنگین را تحمل و جذب کنند.

در این‌گونه موارد یک کرم سبک و یا اندکی روغن گیاهی کفایت می‌کند. اگر با نوک انگشت اشاره روی پلک تا ناحیه استخوان ابرو را کمی چرب کنید، طوری که پوست زیر دست حرکت نکند و نوک انگشت آغشته به کرم یا روغن به آرامی نقاطی روی پوست بگذارد، برای پوست پیرامون چشم کافی است.

یادتان باشد تا زمانی که پلک‌های پف‌کرده‌ای دارید از سایه‌های صدفی و براق استفاده نکنید. در صورت استفاده از سایه، سایه‌های مات را انتخاب کنید.

 تیرگی زیر چشم

حلقه سیاه زیر چشم‌ها ممکن است به دلیل کم‌خوابی، عدم تحرک کافی و یا آلودگی هوا باشد. کم‌خونی یا افسردگی نیز ممکن است این حالت را پدید آورد. پس بهتر است از سلامت خود مطمئن شوید و ورزش در هوای سالم و آزاد را فراموش نکنید. طناب‌بازی ورزش مفیدی است.

جست‌و خیز هم می‌تواند همان اثر را داشته باشد- به خصوص در هوای خوب و تمیز. بهتر است ورزش و جست و خیر را با حرکات آرام و سبک که انرژی کمتری می‌خواهد آغاز کنید و کم‌کم بر سرعت و شدت حرکات بیفزائید. ورزش، خاصه در اول صبح سبب می‌شود شاداب و سرحال به کار روزانه بپردازید. 

پس هر بامداد از هوای تمیز پارک‌ها بهره بگیرید و با پیاده‌روی سریع همراه با جست و خیز خود را برای یک روز کار و فعالیت آماده کنید. هفته‌ای یک روز را هم خارج از شهر و در دامن طبیعت بگذرانید تا نتیجه معجزه‌آسای آن را ببینید. پس از مدت کوتاهی خواهید دید اثری از آن هاله‌های سیاه به چشم نمی‌خورد و پوست‌تان آب و رنگ تازه‌ای یافته است. 

در ضمن به خاطر داشته باشید که در بعضی‌ها به خصوص کسانی که پوست تیره‌ای دارند، حلقه‌های سیاه زیر چشم طبیعی است و این‌گونه افراد تنها با آرایش می‌توانند پوششی موقتی بر آن بگذارند.  برای پوشاندن حلقه‌های تیره زیر چشم، ابتدا یک تکه یخ را درون دستمال تمیزی بپیچید و با آن پوست زیر چشم را به آرامی ماساژ دهید.

سپس قدری کرم مرطوب‌کننده بزنید و بعد با کرم پودر روشن  آن را بپوشانید. حالا می‌توانید آرایش را آغاز کنید و پوست صورت را یکدست و هماهنگ کنید.

 اخم نکنید! نیشگون بگیرید!

اخم کردن اگر عادت شود، خیلی زود خطوطی در فاصله ابروها پدید می‌آورد که ابتدا به آسانی با ماساژ برطرف می‌شود، اما به تدریج با بالا رفتن سن و عمیق‌تر شدن خط‌ها، محو کردنشان دشوار و گاه ناممکن است. پس بهتر است اخم نکنید، چون همانطوری که می‌دانید پیشگیری آسانتر از درمان است.

اما اگر بر اثر بالا رفتن سن یا عوامل دیگر، خطوط اخم بر چهره شما ظاهر شد، بهترین راه مبارزه، فشار آوردن به ابروهاست. به این ترتیب که ابروها را بین دو انگشت اشاره و شصت بگیرید و آرام بفشارید- یعنی در واقع نیشگون بگیرید. این عمل را تا شقیقه‌ها ادامه دهید و هر روز تکرار کنید...

برای خواندن بخش دوم- سلامت و زیبایی چشم ها- اینجا کلیک کنید.

برای خواندن بخش سوم- سلامت و زیبایی چشم ها- اینجا کلیک کنید.

برای خواندن بخش چهارم- سلامت و زیبایی چشم ها- اینجا کلیک کنید.

 برای خواندن بخش پنجم- سلامت و زیبایی چشم ها- اینجا کلیک کنید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان