وبلاگ مشرق

"فرمانده سایه‌ها"؛ صهیونیست‌ها از کابوس او خواب ندارند/ کاهش چشمگیر تعداد عاشقان زندانی!

رئیس هیات امناء ستاد دیه کشور از کاهش چشمگیر زندانیان مهریه در ایران به کمتر از ۶۰۰ زندانی خبر داد.

سرویس سیاست مشرق -  «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و مطالب رسانه‌های کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. هر روز با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

***

کاهش تعداد عاشقان زندانی

"فرمانده سایه‌ها"؛ صهیونیست‌ها از کابوس او خواب ندارند/ کاهش چشمگیر تعداد عاشقان زندانی!

سیداسدا... جولایی، رئیس هیات امناء ستاد دیه کشور با مقایسه آمار زندانیان بدهکار مهریه در اردیبهشت‌های 5 سال گذشته گفت: جمعیت مردان بدهکار صداق (مهریه) از آمار 2500 زندانی در اردیبهشت سال 1397 به مرور در سال 1398 با یک شیب تند به تعداد 1229 محبوس کاهش می‌یابد و در ادامه با تاکید مکرر مراجع عظام تقلید در خصوص «عذر حبس بدهکاران دیون غیرمعوض» و البته دغدغه و اهتمام مسئولین قوه قضائیه این اعداد در سال‌های 1399 و 1400 به ترتیب تا عدد 945 و 821 زندانی مهریه تقلیل می‌یابد.

به گزارش ایسنا، او ادامه داد: امروز هم که آخرین آمار استخراجی در هفته پایانی اردیبهشت 1401 بررسی و اطلاع‌رسانی شد، خوشبختانه این عدد به کمتر از 600 زندانی مرتبط با مطالبات و شکایات مهریه کاهش یافته است.[1]

*کاهش تعداد زندانیان مهریه یک خبر بسیار خوب است که از عزم جهادی قوه قضائیه و خیرخواهی عمومی ایرانیان خبر می‌دهد.

خبری امیدوارکننده که البته مقیاس و معیاری دقیق‌تر و واضح‌تر پیرامون چیستی جامعه ایرانی و نشان‌های وحدت عمومی مردم را به دست می‌دهد.

نکته‌ای که در بحث فعالیت‌های ستاد دیه در کشور به شدت خود را به رخ می‌کشد؛‌ اعتماد عمومی مردم به نهادهای امین نظام برای کار خیر است.

این مسئله باید مدّ نظر رسانه‌ها و مراجع اجتماعی باشد که ایرانی‌ها برای امور خیریه و پرداخت پول در جهات عام‌المنفعه به نظام سیاسی و حکومت کشور اعتماد کاملی دارند و از همین روست که شاهدیم میزان کمک‌های مردم به نهادهایی مثل کمیته امداد و یا ستاد دیه که هر دو نهادهایی حاکمیتی محسوب می‌شوند؛ بصورت سالانه رو به تزاید است.

***

برگ برنده برای کِیس ترور اسرائیل

"فرمانده سایه‌ها"؛ صهیونیست‌ها از کابوس او خواب ندارند

"فرمانده سایه‌ها"؛ صهیونیست‌ها از کابوس او خواب ندارند/ کاهش چشمگیر تعداد عاشقان زندانی!

"یحیی السنوار" رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی(حماس) در نوار غزه، روز شنبه گذشته در اولین حضور پس از فراخوان اسرائیل برای ترور وی؛ از دفتر شبکه الجزیره در این منطقه بازدید کرد و ترور «شیرین ابوعاقله»، خبرنگار این شبکه را تسلیت گفت.

السنوار در این بازدید گفت: شیرین بارها کشته شد. بار نخست وقتی که مجروح شد و بار دوم وقتی که تلاش کردند مانع از خاکسپاری وی شوند و به تابوتش حمله کردند.

وی جامعه بین الملل در غزه را به اقدام فوری برای مجازات اسرائیل به سبب جنایتهایی که مرتکب شده فراخواند و گفت: عوامل ترور ابوعاقله همانهایی هستند که دفتر الجزیره را منفجر کردند.

این مقام برجسته حماس در نوار غزه با اشاره به آمادگی کامل برای حمایت از فلسطین، در خصوص فراخوان اسرائیل برای ترور وی عنوان کرد که هراسی ندارد و آماده حضور در صحنه است.

او همچنین افزود:

"فرماندهی قسام و در راس آنها ابوخالد الضیف اوضاع مناطق حضور فلسطینیان را با دقت زیادی زیر نظر دارند و ما کاملا آماده هستیم و اگر از مردممان محافظت نکنیم، هیچ ارزشی نداریم."[2]

*نکته برجسته در سخنان آقای سنوار، اشاره به حضور "محمد الضیف" در جبهه فلسطینی مبارزه با اسرائیل است.

مردی که گفته می‌شود مغز متفکر عملیات‌های ضد اسرائیلی در نوار غزه است و اسرائیل سال‌هاست که مشغول اجرای نقشه‌هایی برای ترور اوست اما دائما شکست می‌خورد.

نام "محمد الضیف" بعنوان فرمانده سایه‌گون گردان‌های قسام (شاخه نظامی حماس)‌ سال‌هاست که به گوش می‌رسد اما شاید برای مخاطبان محترم جالب باشد که این مغز متفکر عملیات‌های فلسطینی؛ پس از شهادت چند عضو حزب‌ا... لبنان و سپاه پاسداران در قنیطره سوریه توسط صهیونیست‌ها به سیدحسن نصرا... نامه نوشت. ضیف در این نامه خطاب به دبیر کل حزب‌ا... ضمن عرض تسلیت بر هماهنگی نیروهای مقاومت علیه اسرائیل تأکید کرده بود.[3]

ضیف که مهار او برای صهیونیست‌ها به یک آرزوی محال تبدیل شده است تاکنون از چندین کمین تروریستی اشغالگران قدس رهیده و گفته می‌شود صهیونیست‌ها او را یکی از عوامل اصلی شکست‌های خود در جریان جنگ‌های سال‌های اخیر در باریکه غزه می‌دانند.

***

بهداشت ذهنی کودکان در خطر "کتاب بد"

لطفا از این سم‌ها به کودکان ندهید!

"فرمانده سایه‌ها"؛ صهیونیست‌ها از کابوس او خواب ندارند/ کاهش چشمگیر تعداد عاشقان زندانی!

مصطفی رحماندوست، شاعر و کارشناس ادبیات کودک اخیراً طی اظهاراتی در حاشیه سی و سومین نمایشگاه کتاب تهران گفته است: بگذارید بچه‌ها خودشان کتاب‌هایشان را انتخاب کنند؛ البته بچه‌ها کتاب‌های رنگ و وارنگ و اجق وجق را انتخاب می‌کنند؛ اما شما به آن‌ها کمک کنید تا کتاب‌های بهتری را انتخاب کنند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) او می‌افزاید: درباره کشورهایی که سطح مطالعه بالایی دارند، یک بررسی انجام دادم، متوجه شدم در هر کشوری که در آن بزرگترها برای بچه‌هایشان کتاب می‌خوانند یا قصه می‌گویند سطح مطالعه بالا می‌رود و کودکان در بزرگسالی کتابخوان می‌شوند.

رحماندوست می‌گوید: برای بچه‌هایمان کتاب بخوانیم و حتی اگر حواسشان جای دیگری بود، بدانیم که به کتاب گوش می‌دهند و تلاشمان بی‌تاثیر نیست. پس آنقدر باید برایشان کتاب بخوانیم تا کم‌کم به کتاب خواندن علاقه‌مند شوند.

او همچنین در پاسخ به پرسشی درباره وجود کتاب‌های زرد در بازار کتاب کودک و نوجوان گفت: خوراک زرد، کتاب زرد، مجله زرد و ... در همه جای دنیا وجود دارد و نمی‌توان با انتشار این کتاب‌ها مقابله کرد.

این نویسنده تصریح کرده است: فسنجان بهتر است یا ساندویچ؟ فسنجان خوب است اما اگر فسنجان ندارید همان ساندویچ را به کودکتان بدهید. برای آن‌ها کتاب بخوانید ولو کتاب زرد. باید کتاب زرد هم به بچه‌هایمان بدهیم تا به کتاب خواندن علاقه‌مند شوند.[4]

*صحبت‌های آقای رحماندوست در برقراری بین کودک و کتاب کاملا صحیح و برای دانش خانواده ضروری هستند. اما ادعای ایشان در بحث کتاب زرد و مقایسه مثالی فسنجان و ساندویچ منطقی نیست.

چه اینکه اولا مصداق کتاب زرد و کتاب خوب، "سم و فسنجان" است که طبعا همه باید از سم مهلک دور باشیم و کودکان را هم از آن دور نگه داریم.

ثانیا باید دانست بر اساس بیان علامه جوادی‌آملی، ذهن و جان آدمی همچون زمینی آماده کشت است که میتوان هر بذر و گیاهی را در آن کاشت. یعنی میتوان گیاهانی بی‌ثمر و حتی مضرّ در آن کاشت یا اینکه این زمین حاصلخیز را به کشتزاری از درختان مثمر و گیاهان معطر و ضروری اختصاص داد. انتخابی که پاسخ آن در عرصه منطق کاملا روشن است.

منطق اشاره شده نشان می‌دهد که اتفاقا بایستی در بحث تغذیه کودکان با کتاب و در ادامه رسانه؛ حتما دقت‌های لازم اعمال شود تا بهداشت ذهنی کودکان ما حفظ شود و نسل آینده در محیطی فلسفی و پاک رشد کند.

***

1_ https://www.isna.ir/news/1401022516355/

2_ https://fa.shafaqna.com/?p=1371739

3_ mshrgh.ir/383128

4_https://www.ibna.ir/vdcgzq9w7ak9xn4.rpra.html

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان