شادمانی کدال از گزارش‌های ماهانه

شماره روزنامه: ۵۵۵۹ تاریخ چاپ: ۱۴۰۱/۰۷/۹ ...

«تمحرکه»: شرکت ماشین‌سازی نیرومحرکه، از انعقاد قرارداد طراحی، ساخت، بسته‌بندی، حمل‌ونقل، نصب و راه‌اندازی کابین پاشش رنگ رویه در سالن رنگ شرکت زامیاد خبر داد. تاریخ انعقاد این قرارداد، 06/ 07/ 1401 بوده و مبلغ آن 11میلیارد و 900میلیون تومان است.

«سفید»: شرکت سیمان سفید شرق که در صف عرضه اولیه قرار دارد، گزارش ارزشیابی سهام خود را روی سامانه کدال بارگذاری کرد. در ارزشیابی به روش سود تقسیمی، ارزش هر سهم این شرکت حدود ‌هزار و 98تومان برآورد شده است. به روش جریان نقد آزاد سهامداران و روش جریان نقد آزاد شرکت، پیش‌بینی می‌شود، ارزش هر سهم به‌ترتیب، ‌هزار و 162تومان و ‌هزار و 52تومان باشد. به روش خالص ارزش روز دارایی‌ها نیز، ارزش‌گذار، ارزش هر سهم را‌ هزار و 189تومان برآورد کرده است. با روش میانگین موزون برای هر روش عدد ‌هزار و 120تومان برای ارزش هر سهم این شرکت در نظر گرفته شده است.

«وپست»: پست‌بانک ایران، از نتایج برگزاری مزایده فروش املاک تملیکی بانک خبر داد. تاریخ برگزاری مزایده، 23/ 05/ 1401 بوده است. در نهایت پس از اعلام نتایج مبلغ مورد توافق، 156میلیارد تومان برای این خرید و فروش در نظر گرفته شده است. نحوه تسویه به صورت نقد و اقساط و ارزش دفتری دارایی انتقالی 46میلیارد و 600میلیون تومان است.

«وسپهر»: شرکت سرمایه‌گذاری گروه مالی سپهر در نظر دارد، تعداد 175میلیارد سهم معادل 33/ 7‌درصد سهام بانک صادرات با نماد «وبصادر» را واگذار کند.

«کفرآور»: شرکت فرآورده‌های سیمان شرق، از طرح دعوی علیه این شرکت خبر داد. به موجب موضوع لغو فروش زمین کلات، شرکت‌کننده در مزایده طرح دعوی برای اثبات مزایده‌ الزام به تنظیم سند و تحویل مبیع را طرح کرده که به صدور رأی تجدیدنظرخواهی مبنی بر اثبات مزایده و الزام به تنظیم سند رسمی و تحویل منبع منجر شد که در ادامه آن پیگیری‌های حقوقی به‌منظور حفظ حقوق سهامداران توسط شرکت فرآورده‌های سیمان شرق در حال انجام است.

«واحیا»: مجتمع صنایع و معادن احیاسپاهان، در خصوص صورت‌های مالی منتشرشده خود توضیحاتی ارائه کرد.

درآمد شناسایی‌شده عمدتا بابت افزایش سود سهام سرمایه‌گذاری‌ها در شرکت‌های زیرمجموعه (عمدتا شرکت مجتمع نگین معادن احیا) به مبلغ ‌هزار و 500میلیارد تومان است.

دلیل سایر تغییرات بااهمیت نسبت به صورت‌های مالی 9ماهه حسابرسی‌نشده منتهی به 29/ 12/ 1400 به شرح ذیل است:

- کاهش در پیش‌پرداخت‌ها و سفارش‌ها عمدتا بابت انتقال مبلغ پیش‌پرداخت، تحصیل 40‌درصد سهام شرکت پتروشیمی کیمیا اندیمشک (سهامی‌خاص) به سرفصل دریافتنی‌های تجاری به دلیل اقاله قرارداد خرید سهام مذکور است.

- افزایش دریافتنی‌های تجاری و سایر دریافتنی‌ها عمدتا به دلایل ذکرشده قبلی است.

- کاهش در پرداختنی‌های تجاری به دلیل ثبت درآمد سود سهام شرکت‌های گروه (عمدتا مربوط به شرکت مجتمع نگین معادن احیا) به مبلغ ‌هزار و 500میلیارد تومان است.

- افزایش ذخایر عمدتا به دلیل شناسایی ذخیره مرخصی کارکنان در پایان دوره مالی است.

- افزایش درآمدهای عملیاتی نسبت به دوره منتهی به 29/ 12/ 1400 به دلیل ثبت درآمد سرمایه‌گذاری در شرکت‌های زیرمجموعه حسب صورتجلسه‌های مجامع شرکت‌های مذکور در پایان دوره مالی است.

- افزایش سایر درآمد‌ها و هزینه‌های غیر‌عملیاتی مربوط به خسارت تادیه اقاله قرارداد خرید سهام شرکت کیمیااندیمشک است.

- موضوع تحصیل سهام شرکت احیا ریل ایرانیان حسب افشای اطلاعات بااهمیت مورخ 19/ 04/ 1400 و 22/ 04/ 1400 در سامانه کدال اطلاع‌رسانی شده است. ضمنا موضوع طرح توجیهی افزایش سرمایه شرکت نیز در افزایش شرکت احیا ریل ایرانیان بوده که موضوع در زمان انجام و از طریق سامانه کدال اطلاع‌رسانی شده است.

همچنین با توجه به اینکه فروش سهام بیمه پاسارگاد از تاریخ 24/ 08/ 1400 تا 16/ 12/ 1400 انجام پذیرفته و بخشی از فروش آن در صورت‌های مالی میان‌دوره‌ای حسابرسی‌شده و بخشی در صورت‌های مالی 9ماهه حسابرسی‌نشده گزارش شده بود، بنابراین به صورت جداگانه افشا نشده است. ضمنا کل مبلغ فروش سهام شرکت مذکور 115میلیارد تومان و درآمد شناسایی‌شده نیز در همین حدود است.

«وپویا»: شرکت سرمایه‌گذاری پویا علت افزایش بیش از 30درصدی سود خود در دوره 6ماه منتهی به 31/ 05/ 1401 را سرمایه‌گذاری در شرکت‌هایی با سود‌آوری و توزیع سود مناسب و همچنین افزایش سود تقسیمی شرکت‌ها عنوان کرده است.

«ساروم»: بررسی گزارش ماهانه شهریور شرکت سیمان ارومیه نشان می‌دهد، این شرکت طی این مدت، 154‌هزار تن سیمان داخلی را با نرخ متوسط 604‌هزار تومان به ازای هر تن به فروش رسانده و از این محل 93میلیارد تومان درآمد کسب کرده است همچنین 5‌هزار و 500تن از سیمان صادراتی این شرکت با نرخ متوسط 622‌هزار تومان به ازای هر تن به فروش رسیده و از این محل، 3میلیارد و 400میلیون تومان درآمد شناسایی شده است. مجموع درآمد شرکت در این مدت، 96میلیارد و 600میلیون تومان بوده که نسبت به دوره مشابه قبل، با 14‌درصد افزایش همراه بوده است.

«غصینو»: شرکت صنعتی مینو، در شهریورماه سال‌جاری، از محل فروش داخلی محصولات، 368میلیارد تومان و از محل فروش صادراتی محصولات، 7میلیارد و 500میلیون تومان درآمد شناسایی کرده است. مجموع درآمد این شرکت در این مدت، 357میلیارد تومان بوده که نسبت به مردادماه، با افزایش 43‌درصدی همراه بوده است.

«قثابت»: کارخانه‌های تولیدی و صنعتی ثابت خراسان، در شهریور سال‌جاری، 9میلیارد و 600میلیون تومان از محل فروش ملاس و شکر آفینه درآمد کسب کرده که نسبت به ماه پیش از آن با 231‌درصد افزایش همراه بوده است. دلیل این افزایش عمدتا افزایش میزان فروش در شهریورماه و اندکی از این افزایش درآمد نیز مربوط به افزایش نرخ فروش بوده است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان