وبلاگ مشرق

"تحریم انتخابات" در بین‌السعیدین/ درخواست از فرمانداران برای ارائه توجیه عقب‌ماندگی طرح ملی مسکن!

علی بابایی‌کارنامی رئیس فراکسیون کارگری مجلس از دولت خواست برای حمایت از مردم در مقابل گرانی، کالاهای طرح کالابرگ را با قیمت مصوب به دست مردم برساند.

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و اتفاقات کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. 7:30 هر روز با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

***

پیشنهاد یک نماینده برای حمایت از مردم در مقابل گرانی

"تحریم انتخابات" در بین‌السعیدین/ درخواست از فرمانداران برای ارائه توجیه عقب‌ماندگی طرح ملی مسکن!

علی بابایی‌کارنامی رئیس فراکسیون کارگری مجلس در گفت‌وگو با ایلنا، پیرامون وضعیت اقتصادی برخی قشرهای کم‌درآمد جامعه گفته است: امروز خط فقر در کشور 15 میلیون تومان است و هرکسی که کمتر از این عدد درآمد داشته باشد، دچار مشکل است، لذا این عزیزان انتظار دارند که مجلس و دولت با تنظیم سیاست‌ها و در نظر گرفتن راهکارهای اجرایی نسبت به شرایط آنان چاره‌اندیشی کنند.

او در پاسخ به اینکه "اکنون دولت از چه طریقی می‌تواند به کارگران که در دهک‌های پایین درآمدی قرار دارند کمک کند؟"، تصریح می‌کند: به نظر من در حال حاضر حداقل کاری که دولت می‌تواند انجام دهد این است که با استفاده از قانونی که ما در مجلس مصوب کردیم، حدود 15 قلم از کالاهای اساسی را به صورت کالابرگ الکترونیک، بن کالا یا حتی غیر الکترونیک با قیمت مصوب به دست کارگران برساند.

بابایی کارنامی افزود: اجرای این قانون می‌تواند منجر به ایجاد یک آرامش خاطر حداقلی در زمینه معیشت باشد که خانواده کارگران حداقل در خصوص 15 قلم کالای اساسی با سختی و مشکل مواجه نباشند و این کالاها با قیمت مصوب و قیمتی ارزان‌تر از بازار به دست آن‌ها برسد.[1]

*ما قضاوت درباره سخنان آقای بابایی‌کارنامی را بر عهده مخاطبان محترم می‌گذاریم.

بیان این نکته در بحث کالابرگ نیز ضروریست که گویا مصوبه مجلس هم‌اکنون دقیقا اجرا نمی‌شود و دولت مبنای قانون برای ارائه کالاها به قیمت شهریور 1400 را تغییر داده و کالاها را با قیمت گران‌تر و بر مبنای اردیبهشت 1401 تحویل مردم می‌دهد.[2]

تاکنون واکنشی از سوی مجلس در این زمینه دیده نشده است.

***

"تحریم انتخابات" در بین‌السعیدین

"تحریم انتخابات" در بین‌السعیدین/ درخواست از فرمانداران برای ارائه توجیه عقب‌ماندگی طرح ملی مسکن!

سعید شریعتی، فعال اصلاح‌طلب به تازگی در اظهاراتی که سایت اعتمادآنلاین آنها را منتشر کرد پیرامون انتخابات امسال گفته است: حاکمیت اگر افزایش مشارکت می‌خواهد باید زمینه‌های آن را فراهم کند.

او همچنین در اشاره به مصاحبه اخیر سعید حجاریان مبنی بر اینکه شرط حضور اصلاح‌طلبان در انتخابات؛ استعفای رئیسی است، اظهار می‌کند:

"حتی اگر دولت تصمیم به استعفا نمی گیرد، در این فرصت باقی مانده تا انتخابات اسفندماه این 5 گزاره اصلاحی را صورت دهد. 1)نظارت استصوابی لغو شود. 2)اصلاح آیین نامه داخلی خبرگان رهبری در اجلاسیه شهریورماه انجام شود. 3)لازم است ضابطان نظامی و امنیتی از پرونده های سیاسی خارج شوند. 4)بحث حذف تبصره ماده 638 که در خصوص موضوع حجاب است، در دستور کار قرار بگیرد. 5)استقلال قوه قضاییه محقق شود."[3]

*دقت شود که اگر دولت محترم سعی می‌کرد کارآمدی لازم را به خرج دهد و بهبود ویژه‌ای را برای معیشت مردم ترتیب اثر دهد امروز شاهد این زبان‌گشایی‌ها و اظهارات ساختارشکنانه نبودیم.

در اشاره به اظهارات حجاریان[4] و شریعتی باید بیان کرد که راه سرعت‌یافتن پیشرفت کشور و اصلاح وضع موجود صرفا و فقط از مسیر "صندوق رأی" و انتخابات می‌گذرد نه از مسیر "تحریم انتخابات" و خیابان و استعفای رئیس جمهور!

و شوربختی اینجاست که حجاریان و شریعتی و همفکرانشان با تعیین شرط برای حضور در انتخابات و یا اظهارات ساختارشکنانه‌ای مثل لزوم استعفای رئیس جمهور و حذف تبصره حجاب؛ قصد دارند از مسیر خیابان به مقاصد خود دست یابند.

در فضای موجود نیز البته این جامعه است که بایستی با عقلانیت و بصیرت به این مسائل بنگرد و برایش محرز شود که در صبح فردای تحریم انتخابات، ساختارشکنی و حضور در خیابان هیچ چیز جز ناامنی و بی‌بنیادی وجود نخواهد داشت.

در مسئله حضور در انتخابات و مشارکت باید این حقیقت را نیز دانست که اصرار و تأکید عقلانی ما بر حضور همه نیروها و سلائق در انتخابات به دلیل ذات دموکراتیک نظام اسلامی و اهمیت جمهور است والّا همه باید بدانند که اساس و قوام و تعیین‌کنندگی یک انتخابات به "رعایت قانون" است نه به میزان مشارکت!

و مشارکت بالا اگرچه یک امتیاز است لکن تعیین کننده چیزی نیست.

***

درخواست از فرمانداران برای ارائه توجیه عقب‌ماندگی طرح ملی مسکن!

"تحریم انتخابات" در بین‌السعیدین/ درخواست از فرمانداران برای ارائه توجیه عقب‌ماندگی طرح ملی مسکن!

علیرضا فخاری، استاندار تهران طی سخنانی در جلسه شورای مسکن استان گفت: حدود 500 هزار واحد برای طرح نهضت ملی مسکن در این استان تعهد و نسبت به اجرای آن قدری عقب‌ماندگی داریم که باید شناسایی و تعیین زمین با قابلیت ساخت در اولویت باشد.

به گزارش ایرنا، او همچنین اظهار کرده است: فرمانداران دلایل توجیهی عقب ماندگی طرح ملی مسکن را ارائه دهند، چرا که رئیس جمهور در جلسه –اخیر- شورای مسکن علت را جویا شدند.[5]

*ما قضاوت درباره اظهارات استاندار تهران پیرامون عقب‌ماندگی محرز در بحث مسکن ملی و تأکید بر "ارائه توجیه برای عقب‌ماندگی طرح ملی مسکن" را بر عهده مخاطبان محترم وامی‌گذاریم.

گفتنیست، یکی از بزرگترین وعده‌های انتخاباتی رئیس‌جمهور رئیسی؛ ساخت سالانه 1 میلیون مسکن بود که محقق نشده است.

***

1_ https://www.ilna.ir/fa/tiny/news-1375621

2_ mshrgh.ir/1501571

3_ https://www.etemadonline.com/tiny/news-621886

4_ mshrgh.ir/1502250

5_ https://irna.ir/xjMTP9

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان