نگاهی به رتبه بندی ۱۵ ناوگان تانک برتر جهان (+ اینفوگرافی)

به عنوان قدرت برتر نظامی جهان، شاید تعجب آور نباشد که ایالات متحده با اختلاف زیاد از سایرین، بزرگترین ناوگان تانک جهان را داشته باشد. در مجموع، ایالات متحده بیش از ۴۵,۰۰۰ خودروی جنگی زرهی به همراه ۲,۶۴۰ تانک MBT و ۱۲,۸۰۰ وسیله نقلیه در انبار دارد که از این تعداد ۲,۰۰۰ تانک جنگی اصلی هستند.

تانک مدرن که به شدت مسلح است، یک ماشین تسلیحاتی همه کاره و متحرک و یک قطعه حیاتی از جنگ معاصر است. اینفوگرافیک زیر، 15 ناوگان تانک برتر جهان را با استفاده از داده های گزارش تعادل نظامی 2024 موسسه بین المللی مطالعات استراتژیک (IISS) نشان می دهد.

نگاهی به رتبه بندی 15 ناوگان تانک برتر جهان + اینفوگرافی

بیایید نگاهی دقیق تر به 3 ناوگان برتر بیندازیم:

1. ایالات متحده آمریکا

به گزارش روزیاتو، به عنوان قدرت برتر نظامی جهان، شاید تعجب آور نباشد که ایالات متحده با اختلاف زیاد از سایرین، بزرگترین ناوگان تانک جهان را داشته باشد. در مجموع، ایالات متحده بیش از 45,000 خودروی جنگی زرهی به همراه 2,640 تانک MBT و 12,800 وسیله نقلیه در انبار دارد که از این تعداد 2,000 تانک جنگی اصلی هستند.

نگاهی به رتبه بندی 15 ناوگان تانک برتر جهان + اینفوگرافی

ایالات متحده در حال آموختن درس هایی از جنگ اوکراین است، جایی که سلاح های ضد تانک تأمین شده از غرب و توپخانه متمرکز اوکراینی، تانک های روسی را نابود می کنند. در نتیجه، ایالات متحده اخیراً ارتقای تانک M1 Abrams را لغو کرد تا بتواند یک ارتقای جاه طلبانه تر را انجام دهد.

آمریکا نگران افزایش اعتماد به نفس چین و احتمال درگیری نظامی بر سر تایوان است که در آن نیروهای هوایی و دریایی نقش کلیدی خواهند داشت. اما یک شبیه سازی جنگی اخیر نشان داد که نیروهای زمینی مکانیزه و زرهی تایوان که با تجهیزات آمریکایی مسلح شده اند، برای دفاع از استقلال تایوان در برابر چین بسیار حیاتی هستند. بنابراین آمریکا باید هم به نیروی هوایی و دریایی و هم به تقویت نیروهای زرهی و مکانیزه تایوان توجه کند.

2. روسیه

نگاهی به رتبه بندی 15 ناوگان تانک برتر جهان + اینفوگرافی

در زمان نگارش این مقاله، روسیه تقریباً 2,800 تانک جنگی اصلی را از زمان حمله به اوکراین از دست داده است. با توجه به این که در نسخه 2022 تراز نظامی، تخمین زده می شد که روسیه 2,927 MBT داشته باشد، این آمار نشان دهنده‌ی خسارات سنگینی است.

روسیه تا حدودی با افزایش تولید داخلی توانسته است حدود 2,000 MBT را در این زمینه حفظ کند. بسیاری از کارخانه های نظامی توسط شرکت دولتی Rostec تصرف شده اند و اکنون به صورت شبانه روزی کار می کنند. روسیه همچنین در حال حاضر یک سوم کامل بودجه خود را برای دفاع هزینه می کند که معادل حدود 7.5 درصد تولید ناخالص داخلی این کشور است.

روسیه همزمان، ذخایر دوران شوروی خود را که قبل از اعزام به جبهه مدرن شده اند، جمع آوری کرده اند. اینکه چقدر آنها می توانند این ذخایر را حفظ کنند یک سوال بی جواب است. ذخایر آنها زیاد است، اما بی پایان نیست. در جدول زیر ذخایر نظامی روسیه آورده شده است:

نگاهی به رتبه بندی 15 ناوگان تانک برتر جهان + اینفوگرافی

3. چین

ارتش آزادی بخش خلق چین هیچ وسیله نقلیه زرهی در انبار ندارد، که تعجب آور نیست وقتی در نظر بگیرید که چین به سرعت ارتش خود را مدرن می کند و انبارها معمولاً پر از مدل های قدیمی تر هستند.

چین همچنین یکی از بزرگترین ناوگان خودروهای زرهی جهان را دارد که پس از ایالات متحده در رتبه دوم قرار دارد. آنها بیشترین تعداد تانک سبک و خودروهای جنگی پیاده نظام را دارند.

نگاهی به رتبه بندی 15 ناوگان تانک برتر جهان + اینفوگرافی

این تجهیزات، اگر چین قصد الحاق تایوان به چین را با زور داشته باشد، نقشی حیاتی خواهند داشت. در چنین شرایطی، یگان های مکانیزه سبک زرهی باید با سرعت حرکت کنند تا پیش از ورود متحدان غرب به کارزار، جزیره را تصرف نمایند. شایان ذکر است که چین یکی از بزرگترین ناوگان های تانک های آبی-خاکی را در جهان در اختیار دارد.

آیا دوران تانک به سرآمده است؟

نگاهی به رتبه بندی 15 ناوگان تانک برتر جهان + اینفوگرافی

در آغاز حمله روسیه به اوکراین، بسیاری از صاحب نظران به سرعت پیش بینی کردند که دوران تانک به سرآمده است. با توسعه خودروهای زرهی از راه دور و خودکار توسط ایالات متحده و چین، شکل آینده تانک ها ممکن است بسیار متفاوت باشد. اما امروزه در میدان نبرد، هیچ چیز دیگری نمی تواند از نظر قدرت آتش، تحرک و قابلیت بقا با تانک ها برابری کند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان