تابستان داغ ۱۴۰۳؛ این تاریخ‌ها را فراموش نکنید!

با توجه به تقویم ورزشی، سال ۱۴۰۳ یکی از جذاب ترین سال های تاریخ برای ورزش دوستان خواهد شد.

تابستان داغ 1403؛ این تاریخ‌ها را فراموش نکنید!

ایمان گودرزی؛ با ورود به سال 1403، رویدادهای مهمی در سراسر جهان در این سال برگزار خواهد شد که توجه طرفداران فوتبال و دیگر رشته‌های ورزشی را به خود معطوف کند. پس آنکه دنیا از اواخر سال 1398 درگیر همه گیری کرونا شده بود بسیار از مسابقات مهم ورزشی به تعویق افتاد یا بدون حضور تماشاگر برگزار شد و حتی برگزارکنندگان تصمیم به لغو این مسابقات گرفتند. اما با آغاز سال 1403 مسابقات ورزشی قرار است بدون مشکل برگزار شود و سالی پرالتهاب را برای ورزشکاران و هواداران رقم بزند.

گرند اسلم‌های تنیس
سه گرند اسلم از چهار گرند اسلم فصل تنیس در سال جدید و طی ماه‌های خرداد، تیر و شهریور برگزار می‌شود. رولان گاروس یا تنیس آزاد فرانسه از 31 اردیبهشت تا 20 خرداد به میزبانی مجموعه فلیپ شاتریه پاریس برگزار می‌شود. ویمبلدون که به عنوان تنها گرند اسلم چمن سال شناخته می‌شود از 11 تا 24 تیر و آخرین گرند اسلم فصل هم از 5 تا 18 شهریور به میزبانی نیویورک برگزار می‌شود.

تابستان داغ 1403؛ این تاریخ‌ها را فراموش نکنید!

دوچرخه‌سواری
مهمترین تور جاده جهان موسوم به توردو فرانس که هرساله میانه فصل تابستان آغاز می‌شود، در سال 2024 در بازه زمانی 9 تا 31 تیر برگزار می‌شود. زمان این دوره به علت برگزاری المپیک دچار تغییرات شده است.

تابستان داغ 1403؛ این تاریخ‌ها را فراموش نکنید!

فوتبال
رقابت‌های فوتبال ملی در جهان تابستان امسال دو تورنمنت مهم در قاره امریکای جنوبی و اروپا را تجربه می‌کند. در قاره اروپا هم طرفداران فوتبال در فصل تابستان شاهد مسابقات یورو 2024 خواهند بود. هفدهمین دوره جام ملت‌های اروپا از تاریخ 24 خرداد تا 22 تیر با حضور 24 تیم برتر در کشور آلمان برگزار خواهد شد. یک هفته پس از آغاز جام ملت‌های اروپا، چهل و هشتمین دوره مسابقات جام ملت‌های آمریکای جنوبی موسوم به «کوپا آمریکا» هم از تاریخ 31 خرداد تا 24 تیر با حضور 16 تیم به میزبانی آمریکا برگزار می‌شود. در این دوره برای نخستین بار 6 تیم از کنفدراسیون فوتبال کونکاکاف هم به جمع تیم‌های منطقه آمریکای جنوبی افزوده شده اند. میزبانی این دوره کوپا امریکا برای آمادگی هرچه بهتر ایالات متحده برای جام جهانی 2026 به این کشور داده شده است. در سال 1403 دو تورنمنت لیگ قهرمانان آسیا و لیگ قهرمانان اروپا نیز با ورژن های جدید خود آغاز خواهند شد که جذابیت این مسابقات را دو چندان خواهد کرد.

تابستان داغ 1403؛ این تاریخ‌ها را فراموش نکنید!

المپیک 2024 پاریس

حدود یک ماه پس از جام ملت‌های اروپا و مسابقات کوپا آمریکا، جهان ورزش شاهد برگزاری مهمترین رویداد ورزشی جهان یعنی مسابقات المپیک خواهد بود. این دوره از رقابت‌ها از تاریخ 3 مرداد تا 21 مرداد در کشور فرانسه برگزار خواهد شد. ورزشکارانی از ٢٢ رشته ورزشی از سراسر جهان، با شرکت در 54٩ رویداد، طی یازده روز به رقابت با هم خواهند پرداخت.

تابستان داغ 1403؛ این تاریخ‌ها را فراموش نکنید!

پارالمپیک 2024 پاریس

پس از مسابقات المپیک، نوبت به مسابقات پارالمپیک پاریس 2024 می‌رسد که با حضور 4400 ورزشکار در 22 رشته ورزشی از 184 کشور جهان از 7 تا 18 شهریور ماه 1403 برگزار خواهد شد.

257 251

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر