
بهترین نمایندگی مدیران خودرو در تهران کدام است؟
میدانیم که بسیاری از صفات و قیودی که به صورت روزمره در مکالمات خود استفاده میکنیم، پدیدههایی نسبی و کیفی هستند و نمیتوانیم بواسطه امتیازدهی یا تخصیص یک عدد به آنها، حدودشان را به صورت دقیق مشخص کنیم.
به عنوان مثال وقتی در خصوص زیبایی یک خودرو صحبت میکنیم، این خودرو چقدر زیباست؟ عددی برای آن وجود ندارد! یا زمانی که قصد مقایسه این ویژگی بین چند محصول مختلف را داریم، هرکس بنا به سلایق یا کششهایی که به یک اتومبیل خاص دارد آن را برمیگزیند. در نتیجه اینکه به صورت کیفی نه میتوان مقایسهای منصفانه و بیغرضی را داشت و نه احتمالاً جواب این سوال گزینه درستی خواهد بود.
با توجه به این توضیحات شاید پاسخ دقیقی برای اینکه بهترین نمایندگی مدیران خودرو در تهران کدام است وجود نداشته باشد، اما پارامتر و معیارهایی وجود دارد که قابل اندازهگیری و مقایسه هستند. عواملی که در این مطلب قصد بررسی آنها را داریم.
نهایتاً اینکه بهترین نمایندگی مدیران خودرو در تهران از نظر مخاطب کدام است امری سلیقهایست. شاید ضریبی که شما به ادب، اخلاق و مهارت کارمندان یک شعبه میدهید بیشتر از امکانات رفاهی نمایندگی مورد نظر باشد، در صورتی که ممکن است برای مشتری دیگری بالعکس باشد! به همین دلیل ما نیز سعی میکنیم بیطرفانه این ویژگیها را شرح داده و انتخاب را به شما بسپاریم.
با توجه به این توضیحات، این شما و این بهترین نمایندگی مدیران خودرو در تهران:

نمایندگیهای مدیران خودرو در تهران
شاید قدم اول در انتخاب بهترین نمایندگی مدیران خودرو در تهران (و حتی کل کشور) این باشد که ابتدا ببینیم این شرکت خودروسازی چند نمایندگی در پایتخت دارد. زمانی که لیست نمایندگیها را در فضای مجازی سرچ میکنیم، با اعداد و ارقامی متفاوت و گاه با تلورانس بسیاری زیاد مواجه میشویم. به عنوان مثال در حالی که وبسایت «شرکت صنایع خودروسازی مدیران» این تعداد را قریب به 25 عدد عنوان کرده است، وبسایت «خدمات پس از فروش مدیران خودرو» بیش از 50 نمایندگی را نام برده است! دلیل این اختلاف آن هم از سوی دو مرجع رسمی این شرکت چیست؟!
برای این تفاوت عددی چند دلیل وجود دارد. نخست اینکه همه نمایندگیها به ارائه خدمات، عرضه قطعات و فروش محصولات نمیپردازند. همین عامل سبب میشود تا مثلاً نام یک نمایندگی یکبار برای فروش قطعات و بار دیگر به عنوان نماینده فروش مطرح شود. این در حالیست که در برخی کدها به صورت «سرویس در محل» به خدمتگزاری مشغولند و عملاً یک نمایندگی نیستند.
با وجود این توضیحات به نظر میرسد تعداد نمایندگیهای شهر تهران بسیار بیشتر از این تعداد باشد. دلیل آن چیست؟ اگر چنین ذهنیتی دارید اشتباه نمیکنید!
گاهی یک کد نمایندگی مثل نمایندگی مدیران خودرو حیدری کد 246 دارای چند شعبه است. به عنوان مثال شعبه آزادی یا دانشگاه شریف(ام وی ام)، شعبه بهشتی نمایندگی فونیکس است، شعبه فاطمی و شعبه هوشیار که در شرف فروش محصولات اکستریم مدیران خودرو میباشد. این وضعیت برای نمایندگیهای افتخار، پورسعید، یزدانی، خسروانی و کدهای دیگر هم وجود دارد که سبب میشود تا مراکز مذکو ربیش از چیزی که ثبت شدهاند به چشم ما بیایند.

عوامل مؤثر در انتخاب بهترین نمایندگی مدیران خودرو در تهران
یک نمایندگی خوب معمولاً چند ویژگی کلیدی را دارد که به موفقیت و رضایت مشتری منجر میشود. این عوامل عبارتند از:
نحوه برخورد پشتیبانی کارکنان
پشتیبانی سریع و کامل مشتری در طول خرید خودرو و در خلال دریافت خدمات پس از فروش و ارائه آموزشهای لازم (چه به صورت آنلاین و چه حضوری) بسیار مهم است. این امر شامل پاسخ دادن به سوالات، ارائه پشتیبانی همزمان و فراهم کردن فضایی دلپذیر در نمایندگی است. در موارد بسیاری (در حوزههای گوناگون) مشتری مجذوب اخلاق و نوع برخورد فروشنده میشود؛ این در حالیست که میتواند همان محصول مثلاً یک تیگو 8 پرومکس را در نمایندگی (یا فروشگاهی) دیگر نیز بخرد. در نتیجه نوع برخورد و نحوه پشتیبانی عاملین فروش اهمیت زیادی دارد. به عنوان مثال ارائه یک راهکار یا اطلاع رسانی در خصوص شرایط فروش فونیکس میتواند رضایت صددرصدی مشتری از مجموعه را به همراه داشته باشد.
تعداد و ابعاد شعب
بیایید این مورد را با یک مثال بررسی کنیم. در حوزه هتلداری در سطح بینالمللی، رابطه مستقیمی بین متراژ هتل و تعداد اتاقهای آن با تعداد ستارههای دریافتیاش دارد. در همین رابطه شما هیچگاه هتلی 5 ستاره مثلاً با 10 یا 20 اتاق نخواهید یافت. صد البته هتلهای کوچک بیشماری وجود دارند که اقامت در آنها بسیار خاص و لذتبخش است اما ارائه برخی خدمات و امکانات در فضایی محدود امکانپذیر نیست، در نتیجه خبری هم از ستارههای مضاعف برای آنها نیست!
در همین رابطه ارائه برخی خدمات و امکانات نیز در یک نمایندگی کوچک امکانپذیر نیست؛ فلذا وجود شعب متعدد یک نمایندگی با تفکیک شرح فعالیت و همچنین متراژ زیادشان اگرچه همارز بهترین بودن آنها نیست، اما برای بهترین شدنشان لازم است. به عنوان مصادیقی برای ارتباط فضای بزرگتر و خدمات بیشتر میتوان به وجود تعمیرگاه، تعویض روغن و آپاراتی، صافکاری و نقاشی، کارواش، دیتیلینگ، شو روم، تفکیک اصولی بخشهای خدماتی و اداری و یک اتاق انتظار یا کافه در داخل نمایندگی اشاره کرد.
دسترسی
نمایندگیهای این شرکت باید راههای متعددی را پیش پای مشتریان بالقوهشان به منظور جستجو و ثبت نام مدیران خودرو قرار دهند. امری که دسترسی فیزیکی به آنها یکی از نمودهایش میباشد. پاسخگویی تلفنی سریع و با روی خوش، حضور مؤثر و پررنگ در فضای مجازی بویژه اینستاگرام و تلگرام، داشتن وبسایتی «کاربردوست» و حضور در اماکن پرجمعیت نظیر مراکز خرید و نمایشگاهها نیز از دیگر ویژگیهای یک نمایندگی خوب شرکتهای خودروساز است.
ظاهر نمایندگی
این ظاهر را به دو طریق میتوان تفسیر کرد. نخست زیبایی نمایندگی و سپس نحوه ارائه محصول!بیتردید اگر باکیفیتترین محصولات را در بستری نامطلوب نیز به ما بدهند، آنچنان که باید از دریافتش محظوظ نمیشویم. به همین منظور یک نمایندگی نمونه باید علاوه بر داشتن یک دکوراسیون چشم نواز، همواره تمیز بوده و ردی از گرد و غبار، دوده و لک در هیچ جای آن بویژه روی خودروها دیده نشود.
از طرفی دیگر برای مشتری مهم است که خودروی وی چگونه به او داده میشود. برگزاری مراسمی ولو کوچک اما ارزشمند جهت تحویل خودرو خاطرهای شیرین در ذهن مشتری میسازد که برای همیشه در خاطر وی میماند.
کارگروههای فعال
برای یک مشتری مهم است که افراد منتسب به یک نمایندگی در کار خود بهترین باشند. خواه این فرد کارشناس فروش باشد خواه متخصص امور فنی! احتمالاً برای شما نیز پیش آمده است که برای دریافت یک خدمت یا خرید یک محصول خاص در صف ایستاده باشید. این کیفیت نتیجه کار همان کارگروههای فعالیست که بدان اشاره کردیم. در چنین شرایطی این فرد ممکن است یک سرآشپز مشهور، یک فروشنده خوش اخلاق یا یک مکانیک ماهر باشد.
زمانی که شما در موعدی دیرتر از یک نمایندگی مطرح وقت سرویس خودرویتان را میگیرید، اطمینان دارید که تا دفعه بعد گذرتان به تعمیرگاه نخواهد افتاد. این امر که رویکرد درستی هم هست از حسن انجام کار کارکنان یک نمایندگی نشأت میگیرد.

شرایط فروش
به طور کلی ارائه یک خدمت یا کالای مشخص با قیمتی کمتر نسبت به رقبا عاملی برای فروش بهتر لحاظ میشود؛ اما در مبحث نمایندگیهای مدیران خودرو به دلیل اینکه جملگی یک کالا و تحت شرایط مشخصی که شرکت مادر مشخص کرده است را میفروشند، تعریف شرایط جدیدی برای فروش توجیهپذیر نیست. این در حالیست که حتی ممکن است با جریمههایی نیز مواجه شوند!
با این حال ارائه خدماتی در چارچوب قوانین شرکت میتواند تفاوتهای محسوسی به وجود آورد. به عنوان مثال ارائه طرح تعویض خودروهای کارکرده با نو، فروش ویژه برای برخی سازمانها یا برپایی همایشهای تست درایو خودروهای تازه وارد یا در شرف فروش توسط نمایندگی 246 مدیران خودرو!

تنوع محصولات و خدمات
صدالبته تنوع محصولات در نمایندگیهای مدیران خودرو نیز معنای زیادی ندارد، چون وقتی یک محصول موجود میشود برای همه نمایندگیها موجود، قابل نمایش و قابل فروش میشود و اگر نباشد، برای همگان اینچنین است. این در حالیست که قضیه برای محصولات اکستریم متفاوت است. اکستریم به عنوان برند لوکس و جدید مدیران خودرو در حال حاضر تنها در چند نمایندگی انگشت شمار اجازه عرضه دارد که از مهمترین آنها میتوان به نمایندگیهای 777، 377، 500 و صدالبته 246 اشاره کرد.
عبور از فیلترهای متعدد و استانداردسازی نمایندگی نیز از دیگر معیارهای یافتن بهترین نمایندگی مدیران خودرو در تهران است که کدهای مذکور از سد آن عبور کردهاند.