طرز تهیه فلافل مرغ خوشمزه و خوش طعم

آیا تا به حال فلافل با طعم های جذاب را تجربه کرده اید؟ در این بخش می توانید با طرز تهیه فلافل مرغ خانگی دست ساز همراه ما باشید.

طرز تهیه فلافل مرغ خوشمزه و خوش طعم

فلافل مرغ یک فلافل ویژه با طعم فوق العاده که می‌ توانید برای شام و ناهار تهیه کنید. شما در این بخش با طرز تهیه فلافل مرغ ویژه آشنا خواهید شد.

برای داشتن انواعی از غذاهای خانگی با طعم و مزه فوق العاده می‌ توانید در این بخش همراه ما باشید. طرز تهیه فلافل گوشت و فلافل پنیری با رسپی ساده را می توانید در آرگا مطالعه کنید.

رسپی فلافل مرغ

مواد اولیه:

  • سینه مرغ: 1 عدد
  • سفیده تخم مرغ: 1 عدد
  • سوسیس: 1 عدد
  • سس کچاپ: 1 قاشق غذاخوری
  • آرد سفید: 1 قاشق غذاخوری
  • فلفل دلمه ای: 1 عدد کوچک
  • جعفری خرد شده: 1 قاشق غذاخوری
  • پیاز: 1 عدد
  • پودر پیاز و پودر سیر: به میزان لازم
  • روغن و زردچوبه: به میزان لازم
  • فلفل و نمک: به میزان لازم

طرز تهیه فلافل مرغ:

در ابتدا برای آماده کردن این فلافل ویژه و خوشمزه باید مرغ را پاک کرده و بشویید. سینه مرغ را درون یه قابلمه انداخته و مقداری پیاز، فلفل، نمک و زردچوبه به آن اضافه کنید. روی حرارت قرار داده و به مدت یک ساعت زمان دهید تا مرغ پخته شود کف روی مرغ را با استفاده از قاشق برداشته تا مرغ عطر بهتری داشته باشد.

طرز تهیه فلافل مرغ

مرغ پخته شده را درون غذاساز ریخته و چند بار هم بزنید تا خرد و یکدست شود. شما می‌ توانید از سینه مرغ پخته نشده نیز استفاده کنید. به این صورت که باید سینه مرغ را ابتدا با پیاز چرخ کرده و بعد به آن ادویه بزنید. در این قسمت سفیده تخم مرغ را جدا کرده و به مواد خود اضافه کنید. حالا برای بافت و انسجام بهتر مواد می‌ توانید مقداری آرد اضافه نمایید. مواد را به خوبی ترکیب کرده تا یک ترکیب یک دست داشته باشید.

در کنار این فلافل می‌ توانید از سس گوجه فرنگی دست‌ساز نیز استفاده کنید. برای این کار باید گوجه فرنگی را رنده کرده و همراه کمی پیاز درون تابه تفت‌ دهید. مقداری ادویه به آن اضافه کرده درب تابه را قرار داده تا آب گوجه تبخیر شده و یک سس غلیظ داشته باشید.

در این قسمت مقداری پودر سیر و پودر پیاز را به مواد اضافه کنید. این کار موجب شد تا فلافل شما عطر و بوی بهتری داشته باشد. درون مواد مقداری جعفری پاک شده را به صورت ساطوری خرد کرده و به مواد فلافل خود اضافه کنید. حالا می‌ توانید از فلفل دلمه نگینی شده نیز درون مواد استفاده کرده مواد را به خوبی هم زده ورز دهید تا همه مواد به خورد یکدیگر برود.

نحوه تهیه فلافل مرغ

در این مرحله از طرز تهیه فلافل مرغ مواد را کمی مزه کرده و در صورت نیاز به آن کمی فلفل یا نمک اضافه کنید. مقداری روغن را درون تابه گود ریخته روی حرارت بگذارید و بعد از اینکه روغن کمی داغ شد از مواد فلافل به اندازه یک گردو برداشته کمی پهن کنید و درون روغن سرخ کرده مواد را پشت و رو سرخ کنید و روی یک دستمال قرار دهید تا روغن اضافی آن کشیده شود.

حالا فلافل‌ های شما آماده است و می‌ توانید سرو کنید. این فلافل را می‌ توانید درون سس گوجه سرو کرده و یا با سس تند خانگی دست‌ ساز سرو کنید. شما می‌ توانید انواع سس‌های خانگی دست‌ ساز را در آرگا مطالعه کنید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر