وبلاگ مشرق

وعده معاون وزیر اطلاعات درباره رژیم صهیونیستی/ بایدها و نبایدهای "اجاره مسکن بر اساس نرخ تورّم"

موجری که قصد اجاره بر اساس تورم را دارد بایستی با ابزارهایی مثل مالیات، تعیین مجازات برای قراردادهای زیرزمینی، امتیازات آب و برق و... به راحتی به اجاره بر اساس نرخهای معقول وادار کرد.

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و اتفاقات کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. هر روز با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

***

سودی که ناکارآمدی دولت به جیب صاحبان سرمایه ریخت

بایدها و نبایدهای "اجاره مسکن بر اساس نرخ تورّم"

وعده معاون وزیر اطلاعات درباره رژیم صهیونیستی/ بایدها و نبایدهای "اجاره مسکن بر اساس نرخ تورّم"

داود بیگی نژاد، نایب رییس اتحادیه مشاوران املاک استان تهران در مصاحبه با ایلنا با بیان اینکه اثرگذارترین موضوع قانون سقف 25 درصدی برای اجاره بها این است که منجر به افزایش پرونده‌های حقوقی می‌شود، گفت: وقتی -طبق اعلام- نهاد رسمی؛ تورم نقطه به نقطه 4٧ درصد است و تورم سالانه ٣٧ درصد چگونه انتظار دارند که موجر و مالک راضی به افزایش ٢5 درصدی نرخ اجاره‌بها باشند و طبیعی است که مالک این زیان و ضرر را نپذیرد.

او با اشاره به نرخ متوسط میزان افزایش اجاره‌بها اظهار داشت: مالکان حاضر به اجاره دادن ملک خود با افزایش ٢5 درصد نیستند و میزان اجاره‌بها در برخی از مناطق تا 5٠ درصد هم افزایش پیدا کرده‌ است.

بیگی نژاد ادامه داد: طبق قانون مشاوران املاک نباید قراردادهای اجاره با نرخ بالای ٢5 درصد را منعقد کنند اما می‌بینیم که این قراردادها پنهانی منعقد می‌شوند.

نایب‌ رییس اتحادیه مشاوران املاک افزود: همین تصمیمات باعث می‌شود برخی از موجران از اجاره دادن املاک خود منصرف شوند در حالی که امروز در بازار تقاضا برای اجاره بیش از عرضه است و همین یکی از دلایل افزایش اجاره‌بها شده‌ است. دولت باید مشوق‌هایی ایجاد کند که موجران به ارایه واحد خود به بازار اجاره ترغیب شود نه اینکه جلوی آن را بگیرد و وقتی عرضه افزایش پیدا کند خود به خود با مکانیزم عرضه و تقاضا نرخ اجاره کاهش پیدا می‌کند. [1]

*در مسئله بی سر و سامانی بازار مسکن و اجاره که در نبود نظارت و مدیریت کارآمد دولت حادث شده با 2 مسئله مواجهیم:

نخست رفتار اجتماعی که باید بهنجار بودن را بپذیرد. مالک و موجری که معتقد است باید طبق تورم اجاره بگیرد؛ درباره یارانه بنزین و نان و آب و برق و درمان و بیمه و... که از سوی حکومت عدل اسلامی اعمال می شود تا تمام این مقولات پایینتر از نرخ تورم باشند چه نظری دارد؟

آیا مگر خود این برخی از مالکان و موجران از بنزین و مالیات و حمل و نقل عمومی ارزان استفاده نمی کنند؟

پس طبعا در یک سرزمین پیشرفته نه تنها حکومت در قبال مردم وظایفی دارد بلکه مردم هم در قبال خود و در قبال حکومت و سرزمینشان وظایفی دارند.

بماند که تز "بر لبه تورم حرکت کردن" در صورت تحقق خود در شرایطی که عدد تورم بیش از 20 درصد است منجر به بلبشوی اقتصادی می شود زیرا عدد تورم یک شاخص برای سودمحوری بیشتر نیست بلکه برای تخمین برایند عملکردهای اقتصادی است. به دیگر سخن اینکه یک جامعه باید با زحمتکشی و سودهای کمی که قطره قطره جمع می گردند؛ از نظر اقتصادی رشد کند نه اینکه با حرکت بر لبه شاخص تورم بصورت یک شبه دچار فربه‌گی اقتصادی شود.

در سوی دیگر ولنگاری در بازار مسکن و آفتی که به این واسطه وارد زندگی های مردم شده است نیز دولت قرار دارد که باید با کارآمدی و عُرضه بتواند مصوبات و دیدگاه های خود را بر بازار بی صاحب مسکن اعمال کند.

در واقع این دولت است که باید با اقتدار اجازه ندهد وقتی زندگی جامعه در فرکانسی پایینتر از نرخ تورم ادامه دارد؛ عده ای به لبه نرخ تورم چشم ندوزند!

گزینه ای که البته شاهد آن نیستیم و امید است در دولت چهاردهم نشانه های آن ظاهر شود.

راه حل ها نیز ساده اند. موجری که قصد اجاره بر اساس تورم را دارد بایستی با ابزارهایی مثل مالیات، تعیین مجازات برای قراردادهای زیرزمینی، امتیازات آب و برق و... به راحتی به اجاره بر اساس نرخهای معقول جامعه وادار کرد.

البته اگر عزمی برای اجرا وجود داشته باشد...

در پایان تأکید می شود که نظام عرضه و تقاضا هنگامی کارآمد است که پای یک ناظر مقتدر در میان باشد و گرنه سودپرستان در بازار بی نظارت دست به جنایت خواهند زد.

***

اقدامات بزرگی علیه اسرائیل در حال انجام است

وعده معاون وزیر اطلاعات درباره رژیم صهیونیستی

وعده معاون وزیر اطلاعات درباره رژیم صهیونیستی/ بایدها و نبایدهای "اجاره مسکن بر اساس نرخ تورّم"

ابراهیم رضایی، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در خصوص جلسه اخیر این کمیسیون پیرامون ترور شهید هنیه و توضیحات معاون امنیت وزیر اطلاعات گفت: معاون امنیت وزارت اطلاعات هم گزارشی ارایه دادند مبنی بر اینکه اشراف اطلاعاتی مناسبی داریم. از همه امکانات برای بررسی موضوع ترور استفاده کرده ایم و اقدامات میدانی وسیعی انجام گرفته است.

به گزارش شفقنا به نقل از رضایی، این مقام بلندپایه اطلاعاتی گفته است: همچنین اقدامات بزرگی علیه رژیم در حال انجام است. این رژیم در شرایط سختی به سر می‌برد. شبکه جاسوسان موساد را شناسایی و آنها را در داخل و خارج منهدم کرده ایم. [2]

*گردن افراشته و رجز معقول ایران در برابر ددمنشی رژیم صهیونیستی از اثرات تشیّع، عقلانیت ولایت فقیه و مجاهدت شهداست.

در این فرایند البته رزمندگان جبهه و فرماندهان میدان نیز باید بدانند که پشتیبانی اکثریتی مردم ایران با آنهاست و هیچ ایرانی و مسلمان اصیلی نیست که از بابت سیلی خوردن دشمن ناراحت شود یا با آن همراهی نکند.

همچنانکه در تجربه عملیات پرافتخار و تاریخی وعده صادق نیز اثبات این مدعا را دیدیم.

دقت شود که در بحث مجازات اسرائیل و در هنگامه عملگری نیروهای امنیتی و اطلاعاتی کشور؛ باید به هر صدای معاندی که از داخل بلند می شود با خرد کننده ترین برخوردها پاسخ داد و آنهایی که تقلا دارند عمودهای خیمه را بکشند یا کسانی که از "امنیتی های فاسد" حرف می زنند را به سنگینترین مجازات ها رساند.

خوف اصلی از اسرائیل نیست بلکه دغدغه اصلی تحلیلگران آگاه مربوط به اشخاص و جریاناتی در داخل کشور است که بر سر شاخه نشسته بن می بُرند و برای رسیدن به منافعشان اگرچه در ظاهر شعار مرگ بر اسرائیل می دهند اما در عمل بر طریق رضای اسرائیل حرکت می کنند.

تخریب وزارت اطلاعات و دیگر نهادهای امنیتی، محروم کردن جامعه از کارآمدان، تخریب باورهای اعتقادی مردم، ادعای ارتباط با غیب و امام زمان، فاسد نامیدن رجال کارآمد کشور به بهانه های واهی و ترور شخصیت دیگران به بهانه عدالت از جمله موارد مندرج در رزومه جریان خطرناک فوق الاشاره است.

***

1_https://www.ilna.ir/fa/tiny/news-1513462

2_https://fa.shafaqna.com/?p=1856039

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان