استقلال با دست پر به لیگ بیست‌وچهارم می‌آید؛ آبی‌پوشان آماده فتح جام هستند

استقلال با انجام خریدهای هدفمند و حفظ هسته اصلی تیم، به خوبی برای رقابت‌های لیگ جدید آماده شده است. ثبات کادرفنی و برنامه آسان‌تر در ابتدای فصل، شانس موفقیت استقلال را افزایش داده است.

استقلال در بین چهار مدعی اصلی قهرمانی لیگ با وضعیت بهتر پا به لیگ بیست‌وچهارم می‌گذارد.

به گزارش فوتبال 360، بیست‌وچهارمین دوره رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران از 25 مردادماه آغاز می‌شود و بار دیگر شاهد رقابتی چند ماهه بین 16 تیم حاضر در بالاترین سطح فوتبال ایران خواهیم بود. رقابتی که به صورت غیررسمی از تابستان و با شروع فصل نقل‌وانتقالات و همچنین تمرینات پیش‌فصل آغاز می‌شود.

در بین تیم‌های مدعی قهرمانی شاید بتوان وضعیت استقلال را بهتر از بقیه توصیف کرد. آبی‌پوشان خلاف تراکتور و پرسپولیس با همان کادرفنی سابق همکاری می‌کنند و تیم‌شان همانند سپاهان تغییرات زیادی را به خود ندیده است. در ادامه کمی مفصل‌تر به وضعیت مناسب آبی‌پوشان پایتخت می‌پردازیم.

نقل‌وانتقالات مناسب

استقلال در پنجره تابستانی نقل‌وانتقالات، خریدهای جالب‌توجهی انجام داد و به وضوح از نظر نفری و عمق ترکیب پیشرفت کرد. رامین رضاییان، سامان فلاح، محمدحسین اسلامی، میلاد زکی‌پور، گائل کاکوتا و دیدیه اندونگ مهم‌ترین ورودی‌های تیم نکونام بودند و در سوی مقابل شاید صالح حردانی مهم‌ترین جداشده این تیم قلمداد شود.

حفظ استخوان‌بندی و عمق ترکیب مناسب

استقلال موفق به نگه داشتن اکثریت قریب به اتفاق ستاره‌هایش شد و خلاف سپاهان و پرسپولیس تغییر آن‌چنانی در استخوان‌بندی تیمش ایجاد نشد. آن‌ها حالا در هر پست حداقل 2 بازیکن دارند و این مساله می‌تواند در مسیر حضور در لیگ برتر، لیگ نخبگان و جام حذفی کمک‌شان کند.

ثبات در کادرفنی

همان‌طور که می‌دانید 2 تیم پرسپولیس و تراکتور سرمربیان خود را به دلایل مختلف تغییر دادند و با کادرفنی جدید به استقبال فصل جدید می‌آیند و طبیعتا شناخت دراگان اسکوچیچ و خوان کارلوس گاریدو از همتایان خود در سپاهان و استقلال کم‌تر است. آبی‌ها قرار است برای دومین فصل متوالی با جواد نکونام فصل را شروع کنند. بازیکن اسبق تیم ملی ایران و باشگاه اوساسونا کاملا به وضعیت این تیم آشناست و احاطه خوبی روی نفرات تیمش دارد.

برنامه‌ خوب در ابتدای لیگ

استقلال نسبت به سه رقیب اصلی‌اش در مسیر قهرمانی با برنامه سبک‌تری در پنج هفته نخست مواجه شده است. آن‌ها باید در 2 هفته آغازین به مصاف 2 تیم شمس‌آذر و ملوانی بروند که طی 72 ساعت اخیر سرمربیان جدید خود را شناخته‌اند و با حواشی زیاد به استقبال لیگ بیست‌وچهارم آمده‌اند. استقلال خوزستان، مس رفسنجان و نساجی دیگر حریفان تیم پایتخت‌نشین تا پیش از داربی بزرگ خواهند بود. تیم‌های سخت‌گیری که جزو صدرنشینان احتمالی لیگ 24 نخواهند بود.

خبری از حاشیه نیست

استقلال برعکس فصل قبل در آرامشی نسبی دوران آماده‌سازی پیش‌فصل را پشت سر گذاشت و کشمکش و اختلاف خاصی بین نکونام و مدیریت باشگاه وجود نداشت. آن‌ها اردوی خوبی برگزار کردند و بازی‌های تدارکاتی نسبتا مساعدی انجام دادند و حالا آماده شروع مسابقات هستند. فراموش نکنیم که در اردوی رقبا و خصوصا 2 تیم پرسپولیس و سپاهان چنین آرامشی حکم‌فرما نیست. طلایی‌پوشان حذفی ناامیدکننده از پلی‌آف لیگ نخبگان داشته‌اند و پرسپولیس نیز نتوانسته بازیکنان مورد نظر کادرفنی را به صورت تمام‌وکمال به خدمت بگیرد. حال باید دید در دل رقابت‌ها نیز استقلال می‌تواند به روند خوبش ادامه دهد یا خیر.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر