روش ثبت‌نام

آغاز ثبت‌نام وام دولتی ۱۵۰میلیونی مشاغل خانگی

شماره روزنامه: ۶۰۸۶ تاریخ چاپ: ۱۴۰۳/۰۶/۱ ...

آن‌طور که محمد آذرپناه مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران گفته امسال از محل تسهیلات مشاغل خانگی بیش از 2700میلیارد ریال اعتبار برای استان تهران اختصاص یافته که برای پرداخت به اشخاص حقیقی و حقوقی واجد شرایط به بانک عامل ابلاغ شده است. وی از اولویت‌بندی برای پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی خبر داد و گفت: با توجه به تعیین سهم اعتبارات مشاغل خانگی، این تسهیلات بر اساس شاخص‌های تعیین‌شده به صاحبان کسب‌وکارهای خانگی و با اولویت فارغ‌التحصیلان دانشگاهی، زنان سرپرست خانوار و مادران فعال در حوزه مشاغل خانگی که دارای فرزند بیشتر هستند، ‌پرداخت خواهد شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران از مشاغل خانگی به‌عنوان یکی از روش‌های تکمیلی اشتغال و کسب درآمد خانوارها نام می‌برد و می‌گوید: با توجه به استقبال هرساله فعالان مشاغل خانگی از تسهیلات خانگی و جامعه هدف شناسایی‌شده از سوی بسیج سازندگی و کمیته امداد امام‌خمینی(ره) در سال جاری مبلغ 260میلیارد ریال از اعتبارات مشاغل خانگی به کسب‌وکارهای مورد نظر بسیج سازندگی و 30درصد به مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) اختصاص یافته است.

روش ثبت‌نام

آذرپناه از ابلاغ اعتبارات مذکور در استان تهران خبر داد و گفت: متقاضیان استفاده از تسهیلات مشاغل خانگی باید در سامانه https: //smkh.mcls.gov.ir  نام‌نویسی کنند و پس از ثبت‌نام یکی از رشته‌های صنایع دستی، فرش دستباف، امور تولیدات دامی، شیلات، صنایع تبدیلی و تکمیلی کشاورزی و عشایری، امور تولیدات گیاهی، امور تولیدی (صنعت-خدمات) و فعالیت‌های فرهنگی و هنری را انتخاب کنند. در صورتی که رشته انتخابی متقاضی نیازمند گواهی صلاحیت بهداشتی است، باید از طریق نشانی https: //my.fda.gov.ir/login.php  اقدم کنند. امروزه مشاغل خانگی در تمام کشورهای جهان نهادینه شده و افزایش طرفداران آن، توسعه پایدار و کاهش فقر و محرومیت را به دنبال داشته است.

هم‌اکنون در 150کشور دنیا قانون مشاغل خانگی وجود دارد و کشورهای آمریکا، چین، کانادا، ‌استرالیا، ایتالیا و هند از جمله کشورهای پیشرو در حوزه مشاغل خانگی هستند. بر اساس اعلام اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران، با راه‌اندازی کمیته‌های نظارت بر طرح‌های بهره‌مند از تسهیلات اشتغال‌زایی از جمله تسهیلات مشاغل خانگی در بخش‌های مستقل و پشتیبان با مشارکت نمایندگان دستگاه‌های اجرایی، اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، فرمانداری‌ها و بانک‌های عامل پرداخت‌کننده تسهیلات اشتغال‌زایی، نظارت میدانی بر طرح‌های برخوردار از تسهیلات صورت می‌پذیرد.

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان