حملات سنگین روسیه به آسمان اوکراین با پهپادهای گل شمعدانی/ f-۱۶ ساقط شد!

ستاد کل ارتش اوکراین روز پنجشنبه اعلام کرد یکی از معدود هواپیماهای جنگی اف-۱۶ که اوکراین از شرکای غربی خود برای مقابله با روسیه دریافت کرده است، سقوط کرده است و در پی این سقوط خلبان جان باخته است.

حملات سنگین روسیه به آسمان اوکراین با پهپادهای گل شمعدانی/ f-16 ساقط شد!

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، در بیانیه ارتش که در فیس بوک منتشر شد، آمده است که این جنگنده روز دوشنبه، سرنگون شد. این سقوط اولین گزارش از دست دادن یک F-16 در اوکراین بود. گفتنی است که حداقل شش فروند از این جنگنده‌ها تحویل اوکراین داده شده است.

طبق اعلام نیروی هوایی اوکراین، اوایل روز پنجشنبه، روسیه برای سومین بار در چهار روز گذشته حمله هوایی سنگینی را به اوکراین انجام داد و دوباره موشک‌ها و تعداد زیادی پهپاد را در آسمان اوکراین فرستاد.

حملا سنگین روسیه به آسمان اوکراین با پهپادهای گل شمعدانی/ f-16 ساقط شد!

در بیانیه نیروی هوایی روسیه آمده است که نیروهای روسیه پنج موشک و 74 پهپاد گل شمعدانی را به سمت اهداف اوکراین شلیک کردند. 

مقامات در کیف، گفتند که بقایای پهپادهای منهدم شده در سه منطقه شهر سقوط کرد و به زیرساخت‌های غیرنظامی خسارات جزئی وارد کرد.

مقامات کیف می‌گویند که اوکراین برای خنثی کردن نیروی هوایی روسیه به حداقل 130 جنگنده F-16 نیاز دارد.

مقامات آمریکایی در پایان ماه گذشته به آسوشیتدپرس گفتند که اولین دسته از F-16های وعده داده شده توسط کشورهای اروپایی به اوکراین رسیده است.

تحلیلگران نظامی گفته‌اند با توجه به نیروی هوایی عظیم روسیه و سیستم‌های پیشرفته دفاع هوایی روسیه، ورود آنها تغییری در جنگ ایجاد نخواهد کرد. اما مقامات اوکراینی از آنها به عنوان فرصتی برای ضربه زدن به برتری هوایی روسیه استقبال کردند.

از جنگنده اف16 چه می‌دانیم؟

جنگنده اف 16 با لقب شاهین مبارز (فایتینگ فالکن) پرکاربردترین هواپیمای جنگی بال ثابت امروزی است و اگرچه در اوایل دهه 1970 توسعه یافته و بیش از پنج دهه پیش اولین پرواز خود را انجام داده است، اما به‌طور پیوسته بهبود یافته و به‌روز شده است. برخی از جدیدترین ارتقاها برای فایتینگ فالکون‌های نیروی هوایی اوکراین در نظر گرفته شده‌اند.

خبری بد برای روسیه؛ F-16های اوکراینی به قابلیت‌های جنگ الکترونیک مجهز شدند

جنرال داینامیکس اف-16 جت جنگنده تک موتوره مافوق صوت است که توانایی عملیات در تمام شرایط آب و هوایی را دارا است؛ این جنگنده توانمند توسط شرکت جنرال داینامیکس به سفارش دولت ایالات‌متحده آمریکا در دههٔ 1970 طراحی شد. نخستین پرواز این هواپیما در سال 1974 انجام شده و چهار سال بعد تحت عنوان اسکادران 34 وارد فعالیت رسمی در نیروی هوایی ایالات‌متحده آمریکا شد. از سال 1993 در پی فروش بخش هواپیمایی جنرال داینامیکس به شرکت لاکهید این هواپیما در لاکهید مارتین تولید می‌شود.

منبع: defensenews

227227

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان