نوه‌ی فقید دکتر مصدق : پدرم گفت تو باید طب بخونی من هم گفتم چشم

پدرم از من خواست. بچه‌هایم با من این‌جوری نیستند. من و پدرم رابطه‌ی خاصی داشتیم. پدرم گفت «تو باید طب بخونی» من هم گفتم «چشم». بنده همان دانشگاه خودشان در لوزان سوئیس رفتم. همان دانشگاهی که پدرم طب زنان و نازایی خوانده بود.

نوه‌ی فقید دکتر مصدق : پدرم گفت تو باید طب بخونی من هم گفتم چشم

به گزارش خبرآنلاین، شامگاه سه‌شنبه 13 شهریور 1403، محمود مصدق نوه‌ی دکتر محمد مصدق در 90 سالگی و بر اثر کهولت سن درگذشت. پایگاه خبری وکلاپرس در معرفی دکتر محمود مصدق نوشته است:

دکتر «محمود مصدق» نوه‌ی مردی که صنعت نفت را ملی و هویت ایرانیان را در آن زمان احیا کرد یکی از قدیمی‌ترین پزشکانی است که تجربه نیم ‌قرن معالجه‌ی بیمارانی را دارد که دچار نازایی هستند.

وی لیسانس حقوق از دانشگاه هاروارد داشت و در بخشی از مصاحبه‌هایش از علاقه‌اش به حرفه‌ی وکالت سخن گفته است.

بخشی از این گفت‌وگو به شرح زیر است:

من هیچ‌وقت نگذاشتم بچه‌هایم طب بخوانند. الان اگر بخواهم از نو شروع کنم باز هم نمی‌گذارم طب بخوانند. من حقوق می‌خواندم. من لیسانس حقوق از دانشگاه هاروارد گرفتم و قرار بود وکیل بشوم. گذشتم و آمدم به سوی طب.

واقعا دوست داشتید وکیل شوید؟

آره از وکالت خوشم می‌آمد.

چرا بعد از گذراندن دوره‌ی پزشکی در دانشگاه لوزان سوئیس به ایران بازگشتید؟

پدرم از من خواست. بچه‌هایم با من این‌جوری نیستند. من و پدرم رابطه‌ی خاصی داشتیم. پدرم گفت «تو باید طب بخونی» من هم گفتم «چشم».

یعنی پدرتان می‌خواستند شما راه ایشان را ادامه دهید و در همان رشته‌ی زنان و نازایی تحصیل کنید؟

بله. بنده همان دانشگاه خودشان در لوزان سوئیس رفتم. همان دانشگاهی که پدرم طب زنان و نازایی خوانده بود، من هم همان‌جا طب خواندم. متخصص شدم و به ایران برگشتم.

محمود مصدق 28 مرداد امسال در نخستین جلسه‌ی رسیدگی به دعوای حقوقی بالغ بر 402 هزار نفر از شهروندان ایرانی که از بیش از 20 استان به طرفیت 6 شخصیت حقوقی و حقیقی از جمله دولت ایالات متحده آمریکا و سردمداران آن برگزار شد، حاضر بود ولی به دلیل کسالت و کهولت سن نتوانست به بیان اظهارات خود بپردازد از این رو سخنان او به صورت مکتوب توسط فرزند وی غلامعلی مصدق قرائت شد.

23259

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان