اجرای نمایشنامه عباس معروفی بعد از ۲ سال درگذشت مولف

نمایشنامه «دلی بای و آهو» از نمایشنامه‌های عباس معروفی بعد از ۲ سال از درگذشت او به کارگردانی مجید قربانی روی صحنه می‌رود.

اجرای نمایشنامه عباس معروفی بعد از 2 سال درگذشت مولف

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، بعد از دوسال از درگذشت عباس معروفی نویسنده فقید ایرانی، نمایشنامه‌ای از این مولف بعد از 2 سال درگذشت با نام «دلی بای و آهو» در تماشاخانه سیمرغ بنیاد بیدل دهلوی اجرا می شود.

بر اساس گزارش ایسنا، عباس معروفی در میان دوستداران رمان با آثاری همچون «سمفونی مردگان»، «سال بلوا»، «پیکر فرهاد» و ... شناخته شده است اما او در کنار رمان‌هایی که به نگارش درآورد، گاهی هم برای نوشتن نمایشنامه دست به قلم می‌شد و این چنین است که چند نمایشنامه هم از او بر جای مانده است. نمایشنامه «دلی بای و آهو» اثری است که معروفی سال 66 به نگارش درآورده و حالا قرار است به کارگردانی مجید قربانی اجرا شود.

در خلاصه داستان این نمایش آمده: «در روز عروسی دلی بای و آهو، داماد ناپدید می‌شود و همه در جستجوی او هستند تا اینکه ...». همچنین در نمایش «دلی بای و آهو» ضمن پرداختن به یک داستان عاشقانه، نگاهی به آیین‌ها و رسوم قوم ترکمن می‌شود.

نمایش «دلی بای و آهو» از روز 18 شهریور ماه هر شب ساعت 20 ، به مدت 45 دقیقه در تماشاخانه سیمرغ بنیاد بیدل دهلوی روی صحنه می‌رود.

عباس معروفی، رمان نویس، نمایشنامه‌نویس و مسئول انتشار چند نشریه ادبی، دانش‌آموخته رشته ادبیات دراماتیک بود که در تاریخ 10 شهریور سال 1401 به دلیل ابتلا به بیماری در سن 65 سالگی در آلمان از دنیا رفت و در همین کشور به خاک سپرده شد.

24357

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان