خبر جدید درباره افزایش ۹۰ درصدی حقوق بازنشستگان/ چرا متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان کارگری عقب افتاد؟

دبیر اجرایی خانه کارگر قزوین گفت: ما خواستار پراختِ مبلغ متناسب‎‌سازی به حساب بازنشستگان تأمین اجتماعی هستیم. اگرچه معتقدیم این مبلغ بسیار ناچیز است و نمی‌تواند عقب‌ماندگی‌های این سال‌ها را جبران کند.

خبر جدید درباره افزایش 90 درصدی حقوق بازنشستگان/ چرا متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان کارگری عقب افتاد؟

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، عید علی کریمی، دبیر اجرایی خانه کارگر قزوین، با انتقاد از عدم واریز یک میلیون تومان متناسب‌سازی برای بازنشستگان تأمین اجتماعی گفت: بازنشستگان تأمین اجتماعی، باز هم از متناسب‌سازی عقب ماندند و هنوز خبری از پرداخت مبلغ متناسب‌سازی به حقوق آن‌ها نیست. صندوق تأمین اجتماعی تنها صندوقی است که منابع آن از سوی اعضای آن، یعنی کارگران، بدون کمک دولت تأمین می‌شود، اما هر وقت که از پرداخت حق و حقوقِ این صاحبانِ اصلی صحبتی می‌شود، به بهانه کمبودِ منابع و ناترازی درآمد و هزینه، قضیه را فیصله می‌دهند. 

وی بیان کرد: این صندوق در طول سال‌ها وظیفه حاکمیتیِ پرداخت بیمه برخی از اقشار را هم بر دوش گرفته اما دولت بابتِ تحمیل این وظیفه خود، تعهداتِ خود را به صندوق پرداخت نکرده است. بنابراین ناترازی و ضعف صندوق نتیجه سیاستهای حاکمیتی است و ربطی به کارگران و بازنشستگان ندارد. 

کریمی گفت: لزوم انجام متناسب‌سازی برای بازنشستگان تامین اجتماعی نتیجه سال‌ها بی‌قانونی و بی‌توجهی به ماده 111 قانون تامین اجتماعی است. اگر در قانون از اجرای متناسب‌سازی برای بازنشسستگان صحبت شده، نمی‌توان بازنشستگانِ تأمین اجتماعی را از سایر بازنشستگان جدا کرد. قانون باید برای همه اجرا شود. وقتی دولت قبل قانونی نوشته و مجلس آن را مصوب کرده، این قانون برای همه بازنشستگان است، نمی‌توان یک بخش از دولت بگوید ما قانون نوشتیم و یک بخش دیگر بگوید نمی‌توانیم اجرا کنیم! مجلس هم باید بر روی آنچه وضع کرده نظارت داشته باشد. 

این فعال کارگری گفت: ما خواستار پراخت مبلغ متناسب‎‌سازی به حساب بازنشستگان تأمین اجتماعی هستیم. اگرچه معتقدیم این مبلغ بسیار ناچیز است و نمی‌تواند عقب‌ماندگی‌های این سال‌ها را جبران کند، اما پایِ همین مبلغ کم هم می‌ایستیم و اجازه نمی‌دهیم این‌بار نیز حقوق بازنشستگان صندوق تامین اجتماعی پایمال شود. 

دبیر اجرایی خانه کارگر قزوین در پایان گفت: امیدواریم دولت به قوانین پایبند باشد. امیدواریم آقای میدری و رئیسی که برای سازمان تامین اجتماعی انتخاب می‌شود، سیاست یکدستی برای احقاقِ حقوق کارگران و بازنشستگان داشته باشند. امیدواریم قوانینِ روی کاغذ، به اجرا در آیند.

223225

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان