طرز تهیه کاری لپه غذای هندی و خوشمزه بدون گوشت

کاری لپه یکی از غذاهای هندی بسیار تند و پرطرفدار است که نحوه تهیه آن بسیار ساده است به همین خاطر، در این مقاله طرز تهیه کاری لپه را به شما دوستان آموزش خواهیم داد.

طرز تهیه کاری لپه غذای هندی و خوشمزه بدون گوشت

یکی از غذاهای هندی که بدون کوشت می باشد کاری لپه است که با موادی مانند لپه و بادام هندی تهیه می شود و در مجالس و مهمانی های هندوستان سرو می شود بنابراین، اگر شما نیز تمایل به آشنایی با طرز تهیه کاری لپه دارید اما نمی می توانید تا پایان مطلب همراه ما باشید.

آموزش تهیه کاری لپه

طرز تهیه کاری لپه با طعم عالی

شما می توانید این غذای خوشمزه هندی را در لیست برنامه غذایی تان بگنجانید و به دلیل رژیمی بودن به منظور کاهش وزن نیز مناسب است بنابراین اگر شما تمایل زیادی به غذایی تند و تیز دارید می توانید این غذا را در منزل به راحتی و در مدت زمان کمی تهیه و نوش جان کنید و این غذا مانند دیگر غذاهای ملل از جمله پاستا تالیاتله و پیده سیب زمینی بسیا ساده و راحت است.

مواد لازم :

  • لپه : دو لیوان فرلنسوری دسته دار
  • پیاز : یک عدد بزرگ
  • سیر : چهار حبه
  • زنجبیل تازه :  یک تکه متوسط
  • فلفل سیاه، تخم گشنیز و برگ بو :  به میزان  دلخواه
  • زردچوبه، نمک، ادویه کاری و فلفل قرمز :  به مقدار لازم
  • رب گوجه. :. یک قاشق غذا خوری
  • گشنیز تازه : یک دسته کوچک
  • بادام هندی : دو قاشق غذا خوری
  • آب جوش : دو تا سه لیوان فرانسوی ذسته دار
  • شیر نارگیل : دویست میلی لیتر
  • روغن سرخ کردنی :. به مقدار لازم
  • برنج و ماست برای سرو کاری لپه

نحوه تهیه :

در طرز تهیه کاری لپه ابتدا لپه ها را شسته و اجازه به مدت یک ساعت داخل آب خیس شوند و بعد پیاز را هم شسته و پوست گرفته و به شکل نگینی خرد نمایید و کنار بگذارید‌.

حالا سیر و زنجبیل تازه را هم پوست گرفته و به شکل ریز رنده نمایید و بعد گشنیز را پاک کرده و ساقه و برگ های زر  یا سفت آن را جدا نمایید و برج های تازه ان را شسته و ساطوری نمایید.

حالا مغز بادام هندی را نیز در هاون بکوبید تا کاملاً خرد شود و در صورت عدم دسترسی به هاون بادام هندی را داخل کیسه زیپ دار ریخته و با گوشتکوب با هر وسیله محکم و سنگین دیگری خرد نمایید.

در مرحله بعدی بعذ از خیس شدن لپه ها به مدت یک ساعت آب لپه ها را خالی کرده و داخل قابلمه را تا نیمه پر آب از کرده و روی حرارت متوسط بجوشد و بعد به آن لپه ها را بیفزایید و اجازه دهید به مدت دو ساعت خوب پخته شوند.

حالا مقداری روغن داخل تابه مناسبی ریخته و اجازه دهید داغ شود و بعد پیاز خرد شده را به آن بیفزایید و تفت دهید و بعد از سبک شدن پیازها به تابه پوره سیر و زنجبیل اضافه کنید و یک تا دو دقیقه تفت دهید.

حالا به تابه مقداری ادویه کاری، نمک، برگ بو، پودر تخم گشنیز، فلفل قرمز و فلفل سیاه بیفزایید و به مدت یک دقیقه هم بزنید تا طعم خامی ادویه ها گرفته شود.

در مرحله بعدی رب گوجه فرنگی را به مواد افزوده و تفت دهید و بعد گشنیز سلطوری شده به تابه بیفزایید و مقداری از گشنیز را به منظور تزیین کنار بگذارید.

حالا بعد اینکه از لپه ها پخته شدند آن ها را آبکش نماید و بعد لپه نرم و بادام هندی خرد شده به مایه کاری لپه بیفزایید و آب جوش به اندازه دو تا سه لیوان ریخته و درب تابه را ببندید و اجازه دهید روی حرارت ملایم به مدت ده تا پانزده دقیقه بجوشد و جا افتاده‌ شپد

در مرحله پایانی از طرز تهیه کاری لپه شیر نارگیل را در تابه ریخته و مواد داخل تابه را هم زده و درب تابه را  به مدت بسته تا به مدت ده دقیقه خورش کم آب و غلیظ شود و بعد با گشنیز خرد شده و لیمو ترش تزیین کرده و همراه برنج کته یا برنج چلو نوش جان کنید.

نحوه تهیه کاری لپه

نکات تکمیلی

1. در صورت تمایل می توانید به جای لپه معمولی از دال عدس و به جای شیر نارگیل از ماست یا شیر معمولی استفاده نمایید.

2. این غذا را با انواع سالاد، سبزیجات تازه و همچنین ماست نیز می توانید نوش جان کنید.

3. در صورت عدم دسترسی به شیر نارگیل می توانید شیر یا ماست معمولی را با اسانس نارگیل یا مقداری پودر نارگیل ترکیب نمایید و یک قاشق شکر هم به مواد بیفزایید.

4. در صورت تمایل می توانید به جای لپه از دال عدس استفاده نمایید.

5. استفاده از ادویه ها در این غذا بستگی به ذائقه تان دارد.

6. به جای گشنیز می توانید از جعفری خرد شده و کمی شنبلیله استفاده نمایید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان