اشتباه جدید مدیران استقلال؛ احتمال حذف آبی‌ها از آسیا

بی‌توجهی مدیران ارشد باشگاه استقلال به موضوع تیمداری در فوتبال زنان برای آبی‌ها می‌تواند چالش‌آفرین شود.

اشتباه جدید مدیران استقلال؛ احتمال حذف آبی‌ها از آسیا

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ کنفدراسیون فوتبال آسیا در مسیر توسعه فوتبال زنان در قاره کهن، یک گام مهم را برداشته و آن‌هم الزام باشگاه‌ها به تیمداری در فوتبال زنان است. بعد از تغییر و تحولات قانونی شکل گرفته از سوی (AFC)، هیات‌رئیسه فدراسیون فوتبال هم رسماً موضوع تیمداری در فوتبال زنان را الزام کرد؛ به‌طوری‌که اگر باشگاهی در فوتبال زنان در سطح کشوری (لیگ برتر، لیگ دسته اول و یا لیگ دسته دوم) تیمداری نکند، نمی‌تواند مجوز حرفه‌ای دریافت کند.

سپاهان و گل‌گهر در لیگ برتر فوتبال زنان

به گزارش فوتبال 360، استقلال، پرسپولیس، سپاهان و تراکتور، 4 نماینده فوتبال ایران در فصل جاری رقابت‌های لیگ نخبگان آسیا هستند که از این بین 4 تیم، فقط سپاهان در لیگ برتر فوتبال زنان شاغل است و 3 باشگاه دیگر در سالیان گذشته فعالیتی در فوتبال زنان نداشته‌اند. البته که مصوبه کنفدراسیون فوتبال آسیا برای فصل آینده است اما با این وجود، فراهم‌آوردن شرایط برای تیمداری در فوتبال زنان، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است؛ همان‌طور که گل‌گهری‌ها با دریافت امتیاز شهرداری سیرجان، در فصل جدید لیگ برتر فوتبال زنان تیمداری خواهند کرد و سرمه‌ای‌پوشان تصمیم تاریخی‌ای را اتخاذ کرده‌اند. ضمن آنکه ملوان بندرانزلی هم دیگر باشگاهی است که هم در لیگ برتر مردان و هم در لیگ برتر زنان مشغول به فعالیت است.

تراکتور در لیگ 2، پرسپولیس احتمالاً در لیگ برتر!

تراکتوری‌ها هدف‌شان تیمداری در لیگ دسته دوم است و در این زمینه، هماهنگی‌های نهایی از سوی مدیران باشگاه به عمل آمده و محمدرضا زنوزی، مالک باشگاه تراکتور چراغ سبز خود را نشان داده است. سرخ‌پوشان پایتخت هم به دنبال خرید امتیاز لیگ برتری و یا لیگ یکی هستند و براساس مصوبه هیات‌مدیره، حسین بادامکی، معاون ورزشی باشگاه پرسپولیس در کنار هدی خوش‌بیان، مسئول تیم زنان این باشگاه در حال نهایی‌کردن فرآیند خرید امتیاز هستند و طی 10 روز آینده، رسماً حضور سرخ‌پوشان در لیگ برتر و یا لیگ دسته اول رسانه‌ای خواهد شد.

وضعیت استقلال در فوتبال زنان هم بحرانی است!

آبی‌پوشان پایتخت که در طول روزهای گذشته درگیر حواشی تیم بزرگسالان فوتبال مردان خود بودند، ضعیف‌ترین عملکرد را در حوزه زنان داشته‌اند؛ به‌طوری‌که حتی بحث تیمداری در فوتبال زنان حتی در هیات‌مدیره هم بحث نشده و مصوبه‌ای در این‌باره وجود ندارد! البته که فرشید سمیعی، مدیرعامل استقلال با ارسال نامه‌ای به سازمان لیگ، تیمداری آبی‌ها در فوتبال زنان را اعلام کرده اما نه سطح حضور استقلال در فوتبال باشگاهی زنان (لیگ برتر، لیگ دسته اول و یا لیگ دسته دوم) مشخص است و نه خبری از تعیین‌تکلیف شرایط بودجه آبی‌ها برای فوتبال زنان است.

خواب تابستانی مدیران استقلال و خطر حذف از آسیا!

لیلا سادات محمدیان که از دوره مدیریت مصطفی آجورلو در باشگاه در نقش مشاور مدیرعامل در امور زنان مشغول به فعالیت است، سعی داشته تا برنامه‌های خود برای تیمداری استقلال در فوتبال زنان را نهایی کند و حتی گفته می‌شود با یک سرمربی سرشناس هم مذاکراتی داشته اما با این وجود، بی‌توجهی مسئولان ارشد باشگاه و هلدینگ خلیج فارس و عدم طرح موضوع در هیات‌مدیره، چالش‌آفرین شده است. اگر بی‌توجهی مسئولان باشگاه استقلال به اصلاح ساختار باشگاه و اضافه‌کردن معاونت مرتبط با ورزش زنان ادامه پیدا کند و همچنان خبری از طرح موضوع تیمداری در فوتبال زنان در هیات‌مدیره نباشد، مجوز حرفه‌ای آبی‌ها تحت‌الشعاع قرار خواهد گرفت و در صورت حل‌وفصل تمامی بدهی‌ها و حتی کسب سهمیه در فصل پیش‌رو مسابقات باشگاهی، بازهم آبی‌ها مجوز حرفه‌ای استقلالی‌ها صادر نمی‌شود!

258 258

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان