اف ۲۲ از جنگنده نسل ششم هم بهتر است

نیروی هوایی ایالات‌متحده هم‌اکنون در حال برنامه‌ریزی برای نسل بعدی جنگنده‌های برتری هوایی است که هزینه و پیچیدگی فوق‌العاده بالایی دارد.

اف 22 از جنگنده نسل ششم هم بهتر است

امیرمسعود عابدین_ ‌ایالات‌متحده در حال تجدید نظر در برنامه نسل بعدی برتری هوایی (NGAD) خود است که با هزینه و پیچیدگی‌های زیادی همراه است. این هزینه و پیچیدگی آن قدر بالاست که برخی از کارشناسان پیشنهاد می‌کنند تا با ارتقای جنگنده قدرتمند F-22 رپتور، به این هدف نزدیک شوند.

 F-22 یکی از پیشرفته‌ترین هواپیماهای جنگی جهان است. برخی از کارشناسان به‌جای توسعه یک جنگنده جدید نسل ششم مانند NGAD، به‌روزرسانی F-22 را با توانایی استقرار پهپادها برای ارتقای قابلیت‌های رزمی آن پیشنهاد می‌کنند. این رویکرد، مقرون به‌صرفه‌تر از شروع از صفر با NGAD خواهد بود.

برای اولین بار پس از مدتی بسیار طولانی، وزارت دفاع ایالات‌متحده در حال تجدید نظر در مورد تولید یک سیستم پرهزینه و پیچیده است که تولید انبوه آن تقریباً غیرممکن خواهد بود و به وعده‌های خود در میدان جنگ عمل نخواهد کرد.

اف 22 از جنگنده نسل ششم هم بهتر است؟

برنامه NGAD قرار است نسل بعدی هواپیمای جنگی نیروی هوایی ایالات‌متحده را تولید کند. این هواپیما به خانواده هواپیماهای جنگی نسل ششم تعلق دارد. F-22 رپتور و F-35 Lightning II هر دو به هواپیماهای جنگی نسل پنجم تعلق دارند.

در حال حاضر، مشکلات و موانع مربوط به برنامه NGAD، نیروی هوایی را به فکر حفظ ناوگان بسیار کوچک F-22 خود به‌عنوان گزینه اصلی برای تسلط هوایی در آینده انداخته است.

یکی از دلایلی که مقامات آمریکایی از تعهد کامل به NGAD خودداری کردند، تکامل پهپاد رزمی مشترک (CCA) است. در این نوع پهپادها، هواپیماهای جنگی قادر خواهند بود که تعدادی پهپاد را در نبرد کنترل کنند. ایالات‌متحده امیدوار است که سیستم‌های هوش مصنوعی پیشرفته‌ای را وارد CCA کند که باعث شود طوری رفتار کنند که انگار توسط انسان‌ها هدایت می‌شوند.

منبع: nationalinterest

58322

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان