شب‌بیداران بیشتر به این بیماری مبتلا می‌شوند

یک مطالعه جدید نشان می‌دهد افرادی که تمایل دارند شب‌ها تا دیروقت بیدار بمانند، تقریباً ۵۰ درصد بیشتر از افرادی که زودتر به رختخواب می‌روند، در معرض ابتلا به دیابت نوع ۲ هستند.

شب‌بیداران بیشتر به این بیماری مبتلا می‌شوند

به گزارش خبرآنلاین، صرف‌نظر از عادات ناسالم سبک زندگی مانند رژیم غذایی نامناسب، ورزش نکردن، نوشیدن الکل، سیگار کشیدن و خواب بی‌کیفیت، محققان به‌تازگی دریافته‌اند که «شب‌بیداری» یکی از ریسک‌فاکتورهای ابتلا به دیابت نوع 2 محسوب می‌شود و خطر ابتلا به این بیماری را در افراد افزایش می‌دهد.

به گفته پژوهشگران، علت احتمالی این است که ریتم شبانه‌روزی یا ساعت بدن در کرنوتایپ‌ (گاهشمار خواب) متأخر با زمان‌بندی کاری و اجتماعی که جامعه دنبال می‌کند، هماهنگ نیست. این می‌تواند منجر به ناهماهنگی شبانه‌روزی شود و طبیعی است که این عامل می‌تواند منجر به اختلالات متابولیک و در نهایت دیابت نوع 2 شود.

تجزیه و تحلیل‌ها نشان می‌دهد که افرادی که شب‌ها تا دیروقت بیدار می‌مانند، 46 درصد بیشتر در معرض خطر ابتلا به این بیماری هستند، حتی اگر عادات سالمی را در سبک زندگی خود داشته باشند.

نتایج نشان می‌دهد این افراد BMI بالاتر، شکم بزرگتر و چربی پنهان بیشتری دارند. به عنوان مثال، به گفته محققان، آنها 14 درصد چربی کبد بیشتری در مقایسه با افرادی با الگوی خواب متوسط ​​دارند.

بیشتر بخوانید:

مبتلایان به دیابت چقدر به خواب نیاز دارند؟

افت قند خون بدون علامت، زنگ خطری برای مبتلایان به دیابت/ هزینه سیستم‌های پایش مدوام قند خون چقدر است؟

چرا ناخواسته وزن اضافه می‌کنیم؟/ 8 دلیل افزایش وزن غیرارادی

چرا زنان باید قند را حذف یا کم کنند؟

47232

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان