چگونه می توان از الطاف الهی بهره مند شد؟

قرآن مجید یکی از مهم ترین راه های جلب عنایت الهی را مجاهد و مبارزه با نفس می داند و می فرماید: والّذین جاهدوا فینا لنهدینّهم سبلنا؛ کسانی که در راه ما جهاد کنند آن ها را به راه های خود هدایت خواهیم کرد

 قرآن مجید یکی از مهم ترین راه های جلب عنایت الهی را مجاهد و مبارزه با نفس می داند و می فرماید: والّذین جاهدوا فینا لنهدینّهم سبلنا؛ کسانی که در راه ما جهاد کنند آن ها را به راه های خود هدایت خواهیم کرد.امام صادق(ع) می فرماید: خوشا به حال بنده ای که برای رضای خدا با نَفْس خویش و خواسته هایش جهاد کند. هر کس بر سپاه هوا های نفس پیروز گردد رضایت خدا را فراهم ساخته است.
کسی که به هوا و هوس دل بسته است، از رحمت و نظر الهی محروم می ماند. امام صادق(ع) فرمودند که رسول خدا(ص) فرمود: هر کس هرچه را که نفسش بخواهد بخورد، خدای متعال به وی نظر نمی کند تا این که خود را از این امر باز بدارد و یا این امر را ترک کند.
از روایات استفاده می شود که سجده های طولانی در جلب نظر الهی مؤثر است. امام صادق(ع) می فرماید: وقتی بنده نماز به جا آورد و سپس سجدة شکر نمود،پروردگار متعال پرده از میان او و ملائکه بر می دارد و می گوید: ای ملائکة من! به بندة من نظر کنید که فریضة مرا ادا نموده و عهد مرا به جا آورده، سپس جهت شکر نعمت هایی که به او عطا کرده ام مرا سجده کرده است. ملائکة من! کدام عطا سزاوار او است؟ ملائکه می گویند: رحمت تو. خداوند می فرماید: سپس چه؟ ملائکه می گویند: بهشت تو. خداوند می فرماید: سپس چه؟ ملائکه می گویند: کفایت مهمات امور او. پروردگار می فرماید: سپس چه؟ هیچ یک از نعمت ها نمی ماند مگر این که ملائکه همه را می شمارند. باز خدای متعال می گوید: سپس چه؟ ملائکه می گویند: ما چیزی نمی دانیم. آن گاه خداوند متعال می فرماید: شکر او را به جا می آورم آن چنان که او شکر مرا به جا آورد و به فضل خود به او اقبال می نمایم و وجه خود را به او نشان می دهم.
راه سوم - خدمت به خلق بی بضاعت خدا است. اگر کسی چند تن از افراد بی بضاعت را درس بدهد که قبول شوند، و چون پولی ندارند رایگان درس دهد قطعاً در معرض رحمت حق قرار خواهد گرفت.
راه چهارم - احترام و احسان به پدر و مادر است که دریای رحمت خدا را به تلاطم می آورد.
راه پنجم - دوستی کردن با اولیای الهی، توسل به ائمة اطهار، زیارت آنها و دشمن بودن با دشمنان خدا است.
 

 


منبع : پاسخگو
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان