مدیران خائن سامسونگ بازداشت شدند

پلیس کره جنوبی، دو مدیر سابق سامسونگ الکترونیکس را به ظن سرقت فناوری‌هایی به ارزش بیش از ۴.۳ تریلیون وون (۳.۲ میلیارد دلار) برای احداث یک کارخانه تراشه‌سازی مشابه در چین، دستگیر کرد.

مدیران خائن سامسونگ بازداشت شدند

به گزارش خبرآنلاین، پلیس کلان شهر سئول روز سه‌شنبه اعلام کرد این دو مدیر سابق سامسونگ با مقامات محلی چین برای ساختن یک تاسیسات نیمه‌رسانا همکاری کرده اند. در بیانیه پلیس آمده است: یکی از این دو نفر که با نام چوی 66 ساله معرفی شده، کارشناسان تراشه کره جنوبی را جذب کرده و فناوری‌های حافظه سامسونگ را از طریق سرمایه‌گذاری مشترک چینی، لو داده است.

به نقل از ایسنا، پلیس کره جنوبی به زمان وقوع این اتفاق یا مکان چینی آن اشاره نکرد اما برخی از جزئیات، بازتاب موارد مربوط به پرونده‌ای بود که اولین بار در سال 2023 و پس از تشدید تنش‌ها میان پکن و واشنگتن بر سر تحریم‌ها علیه بخش تراشه‌ چین، آشکار شد. در آن مورد، یکی از مدیران سابق سامسونگ به اتهام سرقت نقشه‌های اولیه برای احداث کارخانه تولید تراشه مشابه در چین، دستگیر شد.

کره جنوبی که بزرگترین تولید کننده تراشه‌های حافظه در جهان است، برای مهار جاه طلبی‌های فناوی پکن، به یاری آمریکا شتافته است. پلیس سئول روز سه‌شنبه، به تشریح نقض جدی امنیتی پرداخت که از طریق شرکت سرمایه‌گذاری مشترک چینی «چنگدو گائوژن» رخ داده است. پلیس در بیانیه خود اعلام کرد: چوی به عنوان رئیس این شرکت، فعالیت می‌کرد و از یک طراح کارخانه به نام «اوه»، کمک گرفته بود.

طبق اعلام پلیس سئول، این دو نفر در سال گذشته برای تولید تراشه‌های DRAM با فناوری 20 نانومتری همکاری کردند. اقدام این دو نفر، فقط به سامسونگ آسیب نرساند، بلکه توان رقابت کشور را در زمانی که کشورها درگیر جنگ جهانی تراشه هستند، تضعیف کرد.

بر اساس گزارش بلومبرگ، پلیس اعلام کرد تحقیقات آنها به توقف فعالیت شرکت چینی انجامید اما احتمال موارد بیشتر از لو رفتن فناوری، همچنان در دست بررسی قرار دارد.

5858

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان