تاکید اردوغان بر تعهد ترکیه به حمایت از تمامیت ارضی اوکراین

رئیس‌جمهوری ترکیه بر تعهد دائمی آنکارا به تمامیت ارضی اوکراین تاکید کرد و خواستار یک صلح پایدار و عادلانه برای پایان جنگ شد.

تاکید اردوغان بر تعهد ترکیه به حمایت از تمامیت ارضی اوکراین

به گزارش خبرآنلاین از ایسنا، «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه در پیامی ویدیویی در چهارمین نشست رهبران «پلتفرم کریمه» حمایت قطعی آنکارا از تمامیت ارضی اوکراین را اعلام کرد.

او با اشاره به الحاق شبه‌جزیره کریمه به خاک روسیه در سال 2014، گفت: «الحاق کریمه که ترکیه از روز اول با آن مخالف بوده، رنج‌ها را بیشتر کرده است. حمایت ما از تمامیت ارضی، حق حاکمیت و استقلال اوکراین دائمی بوده و بازگشت کریمه به اوکراین بر اساس حقوق بین‌الملل ضروری است.»

اردوغان در این پیام همچنین از تمام کسانی که در سازماندهی چهارمین نشست سران پلتفرم کریمه کمک کردند، به‌ویژه «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین و «مصطفی کریم‌اوغلو» رهبر تاتارهای کریمه، تشکر کرد و یادآور شد که این نشست با هشتادمین سال تبعید مردم تاتار کریمه همزمان شده است.

او با بیان اینکه تاتارهای کریمه حق دارند زندگی امن و آرامی در سرزمین خود داشته باشند، گفت: «این آرزوی صمیمانه ما است که این جنگ با یک صلح عادلانه و پایدار، بر اساس تمامیت ارضی، حق حاکمیت و استقلال اوکراین به پایان برسد.»

310310

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان