گزارش تصویری؛ PS۵ Pro رونمایی شد؛ قدرتمندترین کنسول بازی سونی!

PS۵ Pro با ارتقا در زمینه‌های GPU، قابلیت‌های پیشرفته رهگیری پرتو و هوش مصنوعی معرفی شد.

گزارش تصویری؛ PS5 Pro رونمایی شد؛ قدرتمندترین کنسول بازی سونی!

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، بنابر گزارش‌های منتشر شده این کنسول بازی در تاریخ 17 آبان ماه با قیمت 699 دلار و 99 سنت به بازار عرضه خواهد شد. کنسول جدید فاقد درایو دیسک است و سه نوار در کناره‌های خود دارد؛ اما امکان خرید جداگانه درایو Blu-ray 4K و پوشش‌های سفارشی برای آن فراهم است.

بنابر ادعاهای سونی، کنسول بازی PS5 Pro قوی‌ترین کنسولی است که توسط این برند تا به امروز ساخته شده است و بهبودهای صورت گرفته سرعت رندر بازی‌ها را تا 45 درصد افزایش می‌دهد. افزایش 67 درصدی واحدهای محاسباتی GPU و 28 درصدی سرعت حافظه در PS5 Pro نیز به این پیشرفت‌ها کمک می‌کند؛ به‌طوری‌که گیمرها دیگر به انتخاب بین حالت‌های عملکرد و وضوح تصویر نیازی نخواهند داشت.

هرآنچه باید از PlayStation Spectral Super Resolution (PSSR) بدانید

کنسول جدید ویژگی منحصربه‌فردی به نام PlayStation Spectral Super Resolution (PSSR) دارد که به‌موجب آن، کیفیت تصویر و نرخ فریم بازی‌های پلی‌استیشن بهبود چشمگیری می‌یابد. این تکنیک شبیه به DLSS انویدیا و FSR ای‌ام‌دی، طراحی شده است تا نمونه‌های موجود در بازی‌ها را افزایش دهد و به‌طور کلی جایگزینی برای پیاده‌سازی‌های Anti-Aliasing  باشد.

علاوه‌براین، سونی گزینه‌ای جدید به نام Game Boost را برای PS5 Pro معرفی کرده است که برای بهبود تجربه‌ی بازی روی بیش از 8,500 عنوان بازی PS4 طراحی شده است که با PS5 Pro سازگار هستند.

این کنسول بازی همچنین از ویژگی‌های پیشرفته‌ای ازجمله Wi-Fi 7 و VRR و رزولوشن 8K بهره‌مند است. اسکات استاین از CNET فرصت دسترسی زودهنگام به این کنسول را داشته است. وی اظهار کرد که PS5 Pro با فضای ذخیره‌سازی 2 ترابایتی SSD عرضه می‌شود. همچنین، یکی از پورت‌های USB-A در پشت کنسول با یک پورت USB-C جدید جایگزین شده است. همچنین، این کنسول درگاه SSD اضافی برای افزایش حافظه دارد.

227227

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان