برقراری عدالت مالیاتی لازمه پیشرفت استان کردستان است

بازرس کل استان کردستان با حضور در اداره کل امور مالیاتی استان  به دیدار مستقیم با مردم و استماع مشکلات آن ها پرداخت.

برقراری عدالت مالیاتی لازمه پیشرفت استان کردستان است

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از سنندج، هواسی با تبریک فرارسیدن ماه ربیع الاول، این ماه را نماد اتحاد امت اسلامی و منشاء فیوضات و  برکات الهی دانست.

وی با تاکید بر فرمایشات رهبر معظم انقلاب در خصوص کاهش وابستگی بودجه به نفت و توسعه در آمد های غیر نفتی، حوزه مالیاتی را یکی از مهم ترین شاخص ها در نیل به این هدف دانست.

وی در ادامه با تاکید برلزوم حذف روش های سنتی مالیات ستانی و الکترونیکی شدن آنها، اظهار داشت که چرخه رسیدگی به پرونده های مالیاتی می بایست کوتاه‌تر و روند رسیدگی به پرونده های سال مالی به روز گردد. بازرس کل در خصوص روند مالیات ستانی افزود که عدالت در بخش ممیزی مشاغل و شرایط آنها رعایت گردد به طوری که کارفرمایان و کار آفرینان که متولی ایجاد اشتغال هستند نباید با مشاغل پردرآمد فردمحور در یک کفه ترازو قرار گیرند.

هواسی با اشاره به قانون معافیت مالیاتی بخصوص در بخش معادن افزود، این معافیت ها در جهت بازگرداندن منابع مالی و سرمایه به استان های کم برخوردار وضع شده در حالی که تعدادی از معادن با تراکنش های چندین همتی در استان فعال هستند که از پرداخت مالیات معاف و هیچ نقشی در توسعه استان ندارند. لذا نباید این قانون راهی برای سواستفاده معادن پردرآمد از جمله معادن فلزات گرانبها باشد.

وی در ادامه از اقدامات قابل توجهی امور مالیاتی در حوزه ی تغییر پایانه های فروش تقدیر و رعایت چارچوب اطلاعاتی در فرآیند مالیات ستانی، شناسایی فرار مالیاتی و پولشویی،ارتباط با بانکها و کنترل حسابهای با موجودی بالا را مهم و حائز اهمیت دانست.

هواسی در پایان با اشاره به مغفول ماندن استفاده حداکثری از ظرفیت های مرزی و بالقوه استان جهت افزایش درآمدهای مالیاتی استان اشاره کرد و خواستار برنامه ریزی و اهتمام بیشتر مسئولان در این مقوله شد و ضمن تشکر از پرسنل اداره کل امور مالیاتی از آمادگی بازرسی کل استان کردستان جهت همفکری و کمک به افزایش درآمدهای مالیاتی استان در قالب تشکیل جلسات کمیسیون علمی تخصصی و مشترک خبر داد.                                                            

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان