کشف یک فایده دیگر ورزش کردن

تحقیقات دانشمندان پیش از این ثابت کرده بود که تحرک بدنی نقش مهمی در چربی‌سوزی دارد. حالا نتایج یک مطالعه جدید نشان داده است که ورزش فقط به کاهش چربی کمک نمی‌کند، بلکه می‌تواند با افزایش ظرفیت ذخیره چربی در بافت زیر پوست به سلامت بدن کمک کند.

کشف یک فایده دیگر ورزش کردن

به گزارش خبرآنلاین،دکتر جفری هوروویتز، استاد مطالعات حرکتی در دانشگاه میشگیان و نویسنده ارشد این مطالعه، در این باره می‌گوید: «داشتن یک سبک زندگی فعال از نظر بدنی و انجام ورزش منظم در طول زمان، بافت چربی بدن ما را به منبعی برای تولید انرژی اضافی تبدیل می‌کند.»

یورو نیوز در خبری نوشت:محققان در دانشگاه میشیگان آمریکا برای اینکه ببینند ورزش چگونه بر بافت چربی تاثیر می‌گذارد، دو گروه 16 نفری را مورد مطالعه قرار دادند.

گروه اول مبتلایان به چاقی بودند که دستکم چهار بار در هفته به مدت حداقل 2 سال ورزش می‌کردند و گروه دوم کسانی بودند که به طور منظم تحرک فیزیکی نداشتند.

دکتر هوروویتز درباره نتایج این مطالعه گفت: «سلول‌های چربی افرادی که سابقه ورزش منظم داشتند، ظرفیت ذخیره چربی بیشتری را داشتند؛ هم به لحاظ میزان رگ‌های خونی و هم به لحاظ ترکیب پروتئین. علاوه بر اینکه از سلول‌های التهابی کمتری برخوردار بودند.»

وی اضافه کرد: «مهم است که بافت چربی زیر پوست ظرفیت بیشتری داشته باشد تا در صورت افزایش وزن، چربی به جای مکان‌های خطرناک‌تر مانند قلب یا کبد به آنجا برود.»

آقای هوروویتز با بیان اینکه متاسفانه بیشتر ما، حتی ورزشکارانی که منظم تحرک بدنی دارند، با افزایش سن وزن اضافه می‌کنیم گفت: «اگر ظرفیت بیشتری برای ذخیره آن در بافت چربی خود داشته باشیم، مقدار کمتری از آن به کبد ما می‌رود، مقدار کمتری به قلب ما می‌رود و در مجموع کمتر به جاهای دیگری می‌رود که تجمع بیش از حدشان می‌تواند مشکل‌ساز باشد. چربی بیشتر در این اندام‌ها در واقع مانع عملکرد درست آن‌ها می‌شود.»

دکتر اندرو فریمن، مدیر پیشگیری و سلامت قلب و عروق در مرکز ملی سلامت در دنور، گفت: «فقط داشتن اضافه وزن ممکن است تمام ماجرا نباشد.»

به گفته آقای فریمن، محققان قبلاً تصور می‌کردند که لایه چربی زیر پوست تنها برای ذخیره انرژی کارایی دارد، اما محققان در سال‌های اخیر دریافته‌اند که این لایه عملکردهای زیادی دارد.

دکتر هوروویتز گفت: «بسیاری از مردم واکنش منفی فوری به کلمه چربی دارند، اما این همیشه درست نیست. بافت چربی به خودی خود برای سلامتی بسیار بسیار مهم است. این در واقع یک مخزن مهم انرژی اضافی ما است.»

توصیه های ورزشی

محققان می‌گویند نکته اصلی این مطالعه این است که برخورداری از ظرفیت ذخیره چربی بالاتر، دلیل خوبی برای داشتن یک زندگی توأم با فعالیت فیزیکی است.

دکتر فریمن با توصیه به ورزش در اول صبح می‌گوید: «حتی در حین تماشای تلویزیون می‌توانید حرکات ورزشی را انجام دهید. تحرک به عنوان یک محرک طبیعی عمل می‌کند، درست مانند قهوه در بسیاری از موارد و نیازی نیست نگران رفتن به باشگاه یا پرداخت هزینه آن باشید.»

وی اضافه می‌کند: «راه‌های زیادی برای ورزش کردن وجود دارد، و پیدا کردن راهی برای تبدیل آن به یک عادت روزانه، مهم‌تر از همه چیز است.»

آقای فریمن با بیان اینکه هدف داشتن روزانه 30 دقیقه فعالیت جدی است، جایی که واقعا سخت کار می کنید، اما می توانید حتی با قدم زدن در اطراف بلوک خود شروع کنید. البته، ابتدا باید با پزشک خود مشورت کنید تا مطمئن شوید که ایمن است.

233217

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان