کاربرد تونر مو و فواید استفاده از تونرها

تونر مو محصولی اختصاصی برای تغییر تناژ زرد یا نارنجی موهای دکلره شده می باشد. برای اطلاع بیشتر از کاربرد تونر مو با این مطلب از آرگا همراه باشید.

کاربرد تونر مو و فواید استفاده از تونرها

تونر مو جهت متعادل سازی تناژ موهای زرد و نارنجی دکلره شده به کار گرفته می شود و معمولا آثاری از رنگ بنفش و آبی را هم در خود دارد. اگر مایلید تا اطلاعات بیشتری از کاربرد تونر مو داشته باشید مطالعه این مطلب پیشنهاد می شود.

چه زمانی تونر مو استفاده کنیم؟

می توان گفت تونر محصول پرطرفدار برای افرادی محسوب می شود که تناژ زرد یا نارنجی روی موهای دکلره شده دارند و به دنبال روشی برای رفع آن هستند. معمولا در تونر آثاری از رنگ بنفش و آبی هم وجود دارد. هنگامی که تونر به موهای دکلره شده اعمال می شود کمی آن را به خاکستری، دودی یا پلاتینی متمایل می کند.

به این ترتیب تناژ مو طبیعی تر به نظر می رسد. ضمنا سالم و براق تر می شود. تونر برای متعادل سازی تناژ مو استفاده می شود ولی به جز تونر می توانید از محصولاتی مانند انواع رنگ مو و شامپو بنفش هم استفاده نمایید. افرادی که موهای زرد رنگ دارند در حقیقت قرار بوده موی بلوند داشته باشند ولی رنگ زرد بیشتر به چشم می خورد.

احتمالا در رنگ مو اشتباهی رخ داده و این افراد از تونر استفاده نکرده اند. در ادامه با تونر مو و کاربرد آن بیشتر آشنا می شوید.

تونر مو چیست؟

تونر مو اصطلاحی برای محصولی است که به شکل اختصاصی برای تغییر تناژ مو به کار گرفته می شود. رنگ کردن مو تاثیر زیادی بر جذابیت و زیبایی چهره دارد. انواع رنگ موهای فانتزی  و مختلف برای تغییر رنگ موها را بر اساس فرم چهره و رنگ پوست می توان انتخاب کرد.

اما موی رنگ شده بعد از مدتی زیبایی خود را از دست می دهد. از این رو برای حفظ رنگ مو باید از محصولی مناسب استفاده کرد. تونر مو زیبایی رنگ مو را دوبرابر می کند. اما می توانید از محصولات دیگری مانند رنگ موی بنفش هم استفاده کنید.

اگر به موهای روشن و بلوند علاقه دارید حتما با دکلره کردن مو آشنا می باشید. یکی از مشکلاتی که بعد از دکلره وجود دارد ایجاد تناژ زرد یا نارنجی روی موها بوده و تونر مو برای از بین بردن این مشکل کاربرد دارد.

استفاده از تونر مو

همانطور که اشاره شد کاربرد تونر مو تغییر زیرتناژ رنگ مو می باشد ولی در سایه انداختن آن بی تاثیر هستند. از این رو تونر را به موی دکلره شده یا بلوند زده تا سبب تیرگی مو شده و سایه موی بلوند جذاب تر شود. از تونر می توان برای کل مو استفاده کرد یا آن را تنها به بخشی از موها که می خواهید کمی تغییر رنگ یابد اعمال کنید.

ضمنا می توان از تونر تنها در بخش های هایلایت شده یا نزدیک ریشه های مو استفاده تا طبیعی تر دیده شوند. هر اندازه که موها را بیشتر شستشو دهید، به تعداد دفعات بیشتری برای استفاده از تونر نیاز می شود. تونر را می توان در منزل یا در سالن آرایشی استفاده کرد.

این محصول برای خنثی کردن موهای با تناژ زرد برنجی یا نارنجی که روی موهای سفید ایجاد شده نیز کاربرد دارد. معمولا رنگ تونر مو آبی یا بنفش است و برای موهایی که به هر علتی سفید شده به منظور تغییر رنگ به خاکستری و پلاتین استفاده می شود تا موها رنگ طبیعی تری پیدا کنند.

برای استفاده از تونر مو ابتدا موها را کاملا شستشو داده بعد صبر کنید موها خوب خشک شود. سپس از تونر استفاده کنید. تونر را به قسمت هایی زده که اصلاح رنگ بیشتری نیاز دارند. بهتر است به قسمت مرکزی ساقه یعنی بین ریشه و نوک مو اعمال شود.

اگر قبلا از این محصول استفاده نکرده اید بهتر است ابتدا کمی از آن را روی ساقه مو تست کرده و بعد از 15-20 دقیقه آن را آبکشی کنید. اگر احساس کردید رنگ مو بهبود یافته می توانید از آن استفاده کنید.

فواید تونر مو

استفاده از تونر مو موهای سالم و درخشان را به ارمغان می آورد. اگر موها به جای رنگ بلوند زرد رنگ شوند دلیل این مسئله یک اشتباه در رنگ گذاری و استفاده از دکلره می باشد و سعی نشده از تونر برای رفع آن استفاده شود.

از فواید دیگر تونر مو عبارت است از:

  • یکسان و طبیعی شدن رنگ موی دکلره شده
  • درخشان شدن موها
  • صاف و نرم شدن موها
  • جلوگیری از وز شدن موها
  • شادابی و طراوت موها
  • کاهش موخوره

تونر مو برای موهایی که بلوند یا سفید هستند کاربرد اساسی دارد و روی موی تیره بی تاثیر است. با دانستن روش استفاده و کاربرد تونر مو می توان سایه مو بلوند را سرد و تیره تر نمود یا حتی آن را به رنگ صورتی و بنفش تغییر داد.

اگر سریعا بعد از روشن کردن موها یا بعد از چندبار شستشوی موها متوجه زرد شدن موها شدید به کمک تونر مو می توانید این تغییر رنگ را اصلاح نمایید.

انواع تونر

سه نوع محصول مختلف به عنوان تونر وجود دارد که در ادامه به آن ها اشاره می شود:

1. تونر بر پایه آمونیاک

تونرهای بر پایه آمونیاک رنگدانه مو را تغییر می دهند. از این رو در استفاده از آن ها می بایست دقت داشت. اگر به تازگی دکلره انجام داده اید موی شما مستعد شکنندگی بوده از این رو بهتر است چند روزی صبر کنید. در روزهای بعد شامپو هم مصرف نکنید زیرا خشکی شدیدتر موها را به دنبال دارد.

اگر تحمل این وضع را نداشتید از تونر استفاده کنید. البته تونر معمولا با مکمل خاص خود استفاده می شود. نسبت مکمل  به تونر 2 به 1 است. این ترکیب حدود نیم ساعت قبل از شستشو به موها اعمال شده و حتما از نسبت های روی بسته بندی تونر استفاده کنید.

هر برند تونر با برند دیگر متفاوت است از این رو خودسرانه عمل نکنید.

2. تونر رنگ

از دیگر محصولاتی که به عنوان تونر استفاده می شود رنگ هایی مانند بنفش است که رنگ زرد را خنثی می کنند. این رنگ خاصیت تونر را ندارد ولی تا حدودی رنگ زرد را برطرف می کند.

دقت کنید از این رنگ ها به میزان کم استفاده شود. میزان کمی از رنگ بنفش را با مقدار بسیاری نرم کننده سفید ترکیب کرده و حدود 20-30 دقیقه روی مو نگه داشته بعد موها را آبکشی کنید.

3. شامپو بنفش

برخی افراد از شامپوی بنفش بدون در نظر گرفتن هیچ فاکتوری استفاده می کنند. تناژ بنفش این شامپو خیلی قوی است. شامپو بنفش باید 5-10 دقیقه روی سر باقی مانده که سبب خنثی سازی رنگ مو می شود. این شامپو عملکرد عالی داشته و برای رنگ های خاکستری گزینه مناسبی است.

زمان استفاده از تونر برای موی بلوند

اگر برای شما جای سوال است که چه زمانی می توانید از تونر برای موهای بلوند استفاده کنید در پاسخ باید گفت تنها زمانی می توانید از تونر مو استفاده که رنگ مو شبیه رنگ زرد باشد. در غیر این صورت به نتیجه دلخواه نمی رسید. بنابراین زمانی از تونر استفاده که رنگ بلوند مو زرد رنگ شده باشد.

نتایج استفاده

تونر مو طیف وسیعی از رنگ را شامل می شوند. رنگ هایی مانند عسلی گرم، نقره ای و خاکستری روشن در آن وجود دارد. رنگ های قهوه ای و قرمز نیز برای موهای تیره قابل استفاده است. بهتر است پیش از خرید تونر از متخصص در زمینه رنگ مو سوال تا شما را در خرید رنگ مو مدنظر راهنمایی کند.

اگر برای متعادل سازی رنگ مو از یک تونر با رنگ اشتباه استفاده شود با رنگ های عجیبی مانند رنگ سبز مواجه می شوید. ضمنا با توجه به روتین مراقبت مو بهتر است هر 2-8 هفته یک بار از تونر استفاده شود. ضمنا بعد از زدن تونر مستقیما مو را شستشو ندهید زیرا رنگ آن از بین می رود.

موها را کمتر شستشو داده تا رنگ مو بیشتر دوام داشته باشد. اگر هر روز موها را بشویید چربی های طبیعی مو از بین رفته و مو خشک می شود. به استفاده از نرم کننده بپردازید. تونر به تقویت موها کمک کرده و تناژ آن را خنثی می کند.

بنابراین استفاده از آن سودمند است ولی در این کار نباید زیاده روی نمود زیرا به ساقه های مو آسیب می زند. همچنین قابل ذکر است مدت زمان اثر بخشی تونر روی مو به عوامل مختلفی از جمله جنس مو بستگی دارد. ولی معمولا تونرهای با استفاده خانگی دوام کمتری دارند. تونر های سالن آرایشی اثر بخشی چند هفته ای دارند.

نکات مهم استفاده

اکنون که با فواید و کابرد تونر مو آشنا شدید باید اشاره کرد در استفاده از این محصول دقت به نکات زیر حائز اهمیت می باشد.

  • تونر مو برای تغییر رنگ باقی مانده استفاده می شود نه این که سایه ای برای آن ها به وجود آورد. یعنی تونر مو برای موهای بلوند و سفید کاربرد دارد و اگر موهای مشکی و تیره داشته باشید کارایی ندارد.
  • به کمک تونر مو می توان سایه ای از موی بلوند را تیره تر، خاکستری، خنک تر و حتی به رنگ های صورتی یا بنفش تغییر داد.
  • از تونر مو می توان برای همه بخش های مو یا قسمت های سایه دار استفاده کرد.
  • اگر موها را زیاد شستشو می دهید به تونر مو بیشتری نیاز پیدا می کنید.
  • در استفاده از تونر مو زیاده روی صورت نگیرد.
  • می توانید از تونر مو هم در منزل و هم در سالن آرایشی استفاده کنید.

ضمنا هرگاه که از تونر یا دکلره استفاده می کنید حتما مو را به نرم کننده یا ماسک مو آغشته کنید. ماسک مو را می توان به صورت آماده از داروخانه یا لوازم آرایشی تهیه و یا ماسک طبیعی مو را در منزل درست کرده و مورد استفاده قرار داد.

می توان گفت یکی از ماسک مو های خوب برای موی دکلره شده، استفاده از روغن زیتون است. کمی روغن زیتون را روی کف دست ریخته بعد دستها را به یکدیگر بمالید تا روغن میان دست شما گرم شود در ادامه آن را روی پوست سر و موها ماساژ دهید. با این کار رطوبت رسانی عمیق موی سر صورت گرفته و رشد مو تقویت می شود.

بهتر است تا زمانی که احساس راحتی دارید روغن روی سر باقی بماند. حداقل مدت آن نیم ساعت باشد. روغن نارگیل نیز ماسک مو مناسبی برای رطوبت دهی می باشد. بهتر است از مواردی استفاده که روغن طبیعی باشد تا نرمی و قدرت را به موها ببخشد.

افزایش مدت زمان اثر پذیری

همانطور که اشاره شد تونر مو نمی تواند اثر همیشگی و دائمی داشته باشد ولی می توان مدت زمان اثربخشی این محصول را با استفاده از نکاتی که در ادامه اشاره می شود افزایش دهید:

  • سعی کنید کمتر در معرض نور خورشید باشید. تنها نباید پوست را از نور خورشید محافظت کرد بلکه موها نیز به مراقبت نیاز دارند. نور خورشید می تواند رنگدانه های مو را از بین ببرد. به این ترتیب مدت زمانی که در معرض نور خورشید هستید را کاهش دهید یا از وسایل محافظتی مانند کلاه و روسری استفاده کنید.
  • سعی کنید از تونر مو به طور منظم استفاده تا اثر بخشی آن افزایش یابد. اگر موها را در سالن آرایشی تونر زده اید بهتر است این کار را در منزل هم انجام داده یا مجددا به سالن آرایشی مراجعه تا تمدید شود. استفاده منظم می تواند مدت اثر بخشی تونر را افزایش دهد.

چه تفاوت هایی بین تونر و واریاسیون وجود دارد؟

یکی از تفاوت های اساسی بین تونر و واریاسون این است که تنوع رنگی واریاسیون ها خیلی زیاد است. این محصولات در هفت رنگ ارائه شده که هر یک برای خنثی سازی تناژ خاصی مورد استفاده قرار می گیرد. به طور مثال واریاسون نقره ای و دودی برای خنثی سازی زردی مو و واریاسون قرمز برای خنثی سازی تناژ زیتونی مورد استفاده قرار می گیرد.

همچنین واریاسیون آبی و بنفش برای از بین بردن تناژ زردی و نارنجی مو مناسب می باشند. اما تونر در دو رنگ بنفش و آبی ارائه می شود.

از تفاوت های دیگر تونر و واریاسیون در روش استفاده از این محصولات می باشد. به این شکل که برای استفاده از واریاسیون باید موقع رنگ کردن مو، میزان کمی از آن را با رنگ مو و اکسیدان ترکیب کنید. اما استفاده از تونر بعد از چند بار شستشوی مو توصیه می شود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان