حدود ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار دلار گوشی تلفن همراه از گمرک چهارمحال و بختیاری وارد شد

ایرنا نوشت :سرپرست گمرک چهارمحال و بختیاری گفت: در پنج ماهه نخست سال‌جاری حدود ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار دلار تلفن گوشی همراه(موبایل) از گمرک استان وارد شده است.

حدود 2 میلیون و 100 هزار دلار گوشی تلفن همراه از گمرک چهارمحال و بختیاری وارد شد

مظاهر ربیعی  تاکید کرد: گمرک تخصصی موبایل یک مزیت اقتصادی برای چهارمحال و بختیاری است و باید تلاش شود تا واردات سایر کالاهایی که نیاز به گمرک تخصصی دارند مجوز آن‌ها برای ترخیص از گمرک استان نیز اخذ شود.

وی افزود: ترانزیت داخلی رویه‌ای است که براساس آن کالای گمرک نشده از یک گمرک مجاز به گمرک مجاز دیگر و یا سایر اماکن تحت نظارت گمرک منتقل می‌شود تا تشریفات قطعی گمرکی آن در مقصد انجام شود.

ربیعی تصریح کرد: گمرک شهرکرد از سال‌های قبل دارای مرز هوایی بین‌المللی بوده، به‌طوری که پرواز شهرکرد به کویت، سوریه، امارات و به‌تازگی هم پرواز شهرکرد به نجف‌اشرف به‌صورت رفت‌وبرگشت از فرودگاه بین‌المللی شهرکرد انجام شده است.

وی با اشاره به فعال بودن رویه ترانزیت داخلی گمرک شهرکرد یادآور شد: در سال گذشته 33 میلیون کیلوگرم کالا به ارزش حدود173 میلیون دلار به مقصد گمرک چهارمحال و بختیاری ترانزیت شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل 800 درصد از نظر وزنی و 650 درصد از لحاظ ارزش رشد داشته است.

سرپرست گمرک چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: با توجه به اینکه از 10 درصد مالیات و عوارض ارزش افزوده دریافتی از کالاهای وارداتی، 40 درصد آن سهم شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان محل ترخیص کالا است، لذا هر چه آمار ترانزیت داخلی و به تبع آن واردات کالا از گمرک استان بیشتر باشد، علاوه بر افزایش درآمد استانی، به نسبت سهم شهرداری‌ها و دهیاری‌ها نیز افزایش می‌یابد.

وی در خصوص گمرک تخصصی گوشی تلفن همراه(موبایل) شهرکرد افزود: با توجه به اینکه تعدادی از شرکت‌های وارد کننده موبایل مربوط به چهارمحال و بختیاری هستند، لذا براساس درخواست آن‌ها و پی‌گیری مسئولان استانی و به‌منظور تسهیل در ارائه خدمت به فعالان اقتصادی استان، گمرک شهرکرد به‌طور کاملاً قانونی به‌عنوان گمرک تخصصی موبایل معرفی شد.

ربیعی تصریح کرد: در پنج ماهه نخست سال‌جاری حدود 2 میلیون و 100 هزار دلار موبایل از گمرک چهارمحال و بختیاری وارد شده است.

وی با اشاره به مطلب اخیر منتشر شده در فضای مجازی در خصوص گمرک تخصصی موبایل شهرکرد یادآور شد: انتشار هرگونه خبر باید پس از راستی‌آزمایی و براساس واقعیت باشد تا بتوان از حقوق استان دفاع و از تشویش اذهان عمومی جلوگیری کرد.

گفتنی است ، چهارمحال و بختیاری 12 شهرستان با بیش از یک میلیون نفر جمعیت دارد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان