طرز تهیه کاری میگو غذای محبوب هندی

طرز تهیه کاری میگو با یک دستور ساده در این بخش قرار داده شده است که شما علاقه مندان به آشپزی می توانید در این بخش با نحوه تهیه این میگو متنوع آشنا شوید.

طرز تهیه کاری میگو غذای محبوب هندی

کاری میگو یک غذای خوشمزه بین المللی که اصالت آن متعلق به کشور هند می‌ باشد. در این قسمت شما می‌ توانید با تهیه کاری میگو ویژه آشنا شوید. یک میگو طعم‌ دار و عالی که رسپی آن را مطالعه خواهید کرد.

برای داشتن انواعی از میگوهای خانگی طعم‌ دار باید در آرگا همراه ما باشید. طرز تهیه میگو کنجدی و میگو عسلی را می توانید در لینک مطالعه کنید.

روش پخت کاری میگو

مواد اولیه:

  • میگو: 500 گرم
  • شیر نارگیل: 3 پیمانه
  • پوره گوجه فرنگی: 2 پیمانه
  • پودر زنجبیل: 1 قاشق چای خوری
  • پودر پاپریکا: 1 قاشق چای خوری
  • پودر چیلی: 1 قاشق چای خوری
  • پودر زیره: 1 قاشق چای خوری
  • پودر کاری: 1 قاشق چای خوری
  • زردچوبه، نمک، فلفل: به میزان لازم
  • روغن: به میزان لازم

طرز تهیه کاری میگو:

برای داشتن این میگوی ویژه خوشمزه ابتدا باید میگوها را پاک کرده و تمیز کنید. پوست میگوها را جدا کرده قسمت رگ سیاه پشت میگو را به آرامی گرفته و میگوها را با آب سرد به خوبی بشورید. در ادامه زمان دهید تا آب میگوها به خوبی کشیده شود.

دستور تهیه کاری میگو

پیاز را پوست کنده و با رنده درشت ریز کنید. درون تابه ای مقداری روغن ریخته و پیازها را درون آن تفت دهید. می‌ توانید پیازها را به صورت نگینی نیز برش بزنید. در ادامه بعد از اینکه پیازها کمی تفت خورد باید به آن سیرهای رنده شده را اضافه کنید. در ادامه میگوها را درون تابه ریخته و با مواد پیازها تفت داده و سرخ کنید.

در این مرحله از طرز تهیه کاری میگو بعد از اینکه میگوها چند دقیقه درون مواد پیاز تفت خورد باید به سراغ ادویه‌ ها بروید. در این بخش باید توجه کنید که بهتر است، پودر سیر و سیر له شده را در مراحل آخر اضافه کرده زیرا سیر به سرعت درون مواد می‌ سوزد. ادویه‌ های ذکر شده چیلی، کاری، پاپریکا، زردچوبه و ادویه‌ های دلخواه دیگر را به مواد میگو اضافه کرده و تفت داده تا عطر ادویه‌ ها بلند شود.

طرز تهیه کاری میگو

گوجه‌ ها را پوست کنده و پوره کنید. مواد پوره گوجه را به میگوها اضافه کرده زیر حرارت را کم کنید و زمان دهید که گوجه‌ ها درون مواد به خوبی آب پز شود. بعد از اینکه گوجه‌ ها به غلظت لازم رسید، می‌ توانید آن را از روی حرارت برداشته و نوش جان کنید.

این میگوی ویژه طعم فوق العاده‌ای داشته و می‌ توانید برای وعده‌ های غذایی مختلف نیز تهیه کنید. یک میگوی جنوبی با رسپی ویژه که عطر فوق العاده‌ ای دارد و برای ذائقه‌ های مختلف نیز مناسب می‌ باشد. شما برای تزیین ظرف میگو می‌ توانید از جعفری و سبزیجات خرد شده استفاده کنید.

این میگو یک میگو با رسپی هندی نیز می‌ باشد. زیرا از ادویه‌ های متنوعی در آن استفاده شده است. با توجه به اینکه در این میگو از ادویه کاری نیز استفاده می‌ شود به آن میگوی کاری نیز می‌ گویند. همچنین طعم این میگو باید نسبتا تند باشد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان