طرز تهیه آش شوربا با دستور تهیه آسان

شما علاقه مندان به آشپزی های خانگی می توانید در این بخش با طرز تهیه آش شوربا آشنا شوید. این نوع آش خانگی طعم و مزه فوق العاده ای دارد.

طرز تهیه آش شوربا با دستور تهیه آسان

یکی از انواع آش‌ های سنتی خانگی که با دستور تهیه ساده آن در این بخش آشنا می‌ شوید، آش شوربا بوده، شما می‌ توانید در این قسمت طرز تهیه آش شوربا خانگی را بخوانید.

نحوه پخت آش شوربا:

برای داشتن دستورهای متنوع از آش‌ های سنتی و ایرانی باید در این قسمت همراه ما باشد. شما می توانید با طرز تهیه آش یخ و آش ترش در آرگا همراه بوده و رسپی های جدید آن را مطالعه کنید.

دستور تهیه آش شوربا

مواد اولیه:

  • سبزی آش: 500 گرم
  • دنبه گوسفندی: 100 گرم
  • گوشت گوسفند: 600 گرم
  • پیاز: 5 عدد
  • برنج: 1 و نیم پیمانه
  • عدس: 1 سوم پیمانه
  • نخود: نصف پیمانه
  • زردچوبه: فلفل، نمک: به میزان لازم
  • ّبلغور گندم: 1 سوم پیمانه
  • ماش: 1 سوم پیمانه

طرز تهیه آش شوربا:

این آش ویژه سنتی یک آش محبوب بوده که در بسیاری از مناطق تهیه می‌ شود. برای آماده کردن این آش باید ابتدا حبوبات را از شب قبل خیس کرده و آب آن را چند مرتبه عوض کنید، تا نفخ آن گرفته شود. بعد از اینکه مواد به خوبی خیس خورد درون قابلمه‌ ای ریخته به همراه مقداری آب روی حرارت بگذارید تا حبوبات پخته شود.

نحوه پخت آش شوربا

می‌ توانید گوشت حبوبات و پیاز نگینی شده را به همراه ادویه‌ ها با یکدیگر درون قابلمه ریخته و روی حرارت بگذارید. بعد از 40 دقیقه برنج و بلغور را به مواد افزوده و روی حرارت گذاشته تا آش شما لعاب‌ دار شود.

برای آماده کردن این آش می‌ توانید، از سبزیجات متنوعی استفاده کنید. سبزیجات مخصوص این آش جعفری، تره، برگ چغندر، گشنیز، اسفناج می‌ باشد. در صورتی که آب آش خشک شود، می‌ توانید به آن مجدد مقداری آب اضافه کنید. اگر می‌ خواهید آش شما به غلظت کافی برسد، مواد را با یکدیگر میکس نمایید.

در مرحله بعدی طرز تهیه آش شوربا باید پیازهای خلالی شده را درون تابه‌ ای به همراه مقدار روغن تفت داده تا پیازها سرخ شود. مقداری ادویه فلفل و زردچوبه اضافه کرده تا رنگ پیازها تغییر کند. آش را درون ظرفی ریخته و مقداری پیاز داغ روی آن بریزید.

طرز تهیه آش شوربا

برای روغن پیاز داغ می‌ توانید از دنبه نیز استفاده کنید. دنبه را روی حرارت گذاشته و بعد از اینکه باز شد، پیازها را درون آن سرخ نمایید. در مرحله بعدی می‌ توانید به آن ادویه‌ ها را اضافه کنید.

نکات تکمیلی پخت:

این آش طعم عالی داشته و با ترکیب سبزیجات معطر ترکیب ویژه‌ ای می‌ شود. بهتر است، درون این آش از سبزیجات مرغوب و معطر استفاده کنید. شما همچنین به جای دنبه می‌ توانید از روغن دنبه نیز درون این آش استفاده نمایید. در صورت دلخواه می‌ توانید برای روی آش نیز قلیه استفاده کنید، که باید گوشت چرخی را درون مواد دنبه و پیاز سرخ کرده و به همراه مقداری رب تفت دهید. قلیه تهیه شده را روی آش ریخته و نوش جان کنید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان