درمان خانگی فتق ناف با مواد طبیعی و راه حل های سنتی

فتق یکی از مشکلات بسیار شایع در بین اکثر افراد می باشد که دارای انواع مختلفی است که یکی از انواع آن فتق ناف می باشد که با راهکارهای طبیعی می توانی آن را درمان کنید به همین خاطر، در این مقاله شما را با روش های خانگی فتق ناف آشنا خواهیم کرد.

درمان خانگی فتق ناف با مواد طبیعی و راه حل های سنتی

فتق یک ارگان برآمده با بافت چربی می باشد که به دلیل نازکی یا ضعف در یک نقطه از غشا بدن به وجود می آید. و دارای انواع مختلفی است بنابراین، اگر شما نیز از آن دسته افردی هستید که دجار فتق شده اید و به دنبال روش های درمان فتق هستید اما نمی دانید از چه روش های طبیعی کمک بگیرید می توانید تا پایان مطلب درمان خانگی فتق ناف همراه ما باشید.

آشنایی با درمان خانگی فتق ناف

فتق چیست؟

فتق به شکل توده یا تورم زیر پوست می باشد که در اکثر موارد در شکم مشاهده می شود اما، می تواند در بالا ران، اطراف ناف یا کشاله ران نیز  دیده شود و زمانی که مشکوک به فتق هستید مراقبت های پزشکی اژ اهمیت بسیار بالایی برخوردار می باشد.

درمان خانگی فتق ناف با روش های موثر

علاوه بر استفاده از روش های پزشکی به منظور درد ناشی از فتق می توانید از راهکارهای خانگی نیز استفاده نمایید که در برخی موارد بسیار موثر و تاثیر گذار هستند به همین خاطر، در ادامه  مطلب شما را با روش های خانگی درمان فتق ناف آشنا می کنیم تا با کمک آن ها بتوانید درد فتق را بهبود دهید.

ریشه زنجبیل :

از دیگر راهکارهای طبیعی به مظور کاهش درد و التهاب ناشی از فتق استفاده از ریشه زنجبیل می باشد که می توانید به شکل محلول در آب استفاده نمایید و یا به منظور ارتقا سلامت معده و کاهش درد ها آن را صورت خام استفاده نمایید. همچنین می توانید از دمنوش زنجبیل نیز لستفاده نمایید.

آب آلوئه ورا :

یکی از راهکارهای خانگی مفید و موثر آب آلوئه ورا می باشد که استفاده از آب الوئه ورا یک ترکیب طبیعی ضد التهاب و تسکین دهنده  درد ناشی از فتق می باشد که می توانید هر روز صبح آن را به صورت آبمیوه استفاده نمایید که به منظور دریافت نتیجه موثر بهتر است پیش از هر وعده غذایی آن را بنوشید و کمتر دچار فتق شوید.

درمان فتق ناف با روش طبیعی

بسته یخ :

فتق اغلب منجر به التهاب، قرمزی و درد در ناحیه شکم یا کشاله ران می شود که می توانید به منظور کاهش التهاب بدن از یخ بر روی نواحی دردناک استفاده نمایید.

روغن کرچک :

یکی از روغن های پرکاربرد به منظور درمان انواع مختلف مشکلات معده، روغن کرچک می باشد، این روغن با پوشش جدا نازک معده سبب پیشگیری از التهاب می شود، و در نتیجه باعث گوارش بهتر خواهد شد، می توانید یک بسته با روغن کرچک نهیه نمایید و روی شکم تان قرار دهید تا نشانه های فتق کاهش پیدا کند.

شیرین بیان :

فتق منجر به آسیب رساندن به پوشش معده و مری می شود از این رو، استفاده از شیرین بیان سبب ترمیم بافت های اسیب دیده می شود و در نتیجه درد و التهاب را بهبود می دهد.

روش خانگی تسکین فتق ناف

تغییر رژیم غذایی :

اگه شما نیز تمایل دارید که از بروز فتق پیشگیری کنید و یا اقدام به درمان آن نمایید باید از مصرف مواد غذایی خاص پرهیز کنید از این رو، اگر مستعد. ابتلا به فتق هستید از مصرف غذاهای تند و اسیدی و خوراکی هایی با هضم دشوار پرهیز نمایید زیرا، غذاهای تند منجر یه التهاب پوشش معده می شوند.

کاهش وزن :

چاقی یکی از علل اصلی خطر ابتلا به فتق می باشد، و امکان دارد روند بهبود بیمار دیرتر شود از این رو، اگر وزن تان کاهش پیدا کند در نتیجه بدن تان زیر فشار کمتری می باشد و نشانه های بیماری به شکل طبیعی ناپدید خواهند شد، از این رو، وعده های غذایی تان را کمتر نمایید تا روی معده و اسفنکتر فشار کمتری ایجاد شود‌.

فلفل سیاه :

فلفل سیاه خواص بسیار زیادی دارد و در واقع پودر آن علاوه بر چاشنی غذا به منظور بهبود مشکلات معده و کاهش التهاب روده نیز مورد استفاده قرار گرفته می شود.

راهکار خانگی بهبود فتق ناف

تسکین استرس :

استرس و اضطراب یکی از دلایل ایجاد فتق می شود از این رو، به منظور کاهش استرس بهتر است از فعالیت هایی مانند ،یوگا، مدیتیشن، ماساژ، طب سوزنی و روغن های ضروری استفاده نمایید.

آب سبزیجات :

نوشیدن آب سبزیجات یکی از بهترین روش های درمان فتق نیز باشد از این رو، مصرف سبزیجاتی مانند اسفناج، هویج، کلم بروکلی، پیاز و کلم پیچ منجر به بهبود علایم سوزش و درد فتق می شود همچنین،  افزودن کمی نمک به آب سبزیجات به منظور اثرات فتق گزینه مناسبی می باشد.

کاهش تمرینات ورزشی :

همانطور که می دانید فشار ناشی از ورزش شدید و یا بلند کردن وزنه های سنگین یکی از علت های بروز فتق می باشد بنابراین، بهتر است از انجام فعالیت های سنگین مانند بلند کردن وزنه های سنگین پرهیز کنید. و به دلیل اینکه فشار ایجاد شده در نمیرینات مشابه فشار هایی می باشد که طی حرکات روده بروز می کند و در نتیجه می تواند منجر به بروز فتق می شود. از این رو، اطمینان حاصل نمایید که به مقدار کافی مایعات و فیبر کافی استفاده می کنید.

سخن پایانی

در صورتی که فتق های جدی با روش هایی جراحی به موقع درمان نشوند باعث بروز عوارض جدی و یا حتی مرگ می شوند بنابراین، اگر با فشار آوردن به خودتان درد فتق را حس می کنید حتما به پزشک مراجعه نمایید و البته درمان های خانگی فتق ناف که در بالا با آن آشنا شدید به عنوان درمان مکمل محسوب می شود.

در پایان به شما دوستان عزیز یشنهاد می کنیم در صورت تمایل به منظور آشنایی با درمان خانگی ضعف بدن و درمان خانگی گردن درد می توانید روی لینک مورد نظرتان کلیک نمایید و با راهکارهای طبیعی و موثر مورد نظرتان آشنا شوید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان