آغاز چهارمین فصل هنری رهبری در روسیه/ همکاری با سن‌پترزبورگ

علی رهبری آهنگساز و رهبر بین‌المللی ارکستر مهرماه امسال چهارمین فصل هنری خود را با مجموعه اُپرای مارینسکی سن‌ پترزبورگ روسیه آغاز می‌کند.

آغاز چهارمین فصل هنری رهبری در روسیه/ همکاری با سن‌پترزبورگ

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، علی رهبری آهنگساز و رهبر بین‌المللی ارکستر ایرانی در جدیدترین فصل هنری خود برای نوزدهمین بار در روز پنجشنبه- پنجم مهرماه- به عنوان رهبر دایم میهمان در مجموعه اُپرای مارینسکی سنت پترزبورگ روسیه، به روی صحنه می رود.

به گزارش ایرنا در این کنسرت که با همراهی ارکستر سمفونیک اُپرای مارینسکی برگزار خواهد شد، علاوه بر اجرای آثار فرانتس پیتر شوبرت آهنگساز اتریشی و الکساندر آرتونیان آهنگساز ارمنی، «پژواک پارسی» اثر امیرمهیار تفرشی‌پور آهنگساز بین‌المللی ایرانی اجرا می‌شود.

«پژواک پارسی، کنسرتو برای هارپ و ارکستر» سال 2005 نوشته شده، با الهام از موسیقی ایرانی با تکنیکی بسیار پیشرفته ساخته شده است و تصویری موزیکال از امپراتوری پارسه را در سه موومان تجسم می‌کند. «پژواک پارسی» پیش از این در لندن توسط علی رهبری برای شرکت ناکسوس رهبری و ضبط شده است.

علی رهبری برنده مدال طلای مسابقات جهانی رهبری ارکستر در فرانسه، برای نخستین بار در فصل هنری 2021-2022، توسط والری گرگیف مدیرکل هنری مجموعه اُپرای مارینسکی، برای رهبری 2 اثر از آثار مشهورترین آهنگسازان روسی؛ دیمیتری شوستاکوویچ و نیکولای ریمسکی کورساکف به اُپرای مارینسکی دعوت شد و بعد از این اجرا، بلافاصله به عنوان رهبر دایم میهمان اُپرای مارینسکی منصوب شد.

علی رهبری در این مدت آثار مختلفی از آهنگسازان مشهور جهان به ویژه آهنگسازان روسی و شرقی را روی صحنه برد و در کنار این آثار، رضا فکری خواننده اُپرا را دو مرتبه برای اجرای سمفونی «چنین گفت زرتشت» و امین غفاری نوازنده ویولن را یک مرتبه برای اجرای سمفونی «نوحه خوان» (برای ویولن و ارکستر) به این مجموعه هنری دعوت کرد. هر دو اثر از مجموعه «مادرم ایران» به آهنگسازی علی رهبری هستند.

در خاتمه دومین فصل هنری حضور علی رهبری در مارینسکی، والری گرگیف اسطوره روس رهبری جهان، در مراسم تلویزیونی، ضمن قدردانی از علی رهبری از نتیجه زحماتش در مارینسکی تجلیل و قدردانی کرد. این هنرمند مهرماه امسال چهارمین فصل هنری خود را در مجموعه اُپرای مارینسکی سنت پترزبورگ روسیه آغاز می‌کند.

علی رهبری موسیقیدان، آهنگساز و رهبر بین‌المللی ارکستر متولد 1327 در تهران است. او پیش از این نیز سمت رهبر دایم میهمان را در ارکسترهایی همچون فیلارمونیک رادیو تلویزیون بلژیک، فیلارمونیک چک و فیلارمونیک بلگراد برعهده داشته است.

وی مدیریت هنری ارکسترهای سمفونیک شهرهای بروکسل، مالاگا، زاگرب، پراگ و مالاگا را نیز عهده‌دار بوده است. این آهنگساز با رهبری بیش از 120 ارکستر مطرح دنیا و ضبط حدود 250 آلبوم اثر موسیقی کلاسیک جهانی با مهمترین ارکسترها و اُپراهای دنیا یکی از مطرح‌ترین چهره‌های موسیقی ایران است.

243

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان