فواید اقدامات دلاکی در حمام/ حکم کشیدن سنگ پا/ سفیداب مفید است؟

امروزه در طب مکمل، رشته ای به نام رفلکسولوژی وجود دارد که با تحریک و فشار دادن نقاطی از کف پا یا دست، پیام هایی به مغز مخابره می شود که باعث تنظیم و تعدیل گوارش، مغز، کبد و فعالیت اعضای درونی بدن می شود. کشیدن سنگ پا، سبب تمرکز بدن به سمت پا می شود و بعضی از سردردها، مشکلات مغز و اعصاب را فروکش می کند.

فواید اقدامات دلاکی در حمام/ حکم کشیدن سنگ پا/ سفیداب مفید است؟

فاخره بهبهانی: استحمام اگر همراه با ماساژ، روغن مالی،کشیدن سنگ پا و کیسه یا اقدامات دلاکی باشد سبب تسریع و افزایش گردش خون شده و تحلیل برنده مواد زاید بدن بوده و به دفع فضولات کمک می کند و با شدت بخشیدن به تعریق، باعث پاکسازی و خروج بخارات و گازهای مضر بدن می شود. زمان مناسب روغن مالی در حمام، پس از شستشوی بدن و پیش از خروج از حمام است. در اثر مجاورت با هوای گرم محیط حمام، منافذ بدن باز است و می توانیم بهترین و بیشترین بهره را از جذب و اثر بخشی روغن مالی دریافت کنیم.

ماساژ کف پا با سنگ پا

سنگ پاها همان سنگ های مذاب آتشفشانی هستند که خلل و فرج زیادی دارند و به این واسطه می توانند پوست ضخیم و مرده را از کف پا جدا کنند. البته امروزه در بازار انواع دیگری از سنگ پا نیز وجود دارد که به صورت مصنوعی و صنعتی تهیه می شوند. کشیدن سنگ پا از آداب استحمام است و نوعی ماساژ کف پاست. امروزه در طب مکمل، رشته ای به نام رفلکسولوژی وجود دارد که با تحریک و فشار دادن نقاطی از کف پا یا دست، پیام هایی به مغز مخابره می شود که باعث تنظیم و تعدیل گوارش، مغز، کبد و فعالیت اعضای درونی بدن می شود. کشیدن سنگ پا، سبب تمرکز بدن به سمت پا می شود و بعضی از سردردها، مشکلات مغز و اعصاب را فروکش می کند. لیف کشیدن هم نوعی ماساژ محسوب می شود. لیف نرم با ماساژ ملایم برای افراد لاغر و لیف خشن با ماساژ قوی برای پوست های خشن توصیه شده است.

فواید اقدامات دلاکی در حمام/ حکم کشیدن سنگ پا/ سفیداب مفید است؟

کیسه و سفیداب، بهترین لایه بردار پوست

کیسه حمام، وسیله ای سنتی و در زمان های قدیم همراه با روشور یا سفیداب برای زدودن میکروب ها و پوست مرده بدن استفاده می شده و امروزه استفاده از آن به دلیل ایجاد خشکی پوست کمتر توصیه می شود. سفیداب یا همان روشور از ترکیب نوعی گل با چربی نخاع حیوانات تهیه و چون حالت صابونی ایجاد می کند بدن شویی قوی و تمیز کننده بدن بوده و به علت بافت سخت اش بهترین لایه بردار طبیعی بدن و نرم کننده پوست است.

در طب ایرانی برای دفع گرمای بدن و کمک به تنظیم ترشح غدد عرقی به خصوص در فصول گرم سال توصیه شده بدن را با سفید آب کیسه بکشید و تنها به لیف زدن کفایت نکنید. این ماده با حذف سلول های مرده بدن موجب باز شدن منافذ و رشد سلول‌های جدید و زیبایی و شادابی پوست می شود. ضمن اینکه باعث کنترل تعریق بدن شده و گفته می شود که افراد در هر بار استحمام مقداری سفیداب به قسمت هایی از بدن که بیشتر دچار تعریق می شود بمالند و با دست ماساژ دهند. سفیداب می تواند جایگزین خوب و طبیعی برای انواع ماسک‌های لایه‌بردار باشد. در دورانی زنان از سفیداب به جای کرم پودرهای امروزی برای آرایش و سفید جلوه دادن پوست استفاده می‌کردند. افرادی که به صابون‌ها و بدن‌شوهای شیمیایی حساسیت دارند می توانند سفیداب را جایگزین کنند.

فواید اقدامات دلاکی در حمام/ حکم کشیدن سنگ پا/ سفیداب مفید است؟

47232

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان