بهترین روش‌های تمیز کردن مبل در خانه

مبل‌ها معمولاً محبوب‌ترین وسیله در هر خانه هستند که ما از آنها برای استراحت پس از یک روز پرمشغله در محل کار و لذت بردن از برنامه‌های تلویزیونی مورد علاقه خود در تعطیلات آخر هفته استفاده می‌کنیم.

مبل‌ها معمولاً محبوب‌ترین وسیله در هر خانه هستند که ما از آنها برای استراحت پس از یک روز پرمشغله در محل کار و لذت بردن از برنامه‌های تلویزیونی مورد علاقه خود در تعطیلات آخر هفته استفاده می‌کنیم. با این حال، به دلیل استفاده مکرر توسط کل خانواده، از جمله حیوانات خانگی، مبل‌ها می‌توانند به مرور زمان کثیف به نظر برسند. برای جلوگیری از این امر فرقی نمی‌کند که مبل کلاسیک داریم با فرانسوی در هر صورت باید روش تمیز کردن آنها را بلد باشیم و بتوانیم آنها را در خانه تمیز کنیم تا بدون هزینه از مبلمان منزل خود نگهداری نماییم. اما چگونه می‌توانید کاناپه خود را تمیز کنید و شکوه سابق خود را بازیابی کنید؟ خب، اگر بیش از حد کثیف یا لک نشده باشد، ممکن است بتوانید خودتان آن را تمیز کنید. در اینجا، نکات و ترفندهایی را در مورد نحوه انجام این کار به شما ارائه می‌دهیم. با این حال، اگر مبل شما کاملاً کثیف یا بوی نامطبوع گرفته است، بهتر است از خدمات نظافتی حرفه‌ای استفاده کنید.

روش‌های تمیز کردن مبل در خانه

روش تمیز کردن و لوازم خاصی که باید استفاده کنید بر اساس جنس مبل شما و همچنین میزان کثیفی و لکه شدن مبل متفاوت است. با این حال، مراحل کلی وجود دارد که ممکن است برای اکثر انواع کاناپه‌ها قابل اجرا باشد.

جاروبرقی

جاروبرقی اولین ابزاری است که باید هنگام تمیز کردن انواع مبل سلطنتی، راحتی و ... که کثیف هستند، وارد کار شود. لزوماً نیازی به عملکرد شستشو ندارد. تنها کاری که شما باید انجام دهید این است که از اتصال اسباب یا لوازم داخلی دستگاه خود استفاده کنید. اطمینان حاصل کنید که گرد و غبار یا موهای حیوانات خانگی که به سطح یا شکاف مبل شما چسبیده است را پاک کنید.

تمیز کردن نقطه

مهمترین عنصر فرآیند نظافت برای اکثر خانواده‌ها، به ویژه آنهایی که کودکان یا حیوانات خانگی دارند، از بین بردن لکه‌های مبل است. اگرچه تمیز کردن حرفه‌ای معمولا بهترین و موثرترین گزینه است، اما ممکن است در برخی شرایط بتوانید به تنهایی لکه‌ها را تمیز کنید. می‌توانید لکه‌برهای آماده برای استفاده را بخرید، که به طور گسترده در دسترس هستند، یا با استفاده از اقلام معمولی خانگی مانند سرکه و جوش شیرین، مناطق لک شده را پاک کنید. از هر روشی که استفاده می‌کنید، باید مطمئن شوید که برای نوع مبل شما مناسب است، در غیر این صورت، خطر خراب شدن پارچه را دارید. همیشه دستورالعمل‌های روی برچسب محصول را دنبال کنید و ابتدا آن را روی یک ناحیه کوچک و نامحسوس تست کنید.

شستشوی روکش‌های قابل جابجایی

مبل با کوسن‌ها و روکش‌های قابل جابجایی یک هدیه واقعی برای خانم‌های خانه دار است. شما می‌توانید به سادگی تمام روکش‌ها و کوسن‌های کاناپه را جدا کرده و در ماشین لباسشویی بشویید. در نتیجه، فقط باید اثاثه یا لوازم غیر متحرک مانند پشتی و آستر جلو را تمیز کنید. البته توجه داشته باشید که کوسن‌ها و روکش‌های مبل که درون لباسشویی انداخته‌اید، باید بر اساس نوع پارچه تمیز شوند و تنظیمات ماشین لباسشویی را برای آنها قرار دهید. برخی از پارچه‌های مبل ممکن است برای شستشوی ماشینی مناسب نباشند. همیشه ابتدا دستورالعمل‌های تمیز کردن سازنده روی برچسب‌های مبل را بخوانید. همچنین، قبل از قرار دادن دوباره کوسن‌ها و روکش‌های مبل، مطمئن شوید کاملاً خشک شده‌اند.

تمیز کردن عمیق

هنگامی که صحبت از طراوت مبلمان می‌شود، یکی از خدمات نظافت حرفه‌ای که بیشترین درخواست را دارید، تمیز کردن عمیق اثاثه یا لوازم داخلی مبل است. این روش معمولاً با استفاده از تجهیزات تخصصی مانند بخارشوی انجام می‌شود. بخار گرم شده‌ای که تحت فشار بالا منتشر می‌شود نه تنها در برابر گرد و غبار و لکه‌ها بلکه در برابر باکتری‌هایی که ممکن است در پارچه جاساز شده‌اند نیز ابزار موثری است.

همچنین می‌توانید مبل خود را به تنهایی تمیز کنید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که یک بخارشوی اجاره کنید یا آن را خریداری نمایید. فراموش نکنید که قبل از شروع به تمیز کردن مبل، دستورالعمل روی دستگاه را به دقت بخوانید. همچنین، پس از اتمام کار، قبل از استفاده مجدد، مطمئن شوید که اجازه داده‌اید که مبل کاملا خشک شده است.

نگهداری

برای اینکه مبل شما ظاهر و بوی خوبی داشته باشد، آن را به طور منظم جاروبرقی بکشید. همچنین می‌توانید از خوشبوکننده یا خوشبوکننده پارچه برای خنثی کردن هر گونه بو استفاده کنید. تمیز کردن عمیق باید حداقل دو بار در سال انجام شود. با این حال، اگر حیوانات خانگی یا کودک درون خانه دارید، ممکن است نیاز داشته باشید که مبل خود را بیشتر تمیز کنید.

چگونه لکه را از روی پارچه پاک کنیم؟

در اینجا، نحوه پاک کردن لکه‌ها از روی مبل پارچه‌ای را با استفاده از برخی وسایل رایج خانگی با شما به اشتراک می‌گذاریم.

  • ابزار لازم را جمع آوری کنید. شما به یک پارچه تمیز، آب مقطر، مایع ظرفشویی، جوش شیرین و سرکه سفید نیاز دارید.
  • مواد را مخلوط کنید. یک کاسه بردارید و 1 قاشق چایخوری از هر یک از مواد را اضافه کنید: آب گرم، جوش شیرین، سرکه سفید و صابون ظرفشویی. آنها را خوب هم بزنید تا کف کند.
  • لکه ها را درمان کنید. مخلوط را روی نواحی آسیب دیده بمالید و به آرامی با یک برس سفت مالش دهید. سپس اجازه دهید محلول حدود 10 تا 15 دقیقه عمل کند.
  • از یک پارچه میکروفیبر خشک برای پاک کردن سطح و از بین بردن مخلوط باقی مانده استفاده کنید.

چگونه بوی پارچه مبل را از بین ببریم؟

یک راه ساده برای خلاص شدن از شر بوی نامطلوب، پاشیدن جوش شیرین روی سطح مبل است. اجازه دهید جوش شیرین به مدت نیم ساعت بماند و سپس مبل پارچه‌ای را با جاروبرقی تمیز کنید. توجه به این نکته ضروری است که این روش به تنهایی بوی ادرار حیوان خانگی را از بین نمی‌برد. در چنین مواردی بهتر است از متخصصان کمک بگیرید یا لوازم تخصصی مانند بخارشوی استفاده کنید.

نتیجه مطلب

تمیز کردن مبل در خانه یک کار بسیار مهم است که هرگز نباید از آن غافل شد. با کمی تلاش و برخی اقلام رایج خانگی، می‌توانید کاناپه و مبل‌های خود را برای سال‌های آینده زیبا و جذاب نگه دارید. به یاد داشته باشید که مبل خود را به طور منظم جاروبرقی بکشید، فوراً هرگونه لکه را برطرف کنید و از محلول‌های تمیزکننده مناسب با نوع جنس مبل خود استفاده کنید.

منبع: تولیدی مبلمان میرزایی هوم

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان