ببینید ؛ ظریف: هر کاری بخواهم بکنم حتما با وزیرخارجه مشورت و هماهنگی می‌کنم

فرازهایی از گفتگوی معاون راهبردی ریاست جمهوری با خبرآنلاین را می خوانید:

الان در دانشکده مطالعات جهان تدریس می‌کنید. آیا قصد دارید از آنچه که به عنوان تجربیات خودتان در برجام و دوره وزارت خارجه داشته‌اید به عنوان کیس استادی در کلاس‌ها استفاده کنید؟ آیا علاقمند هستید که آن چهره دیپلماسی دیپلماتیک خود را در آینده ادامه دهید؟

رشته تحصیلی من روابط و حقوق بین‌الملل است. لذا چیزی که بلدم این است. معمولاً چیزی که بلد نیستم را تدریس نمی‌کنم. لذا اگر عمری باشد و کماکان اجازه بدهند در دانشکده مطالعات جهان، این ترم یک کلاس در دانشکده مطالعات جهان و یک کلاس هم در دانشکده حقوق دارم… من از سال 72-73 در دانشکده حقوق در رشته حقوق عمومی تدریس می‌کنم و الان هم دانشکده حقوق چندین ترم است که کلاسی دارم. البته آنجا هم مورد مرورزی تعداد انگشت‌شماری قرار گرفتم، ولی استقبال دانشجوها در دانشکده حقوق خیلی خوب بوده است. در دانشکده خودمان هم تدریس می‌کنم. برای اولین بار در تاریخ این کشور، ما شش جلد کتاب «راز سر به مهر» داریم. در مورد دیپلماسی برجام. بی‌سابقه است. از هر جایی تاریخ را شروع کنید هیچ مذاکره‌کننده‌ای در تاریخ این کشور نیامده و عین مذاکرات را مطرح کند… اتفاقاً بحث‌های داخلی را آنجا مطرح نکرده‌ایم. ولی عین مذاکرات آنجا است. اسنادی که در مذاکرات تبادل شده است آنجا است. این به نظرم گنجینه‌ای است در خدمت به تاریخ این کشور که انجامش داده‌ایم و آنجا به یادگار گذاشته‌ایم.

نمی‌خواهید در کنفرانس‌های بین‌المللی شرکت کنید؟

مسئول این کار وزیر امور خارجه است و کاملاً به آقای دکتر عراقچی هم باور دارم و هم توانمندی‌هایش را قبول دارم. اگر جایی بگویند به عنوان معاون رئیس‌جمهور شرکت کن، حتماً کوتاهی نخواهم کرد. اما الان وظیفه دیگری دارم به عنوان یک اندیشکده. اندیشکده‌ها با هم ارتباط دارند و این ارتباط فقط مربوط به اندیشکده‌های داخلی نیست. حتماً اطمینان داشته باشید اگر بخواهم کاری کنم با وزیر خارجه مشورت می‌کنم و هماهنگ با وزارت خارجه اقدام خواهم کرد.

مشروح گفتگو در روزهای آینده منتشر می شود.

311311

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان