بررسی وضعیت سرویس مدارس در بندرعباس؛ تعرفه‌ها به کام رانندگان یا والدین؟

یافتن سرویس برای رفت‌وآمد دانش‌آموزان طی چند سال گذشته به یکی از مهم‌ترین مسئله‌های والدین هرمزگان تبدیل‌شده است.

بررسی  وضعیت سرویس مدارس در بندرعباس؛ تعرفه‌ها به کام رانندگان یا والدین؟

صبح ساحل نوشت: سهمیه‌بندی بنزین و مخارج بالای خودرو بسیاری از رانندگان سرویس مدارس را مجاب می‌کند که از این کار منصرف شوند؛ مگر اینکه قیمت پیشنهادی بتواند مخارجشان را پوشش دهد! از طرفی، یک خانواده با بیش از دو فرزند، جدا از هزینه‌های خرید لوازم‌تحریر و لباس، توان پرداخت هزینه سنگین سرویس مدارس را ندارند. در روزهای اخیر استاندار هرمزگان، افزایش 70 درصدی سرویس مدارس در استان را ناعادلانه قلمداد کرد و خواستار کاهش آن شد.  مسئله‌ای که به نظر می‌رسد تاکنون راه‌حل قطعی نیافته است و قیمت نهایی هنوز منتشرنشده است.  برای بررسی جزییات بیشتر با مدیر هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری بندرعباس و یکی از رانندگان سرویس مدارس گفت‌وگو کرده‌ایم که در ادامه می‌خوانید.

  

 افزایش 30 درصدی شمار سرویس مدارس در بندرعباس

«حمیدرضا حیدری پوری»، رئیس سازمان مدیریت حمل‌ونقل بار و مسافر شهرداری بندرعباس درباره نرخ سرویس مدارس به خبرنگار صبح ساحل گفت: «امسال شمار شرکت‌های حمل‌ونقل افزایش‌یافته، به‌طوری‌که پیش‌بینی می‌شود شاهد افزایش 30 درصدی تعداد سرویس مدارس در سطح شهر بندرعباس باشیم. 

از طرفی ممکن است قیمت مصوب شده از سوی شورای شهر بندرعباس به مزاج بسیاری از رانندگان خوش نیاید و درخواست‌ها از سوی رانندگان کمتر شود که این موضوع مشکل‌ساز خواهد شد. ». 

وی ادامه داد: «در حال حاضر، یک قیمت پیشنهادی از سوی شورای شهر داده‌شده که هنوز اجرایی نشده است». 

رئیس سازمان حمل‌ونقل بار و مسافر درباره «اعطای وام به رانندگان سرویس مدارس در شهر شیراز»، اضافه کرد: «بودجهٔ شیراز نسبت به شهر بندرعباس بسیار بیشتر است و از طرفی زیرساخت‌های مطلوب‌تری در شیراز به چشم می‌خورد، ما حتی نتوانستیم یک وام اندک برای رانندگان شهرداری اخذ کنیم؛ به همین دلیل، امکان اجرای این طرح در بندرعباس نیست».

  

رانندگان در انتظار تائید نهایی قیمت‌ها

یکی از رانندگان سرویس مدارس در سطح شهر بندرعباس در این به باره گفت: «سال گذشته هزینه مسافت داخلی سرویس یعنی از یک کیلومتر تا سه کیلومتر بین 600 تا 800 هزار تومان بوده؛ اما امسال از سوی شرکت‌های حمل‌ونقل افزایش 45 درصدی یعنی 1 میلیون و 250 هزار تومان اعلام‌شده است.

اگر این قیمت اجرایی شود ما رانندگان سرویس مدارس راضی هستیم و بالطبع در سطح شهر مشکل کمبود سرویس نخواهیم داشت».

وی ادامه داد: «برخی از رانندگان به والدین تخفیف می‌دهند و مسافت‌های کوتاه را پایین‌تر از حد تعیین‌شده اخذ می‌کنند. از طرفی باید این را در نظر گرفت که مخارج وسیله نقلیه، سهمیه پایین سوخت بنزین، تنها بخش کوچکی از مشکلات رانندگان است و والدین باید این موضوع را در نظر بگیرند». 

به گفته این راننده، تعداد دانش‌آموز مجاز در سرویس مدارس در پایه دبیرستان 4 نفر و در پایه دبستان 5 نفر اعلام‌شده است.

46

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان