پیشنهاد یکی از بزرگان حوزه به سفیر ایران در واتیکان

حجت الاسلام مختاری، سفیر جمهوری اسلامی ایران در واتیکان، چگونگی تالیف کتاب «فلسفه نیایش در ادیان» به دو زبان انگلیسی و ایتالیایی را بیان کرد.

پیشنهاد یکی از بزرگان حوزه به سفیر ایران در واتیکان

حجت الاسلام محمدحسین مختاری، سفیر جمهوری اسلامی ایران در واتیکان، نویسنده کتاب «فلسفه نیایش در ادیان» در گفت وگو با پایگاه فکر و فرهنگ مبلغ گفت: « انگیزه نوشتن این کتاب، کلام یکی از بزرگان حوزه بود که گفت ای کاش تمام نیایش‌ها در قرآن کریم، جمع آوری شود و مسائل تفسیری پیرامون آن جمع آوری گردد. در مراسمی که تمام سفیران به دیدار پاپ می‌روند، جزوه‌های با موضوع دعا و نیایش بین حاضران توزیع می‌شد که با مطالعه آن به یاد مضامین دعاهای امام سجاد افتادم، دعاهایی که حاوی مطالب عمیق‌تر و جامع‌تری بود.»

حجت الاسلام محمدحسین مختاری ادامه داد: بعد از مشورت‌ها بنا شد تا کاری تطبیقی صورت بگیرد و یادداشت‌هایی جمع آوری شد. از نظرات برخی مفسران بزرگ کتاب مقدس در استخراج نکات مهم پیرامون نیایش در اندیشه مسیحیت بهره بردیم و ما نیز آیات و روایات مربوطه را استخراج کردیم. کتاب «فلسفه نیایش در ادیان» به این شکل است که ابتدا فرازی از کتاب مقدس می‌آید و در ادامه آیه یا روایتی با همان مضمون به صورت تطبیقی درج شده است.

سفیر ایران در واتیکان افزود: « سال 2025 در ایتالیا به عنوان سال مقدس شناخته می‌شود و این نامگذاری هر چند سال یک بار اتفاق می‌افتد. تمام مردم ایتالیا نیز عنایت ویژه از جهت معنوی به آن دارند و این موسم معنوی به مدت یک سال ادامه خواهد داشت. لذا تلاش کردیم تا کتاب «فلسفه نیایش در ادیان» را قبل از شروع سال 2025 میلادی به چاپ برسانیم تا به دست مبلغان و غیرمبلغان مسیحی در این موسم معنوی برسد تا هم فرازهای از کتاب مقدس خوانده شود و همچنین آنان با بیان عمیق قرآن و روایات آشنا شوند. این کتاب ابتدا به زبان انگلیسی بود، اما به دلیل اینکه زبان تبلیغ در آن کشور ایتالیایی بود، توسط استاد ادبیات به زبان ایتالیایی ترجمه شد و به زودی در دانشگاه رم و میلان نیز رونمایی خواهد شد.»

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان