ثبت‌نام ۹۳ درصد از دانش‌آموزان کردستانی در سال تحصیلی جدید

مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان از ثبت‌نام حدود ۹۳ درصد از دانش‌آموزان استان تاکنون برای سال تحصیلی جدید خبر داد و گفت: ثبت نام مقطع ابتدایی تاکنون ۹۹ درصد، متوسطه اول ۹۷ درصد و متوسطه دوم حدود ۸۲ درصد بوده است.

ثبت‌نام  93 درصد از دانش‌آموزان کردستانی در سال تحصیلی جدید

به گزارش خبرگزاری خبر آنلاین از سنندج، هاشم ناظمی‌جلال، در جمع خبرنگاران استان کردستان اظهار کرد: پروژه مهر با ثبت نام اولین دانش‌آموز در خردادماه هر سال آغاز شده که در این راستا 9 کمیته در زیرمجموعه آن تشکیل شده است.

وی افزود: در قالب پروژه مهر ثبت نام 320 هزار دانش‌آموز و ساماندهی 3200 مدرسه و 23 هزار همکار فرهنگی را در دستور کار داشته‌ایم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان از ثبت‌نام حدود 93 درصد از دانش‌آموزان استان تاکنون برای سال تحصیلی جدید خبر داد و گفت: ثبت نام مقطع ابتدایی تاکنون 99 درصد، متوسطه اول 97 درصد و متوسطه دوم حدود 82 درصد بوده است.

ناظمی جلال ادامه داد: ثبت سفارش و توزیع کتب درسی را نیز از دیگر اقدامات آموزش و پرورش دانست و ادامه داد: بیش از 95 درصد از کتب مدارس استان نیز ثبت سفارش و توزیع مدرسه‌ای شده است.

وی اضافه کرد: شاخص‌های پروژه مهر استانی به صورت روزانه توسط وزارت آموزش و پرورش رصد می‌شود که استان کردستان تاکنون در بیشتر شاخص‌ها بالاتر از میانگین کشوری قرار گرفته است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان خاطرنشان کرد: تمام تلاش ما این بوده که اول مهر امسال هیچ کلاسی در استان بدون معلم نباشد و همه معلمان نیز ابلاغ لازم را دریافت کرده باشند.

ناظمی جلال به سرویس ایاب و ذهاب مدارس نیز اشاره کرد و افزود: امسال ثبت نام سرویس مدارس از طریق سامانه سپند صورت می‌گیرد که متولی آن شورای ترافیک و شهرداری‌ها هستند و آموزش و پرورش بیشتر نقش نظارتی را در این زمینه برعهده دارد.

وی به آماده سازی فضای فیزیکی مدارس نیز گریزی زد و گفت: 43 پروژه توسط اداره نوسازی و تجهیز مدارس برای اول مهرماه در اختیار آموزش و پرورش استان قرار می‌گیرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان به اجرای طرح‌های شهید عجمیان و شهید عرب نیز در راستای نوسازی و تجهیز مدارس استان اشاره و خاطرنشان کرد: در قالب این طرح‌ها رنگ آمیزی مدارس، تجهیز سیستم‌های گرمایشی، تعمیر سرویس‌های بهداشتی و تجهیز مدارس به میز و نیمکت و صندلی‌های جدید صورت گرفته است.

ناظمی جلال تصریح کرد: فردا دوشنبه (26 شهریور) جشن غنچه‌ها ویژه پیش‌دبستانی‌ها، روز سه‌شنبه (27 شهریور) جشن شکوفه‌ها ویژه پایه اول ابتدایی، روز چهارشنبه (28 شهریور) جشن جوانه‌ها ویژه پایه اول متوسطه اول و روز یکشنبه یکم مهر، آئین بازگشایی مدارس با عنوان زنگ مهر و ایثار و نماز در استان برگزار می‌شود.

وی گفت: امسال 1164 نفر نیروی جدید به آموزش و پرورش استان اضافه می‌شود که 328 نفر آنها از طریق آزمون استخدامی ماده 28 و مابقی از دانشگاه فرهنگیان هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان ادامه داد: حدود یک هزار نفر از فرهنگیان استان نیز بازنشسته می‌شوند که تاکنون 500 نفر از آنها استمرار تدریس را به ما اعلام کرده‌اند.

ناظمی‌جلال در پایان تاکید کرد: هرگونه دریافت وجه نقدی توسط مدیران مدارس چه در زمان اعلام نتایج و چه در حین ثبت نام، تخلف است، به جز مواردی که به هزینه تهیه کتب درسی، بیمه و لباس دانش‌آموزان هنرستانی مربوط می‌شود، در غیر این صورت برخورد خواهد شد.

46

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان