دو برابر شدن ثبت الکترونیک پرونده‌ها در گلستان

رییس کل دادگستری گلستان گفت: ثبت الکترونیک پرونده‌های قضایی استان در راستای اجرای دستورالعمل ابلاغی رییس قوه قضاییه برای هوشمندسازی و الکترونیکی‌شدن فرایندها رشد ۱۰۰ درصدی دارد.

دو برابر شدن ثبت الکترونیک پرونده‌ها در گلستان

به گزارش خبرآنلاین به نقل از ایسنا حیدر آسیابی با تاکید بر هوشمندسازی و به کارگیری فناوری‌های نوین در روند رسیدگی به پرونده‌های قضایی اظهار کرد: از ابتدای امسال بیش از 40 هزار پرونده به صورت تمام الکترونیک ثبت شده که بندرترکمن و مراوه تپه در این زمینه پیشتاز هستند.

رییس کل دادگستری گلستان افزود: خرداد امسال رییس قوه قضاییه با ابلاغ «دستورالعمل هوشمندسازی و الکترونیکی شدن فرایندها و پرونده‌های قضایی»، تمامی واحدهای قضایی و بخش‌های مرتبط را موظف کرد تشکیل پرونده و فرایندهای قضایی، در مدت پنج سال از تاریخ تصویب این دستورالعمل به تدریج الکترونیکی شود.

وی بیان کرد: در طرح رسیدگی الکترونیک یا هوشمندسازی فرآیندهای قضایی، پرونده کاغذی وجود ندارد و همه فرآیندهای قضایی از زمان تشکیل، مدت رسیدگی تا زمان صدور رای و بایگانی، سیستمی انجام می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: طرفین پرونده هم می‌توانند با استفاده از سامانه ثنا، مراحل رسیدگی به پرونده خود را اینترنتی دنبال کنند.

رییس کل دادگستری گلستان با اشاره به این که رویکرد اصلی دستگاه قضا، حرکت به سوی ثبت پرونده‌های قضایی به صورت تمام الکترونیک است، گفت: با الکترونیک شدن فرآیندهای قضایی در گلستان فقط در یک سال همه پرونده‌های راکد سه مخزن فیزیکی بایگانی راکد در استان آرشیو الکترونیک و این مخازن تخلیه شد.

وی ادامه داد: از ابتدای امسال نزدیک به 180 هزار فقره پرونده هم در حوزه های قضایی استان آرشیو الکترونیک شد که پیش‌بینی می‌شود این عدد تا پایان سال به 420 هزار پرونده برسد.

آسیابی یادآور شد: صرفه‌جویی در وقت و هزینه مردم، جلوگیری از رفت ‌و ‌آمدهای غیرضروری و رسیدگی سریع‌تر پرونده‌ها از اهداف هوشمندسازی فرآیندهایی قضایی است.

46

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان