حمله مسئول بسیج زنان به رسانه ها: سعی دارند هویت زن مسلمان را از بین ببرند/ پیام رسان‌ها از عوامل تغییر هویت زن مسلمان ایرانی است

مسئول بسیج جامعه زنان کشور گفت: رویکرد رسانه به عنوان یک ابزار خنثی نیست، یقینا رسانه دارای اهدافی است که برای رسیدن به آن اهداف تلاش می‌کند. در موضوع زنان این بحث بسیار قابل مشاهده‌تر است. فارغ از اینکه رسانه سعی می‌کند در تثبیت یا تضعیف یک قدرت عمل کند و گفتمان سازی داشته باشد؛ مانند آنچه که در زمان فتنه زن زندگی آزادی اتفاق افتاد.

حمله مسئول بسیج زنان به رسانه ها: سعی دارند هویت زن مسلمان را از بین ببرند/ پیام رسان‌ها از عوامل تغییر هویت زن مسلمان ایرانی است

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، مینا بیابانی، مسئول بسیج جامعه زنان کشور، در اجلاسیه شهدای زن رسانه محور مقاومت و همچنین یادواره شهیده طاهره حدادنژاد، اولین شهیده رسانه کشور که در تالار مرکزی رشت برگزار شد، اظهار کرد: بدون شک شهدا الگوهای بی‌بدیل برای نسل‌های آینده هستند و هرکدام می‌توانند یک نسل را به شجاعت و کمال برسانند.

بنابر روایت ایسنا، وی افزود: موضوع بازنمایی زن در رسانه از مباحث بسیار مهمی است که امروزه با آن مواجه هستیم آنچه که از هویت زنان و دختران ما در رسانه‌ها در حال بازنمایی بوده خلاف و متفاوت با اصل جامعه است. اساسا بازنمایی در رسانه به نحوه نمودار و تجلی شدن واقعیات اجتماعی در رسانه است، این بحث در موضوع زنان سعی در دستکاری کردن ارائه تصاویر واقعی دارد و آنگونه که استکبار جهانی می‌خواهد است.

مسئول بسیج جامعه زنان کشور گفت: امروزه رسانه به عنوان ابزار بلامنازع در بهره‌گیری از بازنمایی و کلیشه سازی سعی دارد که در برخی از نقش‌ها و مفاهیم اساسی در موضوع زن تغییر ایجاد کند به این صورت که تصویر واقعی از زن را تحلیل دهد و منافع مادی را پررنگ کند که در واقع بر عهده حوزه رسانه است.

بیابانی گفت: اقداماتی که دشمنان به دنبال بازنمایی از جایگاه خانواده هستند، تصویری متفاوت از زن در اجتماع و نقش زن در خانواده است، در این راستا علاوه بر رسانه‌های معاند که در دست دشمن است متاسفانه برخی از رسانه‌های داخلی هم همسو می‌شوند و سعی می‌کنند این هویت اصلی زن مسلمان را از بین ببرند.

وی ادامه داد: رویکرد رسانه به عنوان یک ابزار خنثی نیست، یقینا رسانه دارای اهدافی است که برای رسیدن به آن اهداف تلاش می‌کند. در موضوع زنان این بحث بسیار قابل مشاهده‌تر است. فارغ از اینکه رسانه سعی می‌کند در تثبیت یا تضعیف یک قدرت عمل کند و گفتمان سازی داشته باشد؛ مانند آنچه که در زمان فتنه زن زندگی آزادی اتفاق افتاد. زمانی که فتنه در کف خیابان وقوع پیدا می‌کرد از جزئی‌ترین مسائل، رسانه یک مسئله اساسی را پیدا و به جریان تبدیل می‌کرد اما در مقابل در کشورهایی غربی اعتراضاتی را شاهد بودیم، خشونت‌هایی که از طرف پلیس در مقابل با زنان صورت می‌گرفت کاملا بایکوت خبری می‌شد یا بسیار با لطافت و خنثی اخبار آن منعکس می‌شد.

مسئول بسیج جامعه زنان کشور گفت: یک کارکرد مهم رسانه این است که محیط خارج را آنگونه که نمایان است بازنمایی کند و در مبحث زنان این موضوع بسیار قابل توجه است، آنچه که در اذهان بانوان و دختران جامعه در حال شکل گیری بوده مبتنی بر ارائه گزارشات رسانه است. وقتی زنان و دختران با این گزارش‌ها مواجه می‌شوند، تصمیم به بازگویی می‌کنند و تصویرهای ذهنی شکل می‌گیرد.

بیابانی با بیان اینکه مهمترین جایگاه در خانواده به زنان اختصاص داده شده است، تصریح کرد: اندیشمندان غرب حوزه زنان سعی به اضمحلال کشیدن هویت زن مسلمان دارند و با فروپاشی جایگاه زن به دنبال تزلزل کانون خانواده هستند لذا رسانه بازنمایی و دگرگونی نقش‌ها را عهده دار است.

وی بیان کرد: رسانه در حوزه سرگرمی‌ها فعالیت مشهودی دارد؛ سینما، صنعت مد، تبلیغات و خصوصا شبکه‌های اجتماعی و پیام رسان‌ها عوامل اصلی تغییر ماهیت و هویت زن مسلمان ایرانی هستند که تصویر ذهنی آن‌ها را از زن مقبول و مادر خوب و زن خوب به تصویر غیر واقعی مبدل می‌کنند، اینها مسائل قابل تاملی است که ضرورت دارد مدیریت بر رسانه و تولید محتوا در حوزه زنان مورد توجه قرار گیرد، همچنین در سیاست‌گذاری و تدوین نظامات در این حوزه و مدیریت رسانه و تولید محتوا که بخشی توسط شما و بخشی توسط مسئولین رقم زده می‌شود باید هوشمندانه برخورد کرد.

مسئول بسیج جامعه زنان کشور بیان کرد: در این اجلاسیه حضور یافتیم تا با الگوسازی از بانوان برجسته و شهیدمان مسیر کمال را نشان دهیم که به لطف خدا در همه عرصه‌ها در الگوسازی برای زنان و مردان الگوهای موفق در عرصه‌های عملکردی، تخصصی و اعتقادی را به نسل جوان معرفی کردیم که رویکرد آنها جهاد، ایثار و شهادت و مقاومت بوده است. این بزرگواران باعث شدند ایثار و شهادت و مقاومت در اقصانقاط جهان طنین انداز شود، مقاومت زنان غزه ماحصل این الگوسازی‌هاست، ان‌شاءالله بتوانیم برای همه آحاد جامعه و آزادگان جهان در باب تمدن سازی نوین اسلامی قدم مؤثری را برداریم.

29219

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان