این اف ۱۴ فرق دارد!

اف ۱۴ تامکت، جنگنده افسانه‌ای و قدرتمند، در آخرین سال‌های حضور خود در ناوگان ایالات‌متحده، تغییر کاربری داد و تبدیل به سلاحی ویژه شد.

این اف 14 فرق دارد!

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، F-14 تامکت، بی تردید به‌عنوان یکی از پیشرفته‌ترین و گران‌ترین جنگنده‌های تاریخ جهان شناخته شده و همین موضوع باعث شد تا کنگره آمریکا محدودیت‌هایی را برای فروش آن به دیگر کشورها ایجاد کند و تنها ایران توانست هشتاد فروند از این جنگنده را خریداری کند. جنگنده مشهور نیروی دریایی ایالات‌متحده در اصل برای دفاع در برابر بمب‌افکن‌های شوروی طراحی شده بود. پس از جنگ سرد، هزینه‌های بالای نگهداری منجر به بازنشستگی پیش از موعد آن شد.

این اف 14 فرق دارد!

این هواپیما قادر است تا همزمان 24 هدف هوایی را رهگیری کرده و به طور هم‌زمان به 6 هدف درحالت ردگیری به هنگام جستجو تا 100 کیلومتر موشک شلیک کند. دیش آنتن رادار در این جنگنده در دماغه هواپیما جاسازی شده و بیشتر سامانه‌های هوانوردی رادار در پشت دماغه و نزدیک جایگاه خلبان قرار گرفته‌اند.

این اف 14 فرق دارد!

با این حال در دهه 1990، F-14B Bombcat به‌عنوان یک نسخه اصلاح‌شده، به سیستم‌های اویونیک پیشرفته و سیستم LANTIRN (سامانه جستجوگر ارتفاع پایین و سامانه هدف‌گیر فروسرخ در شب) مجهز شد که امکان تحویل مهمات با هدایت دقیق را فراهم می‌کرد. علیرغم قابلیت‌های پیشرفته، عمر مفید بمب کت کوتاه بود و آخرین مأموریت‌های آن قبل از بازنشستگی در سال 2006 در یوگسلاوی و خاورمیانه انجام شد.

در این گزارش بیشتر درباره جنگنده اف 14 بمب‌کت بخوانید.

58322

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان