نگاهی به انواع سبک میکاپ و ویژگی های آن ها

شناخت انواع سبک میکاپ در آرایش کردن بسیار خوب می باشد و باعث می شود تا شما بتوانید این کار را اصولی انجام دهید از این رو بهتر است اطلاعاتی در این زمینه داشته باشید و بهتر است این مطلب را از دست ندهید.

نگاهی به انواع سبک میکاپ و ویژگی های آن ها

انواع سبک میکاپ با توجه به موقعیتی که به آن جا می روید و یا می خواهید به آن جا بوید دارای اهمیت بالایی می باشد و باید بدانید که هر مراسمی با توجه به اهمیتی که دارد می تواند آرایشی مرتبط با خود را بطلبد. در این میان در نظر داشته باشید که استفاده از سبک های مختلف در چهره های شما می تواند تاثیرات بی شماری داشته باشد و شما می توانید در شرایطی بهتر برای حضور پیدا کنید. در ادامه انواع سبک میکاپ ها را برایتان مورد بررسی قرار می دهیم و شما می توانید با این سبک های خاص برای مهمانی ها حاضر شوید.

میکاپ خاص و لایت

انواع سبک میکاپ چه ویژگی هایی دارند؟

استفاده از سبک های متفاوت آرایشی می تواند تغییرات بسیار زیادی روی چهره تان داشته باشد و باید این مورد را نیز در نظر داشته باشید که برای این که بتوانید در شرایطی بهتر میکاپ های بهتری را انجام دهید نیاز است تا تکنیک های هر مدل از این سبک ها را بلد باشید در غیر این صورت ممکن است نتوانید این آرایش ها را به خوبی انجام دهید و رنگ ها و بافت های هر ارایش را با دیگری ترکیب کرده و ترکیبی نا به سامان از چهره خو به دیگران بدهید. قبل از هر کاری باید در نظر داشته باشید که انواع پرطرفدار ,آرایش ها عبارت اند از:

  • آرایش کلاسیک
  • آرایش خلیجی
  • آرایش لایت و اروپایی
  • آرایش مات
  • آرایش نود
  • آرایش هالیوودی
  • آرایش شرقی
  • آرایش غربی
  • آرایش خلیجی
  • آرایش اسموکی
  • آرایش لبنانی

آرایش کلاسیک

این مدل از میکاپ ها سشبکی پایه و اساس تمامی میکاپ ها را دارند و باید بدانید که تقریبا این مدل از ارایش ها به تمامی افراد می آید و باید این مورد را در نظر بگیرید که تنها نکته ای  که در این آرایش وجود دارد رژ قرمز این مورد می باشد و باید بدانید که تمرکز در این آرایش تماما روی لب های شما می باشد و باید طیفی از رنگ قرمز را برای این مدل از آرایش ها برای خودتان در نظر بگیرید.

میکاپ کلاسیک

برای آرایش پوست و چشم ها بهترین را این است که از وسایل سبک و ساده ای استفاده کنید و زیاد روی این بخش های صورت متمرکز نشوید زیرا این آرایش به رژ لب قرمزش معروف می باشد و بهتر است سایر بخش های پوست صورت شما آرایش ملایمی داشته باشد و به چشم نیاید. در این میان شما می توانید از رژ لب های شاین، جامد و یا مایع در تناژ های قرمز استفاده کنید.

آرایش کلاسیک معمولا چهره شما را بسیار دلنشین تر خواهد کرد و جذاب تر جلوه می دهید و باید در نظر داشته باشید که این نوع از آرایش ها مختص به انواعی از مجلس ها و مهمانی های شب می باشد و می توانید در بین دیگران بسیار بدرخشید. ویژگی های اصلی این میکاپ به صورت خلاصه شامل رژلب قرمز، پوست مات، خط چشم های دنباله دار و رژگونه ملایم می باشد.

آرایش لایت و اروپایی

این مدل از آرایش ها طرفداران خاص خود را دارد و باید بدانید که معمولا در این آرایش از انواعی از وسایل آرایشی استفاده می شود که تمامی چهره تان حالت طبیعی تر داشته باشد و باید بدانید که این آرایش از ظریف ترین نوع آرایش ها می باشد و می تواند چهره تان را جذاب تر و شاداب تر نشان دهد. علت نامگذاری این مدل از میکاپ ها این است که در اروپا از این آرایش برای انواعی از عروس ها استفاده می شود و شما نیز می توانید به صورت روزانه از این نوع از آرایش ها استفاده نمایید و باید بدانید که این مورد می تواند چهره ای شاداب و ظریف داشته باشد.

انواع سبک میکاپ

در واقع این مدل از میکاپ ها چهره شما را معصوم تر از قبل جلوه می دهد و می تواند زیبایی دو چندانی را به شما بدهد و باید در نظر داشته باشید که در استفاده از کرم پودر باید از نوعی که رنگ طبیعی پوست شما می باشد را استفاده کنید و همچنین با زدن سایه های روشن و ملایم در بافت های ملات و شاینی و ظرافت چشمان خود را دو چندان نمایید. ویژگی های اصلی این آرایش شامل رنگ های روشن و ملایم، تاکید داشتن بر طبیعی به نظر رسیدن صورت، آرایش چشم سبک و کاملا طبیعی، استفاده از محصولات شاین و براق، آرایش پوست سبک و طبیعی و ایجاد کردن جلوه ای طبیعی با آرایش می باشد.

آرایش نود

این سبک از میکاپ بسیار اهمیت دارد و باید این مورد رادر نظر داشته باشید که اگر می خواهید یک آرایش روزانه ای داشته باشید بهترین آرایش برای شما همین مورد است و این آرایش را معمولا برای دانشگاه نیز مناسب می دانند. در این مدل از آرایش معمولا از رنگ های نود و مات نزدیک به پوست صورت و بدن استفاده می شود و انجام دادن این آرایش به شما کمک خواهد کرد تا بتوانید گرمای صورت را بیش تر کرده  و در نهایت در عین سادگی زیبا تر به نظر خواهید رسید.

 

در این آرایش باید از رنگ های ملایم تر استفاده کنید و برخلاف میکاپ کلاسیک نباید از رژ هایی با تناژ قرمز استفاده کنید و این مورد را به یاد داشته باشید که این نوع میکاپ از سال 2021 به این طرف بسیار پرطرفدار شده است و یکی از ترند های معروف آرایشی خواهد بود. در واقع این نوع از آرایش تعادل و زیبایی را در یک راستا قرار داده است و باید در نظر بگیرید که از ویژگی های اصلی این مدل از میکاپ ها می توان به ایجاد ظاهری طبیعی و ملایم، رنگ های مات و ملایم داشتن در چهره و ترند جدید آرایشی اشاره نمود.

آرایش اسموکی

این سبک از ارایش ها دارای اهمیت بالایی می باشد و باید این مورد را در نظر بگیرید که در این آرایش معمولا چشم ها مرکز توجه و دید شما می باشند و باید این مورد را بدانید که باید از سایه هایی با تناژ های تیره و مشکی استفاده کنید. در این آرایش معمولا از نوع غلیظ استفاده می شود و مخصوص برای مهمانی های خاص می باشد و در آرایش روزانه بهتر است از این مورد استفاده نکنید و سعی کنید تمرکز خود را روی چشم هایتان بگذارید و از سایه های تیره و شاین و یا مات و رژ های هم رنگ و یا ملایم استفاده کنید.

آرایش عربی

اگر چشمان درست و کشیده دارید این نوع از آرایش ها برایتان بسیار خوب می باشد و می تواند در این زمینه به شما کمک شایانی داشته باشد. این نوع از ارایش را به نوعی از آرایش های غلیظ می دانند و بسیاری از افراد هستند که این آرایش را اشتباهی انجام می دهند و ظاهری بد و زشت را برای خودشان می سازند و باید در نظر داشته باشید که این مورد می تواند ظاهری زیبا برایتان داشته باشد به شرط این که بتوانید این آرایش را زیبا انجام داده و اصولی برای ان در نظر داشته باشید. در واقع آرایش اسموکی باعث می شود تا چشمان شما زیبا و نافذ باشد و در نهایت زیبایی تان در این مورد دو چندان خواهد شد. ویژگی های اصلی این مورد شامل سایه های تیره و دوری، استفاده از رنگ رژ های ملایم و زدن رژ های طبیعی و آرایش پوستی با کاور بالا می باشد.

آرایش عربی

از دیگر آرایش های بسیار محبوب در این میان می توان به آرایش عربی اشاره داشت و باید این مورد را در نظر داشته باشید که این مدل از میکاپ ها معمولا غلیظ می باشد و برای شب های خلاص که شما در دید دیگران هستید بسیار مهم است ولی اگر می خواهید به مهمانی بروید این مدل از آرایش ها کاربرد زیادی نخواهد داشت. در واقع در این مدل از آرایش ها معمولا از مژه های مصنوعی با سایز های بزرگ دیده می شود  و سایه های خطی و اغراق آمیز نیز در این کار وجود دارد تا چشم های شما درشت تر از حالت عادی به نظر برسد. خط چشم در این آرایش ها بسیار کلفت می باشد و این مدل از آرایش ها اگر هنرمندانه و دقیق نباشند می توانند چهره ای مضحک به شما بدهند.

انواع سبک های آرایشی

معمولا در این مدل از آرایش ها از سایه های شاینی و گلیتر دار استفاده می شود. و آرایش پوست با کاور بالا می باشد. برای رژ لب در این آرایش ها از تناژ های جیغ و پر رنگ استفاده می شود و باید بدانید که برای آرایش چشم ها در این سبک علاوه بر این که سایه ها دارای گلیتر می باشند. و رنگ تیره و تندی دارند می توانید  از سرمه و ریمل زیاد نیز استفاده کنید. در واقع در این مدل از میکاپ ها معمولا چشم ها اغراق آمیز بزرگ تر می شود. و بیش تر در کشور های عربی این مدل از آرایش ها بیش تر دیده می شود.

در این آرایش ابرو های شما نازک و کشیده می باشند و این مورد از ثابت ترین بخش های آرایش عربی می باشد و باید این مورد را در نظر داشته باشید که برجسته و حجیم نشان دادن گونه ها و لب ها در این آرایش اهمیت بالایی دارد و باید به آن توجه شود از این رو باید از رژ لب های خوب و تیره استفاده کنید تا بتوانید این مورد را تکمیل کرده و زیبایی چهره تان را دوچندان نمایید. ویژگی های اصلی این مورد شامل سایه های تند و شاین دار، رژ لب های بسیار پر رنگ، رژگونه های تیره و غلیظ، ابرو های نازک، سایه های خطی و تاکید بر درشت تر به نظر رسیدن چشم ها می باشد.

آرایش هالیوودی

میکاپ هالیوودی از دیگر روش های میکاپ می باشد و باید بدانید که این مدل از آرایش ها را معمولا نوع حرفه ای می دانند و باید در نظر داشته باشید که اکثر افراد معروف و سلبریتی ها از این مدل از آرایش ها استفاده می کنند. این آرایش ها مخصوص مهمانی های بسیار خوب و مهم می باشد و برای هر مکانی نمی توان از این مورد ساتفاده کردو. اثین مورد را در نظر داشته باشید که در این سبک آرایشی از تکنیک های گریم هم استفاده می شود و می تواند چهره شما را به صورت کلی تغییر داده و نقص های صورت شما را بپوشاند.

میکاپ هالیوودی

پدر واقع با این که از تکنیک های گریم در این آرایش استفاده می شود ولی این مورد را نیز در نظر داشته باشید  که هر چقدر که صورت شما دارای چهره ای طبیعی تر باشد نیز ظاهری زیبا تر دارد و نشانه ای از حرفه ای بودن آرایش شما در این سبک خواهد بود. معمولا در این میکاپ از رنگ های طبیعی و نزدیک به پوست افراد کمک گرفته می شود و این مدل از میکاپ ها را با گریم برابر می دانند زیرا ظرافت بالایی دارد و مانند میکاپ های ساده و نود می باشد.  ویژگی های اصلی این سبک آرایشی شامل تاکید داشتنم بر طبیعی به نظر رسیدن صورت، ایجاد تعادل در روی صورت فرد، استفاده از رنگ های طبیعی و نزدیک به تناژ پوست، ایجاد کردن بافت شفاف و طبیعی روی پوست و ظریف و شک بودن آرایش می باشد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان