ببینید؛ کتاب پدیده سینمای جهان داریوش جنجی رونمایی شد

کتاب «داریوش خنجی» با حضور محمود کلاری فیلم‌بردار، محمدمهدی عسگرپور رئیس هیات مدیره خانه سینما، محمد بهشتی رئیس سابق بنیاد سینمایی فارابی و شادمهر راستین منتقد و فیلمنامه‌نویس در خبرگزاری خبرآنلاین رونمایی شد.

هم‌زمان با رونمایی از کتاب «داریوش خنجی» در ادامه برنامه‌های «پاسداشت فرهنگی روز ملی سینما» نشست تخصصی بررسی آسیب‌های سینمای ایران عصر امروز یکشنبه 25 شهریور،  با حضور محمود کلاری فیلم‌بردار، محمدمهدی عسگرپور رئیس هیات مدیره خانه سینما، محمد بهشتی رئیس سابق بنیاد سینمایی فارابی و شادمهر راستین منتقد و فیلمنامه‌نویس برگزار و اصلی‌ترین چالش‌های سینمای ایران نقد و بررسی شد.

در این نشست محمود کلاری از نبود صنعت سینما و سینمای صنعتی در ایران گفت و افزود: به فیلم‌برداری که به خلق فضای فیلم کمک می‌کند فیلم‌بردار خوب می‌گویند و داریوش خنجی چنین فیلم‌برداری است

سید محمد بهشتی خاطرنشان کرد: در شرایطی هستیم که ابتذال را به اندیشه ترجیح می‌دهیم، واقعاً چه اتفاقی افتاده که ابتذال به اندیشه ترجیح داده شده است؟

محمدمهدی عسگرپور با اشاره به اینکه بعضی انتقاداتی به مدیریت سینما در دهه 60 دارند گفت: چرا یادآوری نمی‌کنیم که در سال 69 حدود 81 میلیون بلیت فروخته شده است آن هم زمانی که جمعیت کشور 80 میلیون نفر نشده بود. الان 20 میلیون بلیت بفروشیم جشن پیروزی می‌گیریم.

 دهه 60 سینما پرفروش‌ترین تاریخ خود را پشت سر گذاشت. 

شادمهر راستین در این نشست تأکید کرد: سیف‌الله داد همیشه می‌گفت ما باید به سمتی از استاندارد برویم که همه ژانرها و مدل‌های سینمای را داشته باشیم و خانه سینما آن توان سینمایی و سندیکایی خود را پشتوانه همه سینما قرار دهد.

کتاب «داریوش خنجی» با ترجمه حسین. م روزانه توسط انتشارات روزنه راهی بازار کتاب شده است. 

5757

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان