هشدار مهم درباره افزایش خودکشی در محیط‌های دانشجویی و کارگری

دبیر علمی کنگره پیشگیری از خودکشی از رشد چشمگیر آمار اقدام به خودکشی در محیط‌های دانش‌آموزی، دانشجویی و کارگری خبر داد و هشدار داد که این معضل به‌ویژه در میان جوانان ۱۵ تا ۳۰ سال در حال افزایش است. وی بر لزوم همکاری نهادهای مختلف برای پیشگیری از این بحران تاکید کرد

هشدار مهم درباره افزایش خودکشی در محیط‌های دانشجویی و کارگری

به گزارش خبرآنلاین،دبیر علمی کنگره پیشگیری از خودکشی از رشد چشمگیر آمار اقدام به خودکشی در محیط‌های دانش‌آموزی، دانشجویی و کارگری خبر داد و هشدار داد که این معضل به‌ویژه در میان جوانان 15 تا 30 سال در حال افزایش است. وی بر لزوم همکاری نهادهای مختلف برای پیشگیری از این بحران تاکید کرد.
فارس در خبری نوشت:دکتر سید کاظم ملکوتی، دبیر علمی کنگره پیشگیری از خودکشی، در این همایش با تاکید بر لزوم همکاری نهادهای مختلف برای پیشگیری از خودکشی گفت: بدون حمایت و همکاری نهادهای مختلف، از جمله وزارت بهداشت، پیشگیری از خودکشی امکان‌پذیر نخواهد بود.

فارس نوشت: وی با اشاره به افزایش آمار اقدام به خودکشی در محیط‌های جمعی مانند دانش‌آموزی، دانشجویی و کارگری افزود: این مشکل به‌ویژه در گروه سنی 15 تا 30 سال رو به افزایش است.

دکتر آذرخش مکری، روانپزشک و استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران نیز با اشاره به اینکه سالانه 800 هزار نفر در سراسر جهان جان خود را بر اثر خودکشی از دست می‌دهند، افزود: 20 برابر این تعداد نیز اقدام به خودکشی می‌کنند. وی همچنین تاکید کرد که خودکشی نتیجه پیچیدگی‌های مختلف روانی است و عوامل متعدد، از جمله افسردگی، اسکیزوفرنی و اختلال دوقطبی می‌توانند در بروز آن نقش داشته باشند.

این روانپزشک هشدار داد که در 60 درصد موارد خودکشی منجر به مرگ، هیچ سابقه قبلی از اقدام به خودکشی گزارش نشده و باید حتی صحبت‌های شوخی در مورد خودکشی را جدی گرفت.

233217

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان