امیرمسعود عابدین: لینکلن رسماً نام کنتیننتال (Continental) را در سال 2020 بازنشسته کرد. البته این اولین بار نیست، چرا که لینکلن پس از سال 2002 تولید این مدل را متوقف و بعداً آن را با MKS جایگزین کرد. MKS از سال 2009 تا 2016 به فروش رفت قبل از اینکه لینکلن دوباره کنتیننتال را برای سال 2017 برگرداند. برجستهترین ویژگی کنتیننتال نسل دهم، به خصوص در نسخه Coach Door، درهای برقی و درهای خودکشی عقب بود. نکته منفی کنتیننتال، قیمت پایه بیش از 100 هزار دلاری (حدود 9 میلیارد تومان) آن بود که بدون شک به فروش ضعیف آن کمک کرد.

براساس گزارش slashgear، سرانجام لینکلن تولید کنتیننتال را در پایان سال 2020 متوقف کرد. این خودرو در سال 2021 در چین به فروش خود ادامه داد، اما این سدان لوکس هرگز دوباره در نمایندگیهای آمریکایی دیده نشد. شرکت مادر لینکلن، فورد، چند سال پیش تغییر بزرگی در محدوده محصولات خود ایجاد کرد و همه خودروها به جز ماستنگ را از خط تولید خود حذف کرد. شایعات و گزارشهایی ادعای بازگشت کنتیننتال به بازار را دارند، اما این ادعاها بی اساس هستند. فورد هیچ خبر رسمی مبنی بر بازگشت این سدان لوکس منتشر نکرده و در عوض بر تعهد خود به بخش SUV تأکید کرده است.
هنگامی که لینکلن توقف تولید کنتیننتال را اعلام کرد، این برند توضیح داد که "سرمایهگذاری در بخشهای قابل رشد همچنان اولویت اصلی است. سدانهای بزرگ و گرانقیمت در سال 2025 در این بخش نیستند. این بدان معناست که خط تولید لینکلن منحصراً از SUV های لوکس تشکیل خواهد شد.
58322