با حضور آیت‌الله مقتدایی؛

سامانه زنان اسوه تاریخ اسلام رونمایی شد

گروه حوزه‌های علمیه: با حضور رئیس شورای سیاست‌گذاری حوزه‌های علمیه خواهران سراسر کشور مراسم رونمایی از سامانه زنان اسوه تاریخ اسلام(پایگاه اسوه) در ساختمان مرکز فناوری اطلاعات حوزه‌های علمیه خواهران برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) در این مراسم حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی حسینی، مشاور عالی مدیر حوزه‌های علمیه خواهران در امور آموزشی گزارشی از فعالیت‌های حوزه‌های علمیه خواهران به ویژه در بخش آموزش به آیت‌الله مقتدایی ارائه داد.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی با تأکید بر ضرورت حضور طلاب در فضای مجازی برای تبلیغ دین یادآور شد: حوزه‌های علمیه خواهران در قدم نخست به دنبال بیان معارف اسلام برای جامعه و در قدم دوم بیان این معارف برای جهانیان هستند. حتی در صورت امکان به دنبال آموزش زبان‌های خارجی به طلاب هستیم.

وی ادامه داد: امروزه به سبب گستردگی وسایل ارتباطی همانند اینترنت و گوشی‌های هوشمند بیش از پیش ضرورت حضور در فضای مجازی برای تبلیغ دین احساس می‌شود.

مشاور عالی مدیر حوزه‌های علمیه خواهران در امور آموزشی همچنین درباره آموزش مجازی بانوان طلبه اظهار کرد: اکنون بیش از 5 هزار طلبه خواهر از آموزش مجازی بهره می‌برند که 1800 نفر از سطح سه و بقیه از سطح دو هستند.

گفتنی است، سامانه زنان اسوه تاریخ اسلام(پایگاه اسوه) در فاز نخست به بیان زندگی‌نامه حضرت خدیجه(س) می‌پردازد.

در نخستین قدم از طرح تولید اینفوگرافی از زندگانی بانوان بزرگ تاریخ اسلام که الگوی زنان در طول تاریخ بود‌ه‌اند و سرنوشت تأثیرگذاری در جهان اسلام داشته‌اند رونمایی شد. زندگانی حضرت خدیجه(س) به عنوان همسر فداکار و یار با وفای پیامبر اسلام(ص) به عنوان بانویی که نام ایشان در تارک تاریخ اسلام می‌درخشد، طراحی و تنظیم شده است.

در جریان کتاب‌شناسی این اثر، حدود 1100 جلد کتاب مورد بررسی قرار گرفته است که از میان آنها مطالب مربوط به حضرت خدیجه(س) از میان 386 جلد کتاب با 208 عنوان، استخراج و فیش‌برداری شده که در نرم‌افزار حاضر ارائه شده است.

آیت‌الله مقتدایی در این مراسم تلاش‌های صورت گرفته در حوزه‌های علمیه خواهران برای راه‌اندازی سامانه‌های مختلف را با ارزش و تبلیغ دین در فضای مجازی را دارای برکات فراوان خواند و اظهار کرد: گاهی یک طلبه خواهر با بهره‌گیری از این امکانات می‌تواند به تبلیغ دین برای هزاران نفر بپردازد.

رئیس شورای سیاست‌گذاری حوزه‌های علمیه خواهران گفت: حوزه‌های علمیه خواهران در برخی زمینه‌ها افزون‌ بر پیشتازی از حوزه‌های علمیه برادران، در سطح کشور نیز پیشتاز هستند.

وی افزود: طلاب خواهر در نقاط مختلف کشور به ویژه نقاط محروم با بهره‌گیری از سامانه‌های مختلف اطلاعاتی می‌توانند مبلغ دین در مدارس، مساجد و دیگر نقاط باشند.

آیت‌الله مقتدایی بیان کرد: در روایت نیز تأکید شده، اگر فردی یک نفر را هدایت کند، در اعمال خیر او شریک است.

رئیس شورای سیاست‌گذاری حوزه‌های علمیه خواهران خدمت در حوزه‌های علمیه خواهران را توفیق الهی دانست و گفت: تلاش برای تبلیغ دین، اسلام و معرفت‌افزایی از سوی افراد توفیق الهی و دارای آثار فراوانی برای مردم است.

آیت‌الله مقتدایی بهره‌گیری از امکانات مختلف برای تبلیغ دین را یک ضرورت عنوان کرد و یادآور شد: همیشه شرایط تبلیغ برای بانوان طلبه مهیا نیست، از این‌رو با تبلیغ در فضای مجازی که یکی از مهمترین روش‌های تبلیغ دین در دنیای امروز است، می‌توانند بسیار مؤثر باشند.

وی همچنین بهره‌گیری از فضای مجازی برای تبلیغ دین را افتخاری برای حوزه‌های علمیه خواهران عنوان کرد.

رئیس شورای سیاست‌گذاری حوزه‌های علمیه خواهران در بخش دیگری از سخنان خود عملکرد مرکز فناوری اطلاعات حوزه‌های علمیه خواهران را مثبت ارزیابی و راه‌اندازی سامانه‌های مختلفی همانند کوثر نت، کوثر بلاگ و استفاده از فضای مجازی برای تبلیغ دین (منبر مجازی) را مورد تأیید قرار داد.

آیت‌الله مقتدایی ضمن تقدیر از فعالیت‌های مرکز فناوری اطلاعات حوزه‌های علمیه خواهران، از برنامه‌های انجام شده ابراز خرسندی کرد و یادآور شد: امیدواریم که کارهای صورت گرفته مورد عنایت امام زمان(عج) باشد و تمام افرادی که در این زمینه فعالیت می‌کنند، موفق باشند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان