یوسفی خبر داد:

برگزاری سلسله جلسات نقش مطالعات قرآنی در تحول علوم انسانی

گروه حوزه‌های علمیه: کارشناس گروه قرآن‌پژوهی حوزه و دانشگاه از برگزاری سلسله جلسات نقش مطالعات قرآنی در تحول علوم انسانی در این پژوهشگاه خبر داد.

محسن یوسفی، کارشناس گروه قرآن‌پژوهی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) گفت: فعالیت‌های گروه قرآن‌پژوهی اگرچه تاثیر مستقیم در بحث تحول در علوم انسانی ندارد، ولی نقش زمینه‌سازی را ایفا می‌کند.

وی بیان کرد: این گروه با این وجود، دغدغه زمینه‌سازی در علوم انسانی و بحث تحول را که رهبر معظم انقلاب اسلامی بر آن تاکید دارند داشته و دارد و اخیراً با برگزاری نشست‌هایی در راستای این موضوع گام برداشته است.

این کارشناس اظهار کرد: اولین نشست نقش مطالعات قرآنی در تحول علوم انسانی با حضور چند تن از کارشناسان خبره در پژوهشگاه برگزار شد و جلسات بعدی آن نیز استمرار خواهد یافت و مجموعه مطالب نیز تالیف می‌شود.

طرح ملی جریانات تفسیری

یوسفی با بیان اینکه این گروه طرح‌های علمی و کلان پروژه‌هایی در زمینه تاریخ قرآن و تفسیر و ... دارد که برخی از آنها ملی است، تصریح کرد: یکی از مهمترین این طرح‌ها، طرح ملی نقد و بررسی جریانات تفسیری است که بخشی از کارهای آن انجام شده، ولی هنوز بودجه آن مصوب نشده است و شورای راهبردی وزارت آموزش عالی باید آن را مصوب کند.

وی افزود: مجموعه جلسات نقش مطالعات قرآنی در تحول علوم انسانی در نهایت در قالب کتاب و یا نشریه‌ای منتشر خواهد شد.

اجرای 20 طرح علمی

یوسفی با بیان اینکه هم اکنون نزدیک به 20 طرح توسط اعضای هیئت علمی و محققان این مجموعه در حال تدوین است گفت: در راستای برپایی جلسات نقد و بررسی جریان‌های تفسیری 16 جلد تک‌‌نگاره به عنوان کتاب مرجع، 16 جلد کتاب درسی و یک دانشنامه تالیف شده است.

یادآور می‌شود، طرح نقد و بررسی جریانات تفسیری در شاخه‌های مختلف دنبال می‌شود و از جمله بررسی تفسیر سلفی برعهده حجت‌الاسلام والمسلمین علی فتحی، عضو هیئت علمی این گروه است که چندی قبل نیز نشسستی علمی در این باره برگزار و مطالبی درباره وضعیت جریانات تفسیری سلفی به ویژه دوره ابن تیمیه تا دوره معاصر ارایه شد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان