ماهان شبکه ایرانیان

توصیه های تغذیه ای در نوروز

توصیه های تغذیه ای نوروزی برای کسانی که به سفر می روند: آب سالم را به مقدار کافی بنوشید. برای سفر حتما آب و غذای کافی داشته باشید

توصیه های تغذیه ای در نوروز
توصیه های تغذیه ای نوروزی برای کسانی که به سفر می روند:
آب سالم را به مقدار کافی بنوشید. برای سفر حتما آب و غذای کافی داشته باشید. اگر سبزی خام مصرف می شود، حتما ضد عفونی شده باشد، قبل از مصرف غذاهای کنسروی (اعم از باد کرده یا ظاهرا سالم)، قوطی را از زمان جوش آمدن آب، به مدت 20 دقیقه بجوشانید، برای جلوگیری از یبوست، از میوه ضد عفونی شده به عنوان میان وعده استفاده شود، هر روز حدود 3-2 لیوان شیر و یا ماست استفاده کنید، اگر در رستوران ناچار به صرف غذا بودید، به رستوران های معتبر و مورد بازدید پرسنل بهداشتی مراجعه کرده و به این موضوع که کارکنان رستوران به رعایت بهداشت اهمیت می دهند و دستشویی و مکان های مختلف کاملا تمیز باشند، توجه کافی داشته باشید، سعی کنید وسایلی از قبیل قاشق، چنگال و لیوان خود را همراه داشته باشید، در طول سفر صابون خمیری همراه داشته و متناوبا دستان خود را بشویید.
برای کسانی که به دید و بازدید می روند:
از زیاده روی در مصرف آجیل، غذا و حتی میوه خودداری کنید، به رعایت بهداشت دهان و دندان اهمیت دهید، هنگام خرید آجیل باید به تازگی آن توجه داشته از خرید انواع شور و دارای علایم کپک زدگی و یا ماندگی، خودداری کنید، اگر میوه خشک خریداری می کنید، به سلامت آن اطمینان یافته و در نبود میوه تازه ، انواع میوه خشک را مصرف کنید.
برای همگان و در هر شرایطی:
آب فراوان بنوشید، غذاهای فوری از قبیل ساندویچ و پیتزا اغلب حاوی مقدار بالایی روغن و مواد سرخ کرده نشاسته ای هستند و گاها از مواد اولیه مانده و نامرغوب و با روش های غیر بهداشتی تهیه می شوند و مواد شیمیایی نامناسب و یا مواد مسمومیت زایی را هم به همراه خود وارد بدن مصرف کنندگان می نمایند. روغن مصرفی جهت سرخ کردن این گونه غذاها در اثر حرارت فراوان و مدت استفاده طولانی حاوی مواد سرطان زا است. پس حتی الامکان کمتر به سراغ این غذاها بروید، در خوردن غذاهای چرب، سرخ شدنی، شیرینی ها، شکلات و خامه جانب احتیاط را مراعات کنید. در بعضی از غذاها از قبیل کیک، بیسکوییت، پنیر، شکلات، آجیل، سیب زمینی برشته، گوشت ها، پوست مرغ و انواع غذاهای سرخ شده، چربی قابل مشاهده نیست. بهتر است غذاهای کم انرژی از قبیل سالاد، میوه ها، سبزی ها، شیر کم چربی و ماست، غذاهای تنوری، بخارپز و کبابی مصرف گردند، مصرف دوبار در هفته گوشت ماهی را فراموش نکنید، بیش از نیازتان غذا مصرف نکنید. غذا را آرام و با لذت میل کرده در مدتی که غذا را به آرامی می جوید، قاشق و چنگال را کناری بگذارید، نوشیدن نوشابه (حتی انواع کم کالری) و آبمیوه های صنعتی را به حداقل رسانده و از آب، دوغ و شربت های سالم خانگی استفاده کنید، چای و قهوه را به مقدار زیاد مصرف نکنید، به فعالیت فیزیکی خود و کودکان اهمیت ویژه دهید. از نشستن برای مدت طولانی اجتناب کرده و در موقع تماشای تبلیغات تلویزیون فعالیتی (ولو مختصر) داشته باشید، داشتن خواب کافی و به موقع و صرف به موقع و به اندازه مناسب صبحانه و شام را فراموش نکنید.
منبع: ماهنامه ی دنیای سلامت
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان