آیا کیست تخمدان دارید؟ از آزمایش دادن نهراسید.

میلیون‌ها زن در سرتاسر دنیا به سندروم تخمدان پلی کیستیک که یکی از رایج ترین بیماری‌های زنانه است مبتلا هستند ولی شاید خیلی از آن‌ها از این بیماری مطلع نباشند. حدود ۱۹ میلیون زن در آمریکا از سندروم تخمدان پلی کیستیک (PCOS) رنج می‌برند. از جمله علائم این سندروم، پریودهای نامنظم، افزایش وزن، مشکلات ناباروری و آکنه است.

سلامتی

میلیون‌ها زن در سرتاسر دنیا به سندروم تخمدان پلی کیستیک که یکی از رایج ترین بیماری‌های زنانه است مبتلا هستند ولی شاید خیلی از آن‌ها از این بیماری مطلع نباشند. حدود 19 میلیون زن در آمریکا از سندروم تخمدان پلی کیستیک (PCOS) رنج می‌برند. از جمله علائم این سندروم، پریودهای نامنظم، افزایش وزن، مشکلات ناباروری و آکنه است.

برای تشخیص این بیماری، می‌توان از روی میزان قندخون و تست کلسترول خون به آن پی برد و تشخیص آن با انجام آزمایشی که تنهابه 2 ساعت زمان نیاز دارد مقدور است. ولی به ندرت پیش می‌آید که پزشکان از روی این علائم، این بیماری را تشخیص دهند. 

 سلامتی

نتایج تحقیق کارشناسان که در یک مجله پزشکی امریکایی منتشر شده حکایت از آن دارد که اکثر زنانی که به سندروم PCOS مبتلا هستند، چنین کیستهایی درتخمدان‌های‌شان دارند و به علاوه ریسک بالا بودن کلسترول و قند خون نیز آنها را تهدید می‌کند.

دکتر امی‌دهسی از مرکز پزشکی لس آنجلس دراین باره گفته:«تشخیص این علائم می‌تواند این امکان را فراهم کند تا بیمار و پزشک با همکاری هم گام بعدی را در زمینه سلامت بیمار بردارند و با اعمال رژیم غذایی مناسب، ورزش را آغاز کرده و به سمت کاهش وزن بروند و دوره درمانی خاصی را نیز آغاز کنند.» کنگره متخصصان زنان وزایمان در آمریکا به تمام بانوانی که با سندروم PCOS درگیر هستند، توصیه کرده که هردو تا 5 سال قند خونشان را کنترل کرده و هر دو سال، آزمایش کلسترول خون بدهند.

اما پزشکان به ندرت از آزمایش خون برای تشخیص احتمالی این مشکل، در مراحل ابتدایی استفاده می‌کنند.  یکی از دلایلی که پزشکان معمولا از آزمایش دوساعته سنجش مقاومت گلوکز استفاده نمی‌کنند، این است که این کار شاید برای بیماران چندان راحت نباشد.اما دکتر ریچارد لگرو، نایب رئیس مرکز تحقیق دانشگاهی درآمریکا دراین باره به اهمیت سنجش قند خون و کلسترول برای تشخیص این سندروم تاکید دارد. او یادآوری کرده که وقتی بیماران متوجه این مشکل شوند، راحت تر حاضر به تغییر سبک زندگی شان می‌شوند.

 سلامتی

سندروم تخمدان پلی کیستیک (PCOS) مشکلی است که باعث عدم کارکرد مرتب تخمدان‌ها می‌شود و پریودهای نامنظم، افزایش هورمون آندروژن در بدن و کیست در تخمدان از جمله علائم این بیماری است. دلایل اصلی ابتلای افراد به این مشکل هنوز مشخص نیست ولی این بیماری معمولا در افراد مختلف یک خانواده دیده می‌شود و مرتبط با سطح غیرطبیعی هورمون‌ها از جمله انسولین در بدن فرد است.


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر